2010-03-04, 12:24
Medlem
dabros avatar
SweMedia AB ( 118 700 ) bra eller dåligt?

Hej!

Pratade precis med en av cheferna på Swemedia och de erbjöd mig jobb som mediasäljare för att sälja annonsplatser m.m

Har googlat på företaget och det ser ut som ett mysko företag, deras vinst var 40 % utav 31 miljoner...

Så min fråga är, är det någon som jobbat där? Hur är det? Är de duktiga med lönerna? Lättsåld produkt?

Skriv på
Citera
2010-03-04, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
Hej!

Pratade precis med en av cheferna på Swemedia och de erbjöd mig jobb som mediasäljare för att sälja annonsplatser m.m

Har googlat på företaget och det ser ut som ett mysko företag, deras vinst var 40 % utav 31 miljoner...

Så min fråga är, är det någon som jobbat där? Hur är det? Är de duktiga med lönerna? Lättsåld produkt?

Skriv på
https://www.flashback.org/t656397
https://www.flashback.org/t745151
http://www.ostran.se/nyheter/kalmar/...(comment)/view
http://www.cint.se/debatt/ShowPostFl...37&PageIndex=2
Senast redigerad av Divann 2010-03-04 kl. 14:09.
Citera
2010-03-08, 22:18
Medlem
Bambuskotts avatar
Leta på Cobra Group eller Bad Corporation, the draft. Alltså, inget att ha, blåser sina anställda med nästan ingen lön.
Citera
2010-03-08, 22:21
Medlem
Bambuskotts avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Cobra_Group_(Marketing)
http://afehrle.blogspot.com/2007/08/...spel-p-hg.html
http://www.ripoffreport.com/searchRe...t2=Search!&r=1
Citera
2010-03-18, 20:27
Medlem
Relativt gammal tråd men jag fick ett samtal från okänt nummer idag (0709347043) så jag valde att inte svara, för att kolla upp först vilka som ringde.

Det visade sig vara 118 700/Swemedia (som numret är registrerat på) så jag googlade på företaget.

För 1,5 år sedan sökte jag jobb hos 118 700 i Göteborg, och skulle efter gruppintervju få ett enskilt möte (det skulle alla från gruppintervjun få), i samma veva kom det upp i media att de skickat falska fakturor till ett företag och vips hörde varken jag eller min kille som också sökte, inte mer från företaget. Tänkte inte mer på det.

Nu har jag sökt jobb där igen, jag tänkte att äh man kan väl försöka som urfattig student. Det var väl det dom skulle säga idag, att jag skulle få komma på en jobbintervju. Tur att jag hann använda mig av det underbara internetet för att hitta den information (bland annat i denna tråd men också på många fler forum) jag hittade, jag går hellre fattig än jobbar på ett sånt ställe.

Alldeles nyss ringde dem igen och då hade jag alltså letat upp en hel del information om företaget, så jag sa helt enkelt till kvinnan som ringde att de tydligen har sjukt dålig lön, manipulerande chefer, anställda blir dåligt behandlade och de skickar fakturor som ej går att anullera till folk & företag, etc etc allt möjligt som går att hitta, skriv in företagets namn på Google själv och se hur mycket positivt ni får fram.

I början var kvinnan (minns inte hennes namn) jättetrevlig men sen blev hon urbotligt sur och frågade flertalet gånger "vart har du hört det? vart har du hört det?" och jag svarade att jag läst det på många sidor på internet, sa också att jag varit på en gruppintervju hos dem men att jag eller någon annan inte fick någon personligen tid för att de hamnat i blåsväder då sa hon "nä det stämmer INTE" (trots att det både är företag och minst en kommun som fått fakturor från detta företag på saker de inte beställt). I det stora hela fick jag i alla fall uppfattningen om att hon visste mycket väl om detta och blev riktigt sur över att en blivande slav tagit reda på sanningen så att säga.

Hon blev också mycket sur över att jag sökt jobb hos dem ifall jag tyckte att de var så idiotiska, men nu har jag fått med mig en viktig lärdom som man kanske skulle nyttjat tidigare: googla innan du söker jobb.

