2008-09-17, 23:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Eftersom det är normalt i det svenska samhället och inte bland det invandrade så ställer jag mig frågan om det är fel på svenskarna eller invandrarna som kommit hit? Vad tycker du är enklast att ändra på? Tala om för invandrarna att detta sker men att för den skaen skull inte är accepterat att knulla barn som vuxen, eller tillåta det? Jag röstar för det första alternativet.

För övrigt så finner jag inte ord för hur sjukt det är att knulla barn. Mina egna barn brukar ibland gå nakna men för den saken skull så knullar jag dom inte. Det kanske har att göra med att jag är svensk och inte har pedofilkulturen i blodet som finns MÖ och andra ställen i världen typ nordafrika?

Alltså, internationellt sett så tror jag nog att det är ett ovanligt beteende. Huruvida det objektivt sett är bra eller dåligt kan jag inte uttala mig om. I mina ögon är det dock oförståeligt.

Citat:
Men för i helvete! Du är ju är helt störd! Jag hoppas att du sitter och är tuff på ett internetforum och inte egentligen har dessa åsikter i verkligheten som dryftar om. Är det okej att knulla djur om djuret ifråga visar intresse för din snopp? Om du tex häller grädde på din kuk och låter din katt sliacka av det är det då ett tillfälle som du enbart "passat på". Du borde söka hjälp om du finner tjejens beteende klandervärt i detta fall.

Menar du att kvinnor är som djur? Är det så du ser på dem?

Ett djur förstår inte innebörden i en sexuell handling. Men det gör en tolvårig flicka. Hon förstår också att man inte ska springa fram och hälsa på när den här bilen långsamt cirklar kring parken.

Förstår du vad jag menar?
2008-09-18, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Alltså, internationellt sett så tror jag nog att det är ett ovanligt beteende. Huruvida det objektivt sett är bra eller dåligt kan jag inte uttala mig om. I mina ögon är det dock oförståeligt.

Menar du att kvinnor är som djur? Är det så du ser på dem?

Ett djur förstår inte innebörden i en sexuell handling. Men det gör en tolvårig flicka. Hon förstår också att man inte ska springa fram och hälsa på när den här bilen långsamt cirklar kring parken.

Förstår du vad jag menar?

Det är du som drar växeln på djur inte jag. Du är av utländsk hörkomst själv så jag antar att det är lättare för dig än det är för mig. Oavsett vilket, så är det ändå så att man inte kan lasta en 12-åring för en våldtäkt med en 32-åring. Det trodde jag att du insåg. Men tydligen har jag fel där. Du kan ALDRIG lägga en moralisk handling ifråga om sex på ett barn. Begär du att ett barn ska förstå sina handligar likt en vuxen(oavsett om det gäller sexualla sådana) så är du ärligt talat sjukare än jag trodde.

Men som jag sagt tidigare, jag tror inte att du är så rubbad. Utan det handlar om att du vill verka tuff på ett internetforum bland nationella. Hade denna händelse handlat om dina landsmän hemma Långtbortiskitstan så hade du förmodligen reagerat på samma sätt som vi andra.

Nu rör det sig om en svensk flicka och några armenier.
2008-09-18, 00:18
Medlem
Citat:
Du kan ALDRIG lägga en moralisk handling ifråga om sex på ett barn. Begär du att ett barn ska förstå sina handligar likt en vuxen(oavsett om det gäller sexualla sådana) så är du ärligt talat sjukare än jag trodde.

Varför kan man inte lägga något ansvar alls på barnen och ungdomarna? Är de på samma nivå som vilda djur eller gravt utvecklingsstörda? Har barn överhuvudtaget något moraliskt ansvar för sina handlingar? Hur är det med barn som mördar eller barn som begår andra övergrepp?
2008-09-18, 01:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är du som drar växeln på djur inte jag. Du är av utländsk hörkomst själv så jag antar att det är lättare för dig än det är för mig. Oavsett vilket, så är det ändå så att man inte kan lasta en 12-åring för en våldtäkt med en 32-åring. Det trodde jag att du insåg. Men tydligen har jag fel där. Du kan ALDRIG lägga en moralisk handling ifråga om sex på ett barn. Begär du att ett barn ska förstå sina handligar likt en vuxen(oavsett om det gäller sexualla sådana) så är du ärligt talat sjukare än jag trodde.

