Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-13, 13:54
  #1
Avstängd
Vilka är det som ligger bakom företaget? tydligen så lurar de småföretagare i sverige..tur man använder 118118, lite litar man ju på telia ändå.. så fram med skvaller angående ägarna i bolaget..
Citera
2008-09-13, 14:02
  #2
Medlem
cammos avatar
Swemedia Holding AB http://www.swemedia.se
Citera
2008-09-13, 14:21
  #3
Avstängd
Jag e så less på företagen som lurar småföretag, har inte själv blivit drabbad men jag läste om det nu på morgonen..
http://www.vk.se/Article.jsp?article=215508
Johan Lind är tydligen försäljningsansvarig,undra om han bor i malmö där huvudkontoret ligger eller i sthlm..
Citera
2008-09-13, 16:48
  #4
Medlem
DarkKnights avatar
Jag brukar använda 118700 bra pris iaf om man jämnför med 118118. Visst man får lyssna på reklam och det tar ju lite längre tid innan nån svarar men det är det värt tycker jag.
Citera
2008-09-14, 20:15
  #5
Medlem
Jag ringde dit runt kl 03 och fråga lite random frågor. De försöker svara på allt man frågar och inte bara telefonnummerfrågor. I och för sig var jag dödligt tankad och minns inte riktigt vad jag frågade och killen som jag pratade med verkade något besvärad.

Uppenbarligen får de sina inkomster genom sponsorer då nummerupplysningstjänsten bara kostar som ett vanligt samtal. Har hört att de betalar väldigt dåligt till sina anställda. Kanske är därför de lyckas hålla nere priserna.
Citera
2008-09-14, 21:21
  #6
Medlem
lahaffs avatar
75 kronor på dagen, 87 kronor på kvällen och 100 kronor på natten får man. Per timme då.
Citera
2008-09-14, 21:40
  #7
Medlem
Skiftnyckels avatar
Jag blev uppringd av dem för någon månad sen och de presenterade sig som "nummerupplysningen" och de ville sälja nån tjänst så mitt företag kom högre upp i träfflistorna eller liknande. När jag frågade om det var nummerupplysningen 118118 så svarade han lite besvärat: "nä 118700". Inte intresserad svarade jag och slängde på luren.

Ni anar inte hur ofta det ringer upp tveksamma företag som vill sälja alla möjliga skittjänster för dyra pengar.

Är det försäljare som ringer upp mig (och som jag inte handlar av innan) så är jag kort i tonen, otrevlig och slänger på luren i örat på dem. Det bär emot mig att bete sig så men det är enda chansen att inte bli pålurad nån reklamplats på en tjänst som ingen använder.

Att man ens kan "skriva" avtal över telefonen är märkligt tycker jag.
Citera
2008-09-14, 22:28
  #8
Medlem
frosses avatar
Jag brukar använda 118700 då det som tidigare sagts kostar som ett vanligt lokalsamtal. Visst, en reklam på 10 sek men whatever. Hellre det än 18 kr/minut.
Citera
2008-09-14, 23:09
  #9
Medlem
Nick Nitros avatar
Som tidigare nämts så är det Swemedia som ligger bakom 118700. Jag har jobbat hos dom och alla mina misstankar om företaget besannades. Ja, dom är ett skojföretag och ringer dom till er så lägg bara på luren. Värst är att dom säger att dom ringer från google och erbjuder annonser...

Jag sa upp min efter 1 vecka, eller rättare sagt så gick jag bara från arbetsplatsen efter morgonmötet. Lite roligt är att dom inte ens har ringt och frågat var jag tog vägen. Det har snart gått en månad. Ska bli intressant att se om jag får min lön nu den 25:e. Återkomer.
Citera
2008-09-15, 00:25
  #10
Medlem
Låter som att de borde ha hög rotation på folk. Jag tycker också att deras nummerupplysning fungerar bra. Den är billig och vill man fråga när bussen går tar de reda på det också.

Någon mer som har jobbat där som kan berätta hur det fungerar inifrån? Såg precis att de söker folk. Kanske är något man kan göra som extra när man inte pluggar och sånt. I och för sig vet jag inte om jag vill jobba natt och bara tjäna 100 kr.
Citera
2008-09-15, 00:30
  #11
Medlem
Hade aldrig hört talas om detta innan. Då jag är småföretagare och fick något liknande sånt här samtal (frågade om organisationsnummer och företagsnamn stämde med deras uppgifter) för ett par veckor sedan så börjar jag misstänka att jag har blivit blåst nu. Vill dessutom minnas att det var ett Malmönummer. Är iofs relativt säker på att de sa att de var från Eniro och ville sälja annonsplats där men om de bara ska klippa ihop ja-svar så kan de ju säga vad fan som helst.

Så mao vad kan/bör man göra?
Citera
2008-09-15, 01:56
  #12
Medlem
olof86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nitro
Jag sa upp min efter 1 vecka, eller rättare sagt så gick jag bara från arbetsplatsen efter morgonmötet. Lite roligt är att dom inte ens har ringt och frågat var jag tog vägen. Det har snart gått en månad. Ska bli intressant att se om jag får min lön nu den 25:e. Återkomer.
Jo såna företag har, som sagts, extremt hög omsättning. De räknar med en del svinn, så att säga. Hamnade själv i en liknande situation, fast det var mer att det företag jag jobbade på hastigt och lustigt tvingades stänga efter att Robban Aschberg och Insider på TV3 gjort ett reportage Då kom iaf lönen som den skulle även efter nedläggningen, s.a.s. Hoppas du får den, och ifall den var av betydande storlek får du ju kämpa emot annars.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback