Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Varför skulle man vilja förgripa sig på en människa om man är impotent? Då får man väl ingen sexuell njutning? Du resonerar i väldigt märkliga tankebanor.
Nu vet jag inte riktigt om du vet varför många våldtäker går till? Det är inte själva den sexuella handlingen som styr, alltså driften att knulla.
Isåfall skulle det duga med vilken femöres hora som hellst, det är tvånget som tänder våldtäktsmannen. Studier visar på att i många fall av överfallsvåldtäkt har ej förövaren haft full ribba om vi säger som så, njutningen är inte penetrationen utan våldet och tvånget som förövaren utför på offret.
Ifall man läser FUP som jag nu äntligen tragglat mig igenom så ser man ggr flera att Toni varit med om något slags barndomstrauma, exempelvis sexuella övergrepp, han reagerar starkt på saker som tas upp i barndomen och reagerar starkt över "pojkarna" och vill ofta belysa barns oskuldsfullhet.
Ganska typiskt för ett offer för pedofeli i barndomen ifall jag som amatörpsykolog får döma.
Jag tror personligen inte på hans sagor om en knuff, han vill inte erkänna hela sanningen om vad som hände för han lever kvar någonstans i sin bymentalitet där skammen över att han gjort en övervägd gärning som i allas om inte mångas ögon är oförlåtlig. Det snackas mycket om hembränt och smälla på kärringen, men i överlag är det big NO-NO att sopa på tanten i Norrland. En karl slår inte ett fruntimmer och han våldtar absolut aldrig ett fruntimmer.
Att Toni påstå sig ha "vatten i ballen" spelar alltså ingen roll, att han enligt honom själv var impotent (vilket många seriemördare och sexualsadister lider av och kan vara en utbrytande faktor, just i att man inte är man nog att vara sexuell längre gör att man går överstyr) spelar mindre roll.
Det är underkastat hur Toni kände sig själsligt den dagen han råkade på Caroline Stenvall...
Man kan dra paraleller med "Malinmordet" i Örnsköldsvik där förövaren inte heller kände sitt offer närmare och även där var passivt/aggresiv. Så visst händer det ibland att offer och förövare inte känner varandra, att man råkar på varandra av en slump och genom den slumpen och helt fel dag så blir den ena offer och den andra gärningsman.
Att Toni är förövaren måste ju i allas ögon som läst FUP vara en självklarhet, det finns ingen annan. Att han därimot dribblar och fintar på målet för motivet är ju en annan sak, en knuff som får henne att slå huvudet i kulan till dragkroken är osannolikt, att han sedan påstår sig slå hammaren i huvudet på henne, som sedan blir ett gevärsskott och sedan nödgas elda på kroppen och flytta den. Ja... vem skulle göra så för någon annan människa, för det är ju inte sagor som han hittar på direkt, det är ju han och ingen annan som leder dem till kroppen, han vet exakt vilka skador kroppen har och han nämner även "sexuella" saker som skall ha skett. "Att det var sexuellt" som han själv säger i förhör efter han erkänt var han gjort av kroppen efter förhörsledaren och åklagaren hintat om att hans son David skall tas in på förhör.
För övrigt finns det ju gott om folk utan kriminellt register som begått fruktansvärda handlingar, BTK exempelvis, levde ett paralellt liv medans han band, torterade och ströp sina offer.
Så läs på lite herr Sheriff innan du uttalar dig, läs åtminstonde FUP, allt annat känns jävligt patetiskt.