Minns också från jobbintervjun jag var på förrförra året att det var mest snack om kryssningarna och allt man skulle få om man jobbade med dem, det handlade inte så mycket om vad de egentligen gör (det kan jag ärligt talat inte ens svara på) utan hur mycket pengar man kunde tjäna och de visade även foton från resor de gjort, där cheferna betalt allting. Känns ju verkligen som att de lockar naiva fattiglappar (som jag i en början!) för ett slavgöra, och jag har inte lust att suga av nån chef för att få åka på en solresa.

Det var den erfarenheten jag hade av det företaget, förmodligen blir det inga fler =)
Citera
2010-03-20, 00:39
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Ett av företagen i raden som skickar ut fakturor till företagare lite hur som helst utan dennas medgivande. Ett skojarföretag med en ägare som borde belagts med näringsförbud för länge sedan.
Dessa företag lever enbart på att ha oärliga och aggressiva säljare som prackar på annonser som är baserade på uppblåsta siffror utan att ha någon produkt av värde.
Citera
2010-07-05, 16:50
Medlem
Crosslines avatar
Jag fick precis ett samtal från 118700, och har bokat en tid för intervju.
Borde jag låta bli?
Citera
2010-07-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossline
Jag fick precis ett samtal från 118700, och har bokat en tid för intervju.
Borde jag låta bli?

Jadu, vilken uppfattning har du fått av att läsa denna tråd?

Jag personligen tycker du skall låta blir.
Citera
2010-07-05, 17:47
Medlem
Korvmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahaff
75 kronor på dagen, 87 kronor på kvällen och 100 kronor på natten får man. Per timme då.

Hur går detta ihop med avtalen ? eller är du under arton ? ser så ut.
Citera
2010-10-08, 10:19
Medlem
Jag har precis fått ett jobb på 118 700, vilket verkar rätt så kul faktiskt, vad är det egentligen som är så illa som alla tycker? och vad är det 118 700 gör för att lura företag?
det jag säljer är helt enkelt att företag ska komma längre upp i sök listan, men vad är det som är själva lurandet så att säga?

Varför har ni som jobbat här tidigare slutat?

Skulle även säga att för er som inte vet det så kostar nu 118 700 4:95:-/minut
och vill man ringa gratis varianten så är det 118 701 som gäller, dock är det reklam då i c.a 10 sekunder

Mvh
Citera
2010-10-27, 11:01
Medlem
Jag har arbetat på 118700 och det enda som de gör om dagarna (bortsett från telefonavdelningen som är själva "nummerupplysningen") är ett vanligt telemarketing bolag som säljer reklamplatser och "sökpositioner" på sin egen hemsida. 118700.se är dock inte den enda i sitt slag, det finns även
Riksdelen.se
isodelen.se
industrinet.se

Som alla tar in pengar på samma sätt, genom att ringa runt från 8-17.00 till företag och sälja annonser. Antingen annonser på hemsidan, logotyper på hemsidan, fet stil eller att man får "sökord" till företaget om man nu har en förfrågan om att hitta en snickare eller liknande.

Har träffat Tony Fridland personligen och var en trevlig typ, dock väldigt hemlighetsfull och stannade inte i företaget tillräckligt innan man upptäckte lik i hans garderob
Citera
2010-10-27, 13:38
Medlem
Största anledningen att jag valde att sluta var för att jag inte trodde på produkten vi sålde, visst det går att sälja. Ganska enkelt. Men det kändes oseriöst och man skulle lägga upp att det inte fanns något annat alternativ än "oss".

Mallen var sådana "idiotfrågor" som i princip var tvugna att följas enligt dem, trotts de man ringde i princip blev skitarga. Dessutom skulle man säga "Nej, jag säljer inget". sen lägger man till lite uppgifter i databasen om företaget och sen efter ett par minuter presenterar man att uppgifterna kostar 5 000 kr för ett år typ. Haha så fult
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in