2015-10-16, 19:27
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Johan Lind, lider säkerligen av mindervärdeskomplex och storhetsvansinne. Det han inte kan få ut genom sin lilla kuk får han ut genom ett patetiskt Stureplansliv. Tycker synd om sådana människor och jag förkastar dem. Är inte avundsjuk, jag lever ju hellre som en helt vanlig svensson och tjänar pengar genom ett riktigt arbete, än lever på pengar jag lurat till mig. Att alltid leva med det hängdes runt halsen att alla pengar är intjänade på ohederlig väg och på gränsen till kriminellt. Samt alltid vara rädd för att man åker dit och fälls för något. Måste ju vara ett jättekul liv.

Men så blir det tyvärr i vårt mesiga land.

En lagstiftning som behövs, är att:
1. Ogiligtförklara alla s.k muntliga avtal rörande tjänster eller produkter
2. Information om vilket företag man representerar måste vara korrekt och tydlig så att kund uppfattar det utan tveksamheter,
2. Alla avtal som sker över telefon måste bandas i sin helhet och sparas en rimlig tid som det kan ta innan varor skickas ut osv. Samt ett avtal måste skickas ut till konsumenten innan produkter eller tjänster påbörjas.
3. Ångerrätt gällande telefonförsäljning borde ökas till 30 dagar
3. Kan företag ej uppvisa bandat avtal så vinner motparten i fall av rättsliga åtgärder.

Exakt..sen får man väl lägga en kvart på att säkerställa att bandningen är korrekt..ganska enkelt och se om den är manipulerad med.
Citera
2015-10-16, 19:34
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Exakt..sen får man väl lägga en kvart på att säkerställa att bandningen är korrekt..ganska enkelt och se om den är manipulerad med.
Sanning att säga så skiter jag i om min granne är musse, jude eller tror på nån trägud..ger han fan i mig och sköter sig i allmänhet så skiter jag i honom.

MEN att staten lägger sig i och tvingar oss "svenskar" att ändra på seder och traditioner, förtur, tandvård osv, utan krav på motprestation det är det som jag tror fastnar i skallen på folk...och så får flyktingen skulden.
Och visst är dom överrepresenterade i vissa brott, men det beror ju på vårat slappa rättsystem.
Fler poliser och straff som motsvarar brottet så skulle det minska.
Kommer du från en land som tillämpar LIVStid, dödstraff och tortyr så är 2,3,4 år rena semesterresan..dessutom bra käk och en massa aktiviteter.
Citera
2017-08-18, 22:16
Medlem
Jag tänker outa den såkallade stjärnsäljaren på Riksdelen eftersom att han är med i styrelsen av bolaget och är med 100% i dessa skambolag och lurar kunder helt enkelt..
Den så kallade Stjärnsäljaren (host fulsäljaren) heter:
Pascal Hatoum..

Kallar sig antingen Pascal i säljsamtalen eller Nima..

Riktigt ful fisk precis som Johan och Tony..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in