Men som jag sagt tidigare, jag tror inte att du är så rubbad. Utan det handlar om att du vill verka tuff på ett internetforum bland nationella. Hade denna händelse handlat om dina landsmän hemma Långtbortiskitstan så hade du förmodligen reagerat på samma sätt som vi andra.

Nu rör det sig om en svensk flicka och några armenier.

För det första, så är det i dessa fall inte fråga om några våldtäkter. Läs domarna! De sexuella aktiviteterna har skett med flickornas fulla samtycke.

Och för det andra, vem tycker du att man ska lasta? Är det Peddot i parken som har ansvaret för att små flickor inte sysslar med sex? Eller den lokale imamen, kanske? Vad sägs om någon berikare på ett internetforum? Han måste ju ta sitt ansvar för att Bosses dotter inte knullar för pengar!

Det har aldrig slagit dig att flickans föräldrar kanske borde ha frågat vad hon sysslade med utanför hemmet? Vilka hon umgicks med? Men jag förstår att det bara är vi extrem-blattar som gör sådant. En frigjord svensk ifrågasätter inte om dottern försvinner över natten till ett hotell i en annan stad.

Man kan således knappast klandra pervona om man samtidigt knuffar flickorna rakt i famnen på dem. Gå för all del själv in på "snyggast.se". Fullt med småtjejer i push-up som gör det till rena godisbutiken för grabbarna i regnrock. Vem bär ansvaret för det, tycker du?
2008-09-18, 05:43
Medlem
Golonkas avatar
Men hur jävla svårt är det att fatta egentligen? Ett barn som beter sig på ett sätt där hon är sexuellt utagerande eller av obetänksamthet försätter sig i situationer där de kan komma att råka ut för övergrepp av sexuell karaktär som i det här fallet, beter sig synnerligen olämpligt och något har brustit. Vilka orsakerna är är -brist på uppfostran, psykisk störning eller jävla mögel på frukostfrallan när hon växte upp- spelar ingen roll. Beteendet är olämpligt!

MEN (nu tar jag det en gång till och LJUDA nu samtidigt som ni läser för att ÖKA läsförståelsen!) en vuxen man som UTNYTTJAR situationen och inlåter sig i sexuella aktiviteter med en MINDERÅRIG har ett ansvar han ALDRIG kan frånsäga sig om han inte är helt jävla mjuk i pallet. Samtycke? Finns inte! En vuxen man som knullar en tolvåring förtjänar att kokas i sitt eget piss! Han förtjänar att kokas i sitt eget piss om så flickans föräldrar har tvingat ut henne på gatan och prostituera sig. De har sitt ansvar, men HANS ansvar är omöjligt att komma ifrån!

Jag vill avsluta med följande tankar när det gäller dålig uppfostran: Vems BARN är det som mordbränner, förstör hela skolor, vandaliserar allt de kommer i närheten av, kastar sten på polis och brandkår, rånar och misshandlar folk på gator och torg, ägnar sig åt gruppvåldtäkter och beter sig som babianflocken i Södertälje för ett par veckor sedan? Är det SVENSKA barn? Säg mig, VEM har misslyckats i att uppfostra sina barn?

Sedan kan Babianen ta diskussionen om den "svenska synden", svenska föräldrars generella oduglighet eller svenska flickors föregivna slampighet någon annanstans, för HÄR är det i varjefall OFF TOPIC!
2008-09-18, 07:21
Medlem
Citat:
Babianen kommenterar:

1. Vänligen läs mina källor. Vidhåller du fortfarande att inga svenskar tycker att det är OK att ha sex med underåriga?
Kan du inte läsa, apa? Jag har nämligen aldrig ens skrivit att ingen tycker.... Avvikare finns i alla kulturer så det är klart att det går att gräva fram nån svensk som har en skum åsikt. Extrema åsikter är fullkomligt ointressanta i sammanhanget. Det bevisar ingenting och att du tar upp det tyder på att du inte har några riktiga argument att komma med, som vanligt.
Citat:
2. Jag vet naturligtvis inte hur de aktuella berikarna resonerade. Men för egen del, ser jag det som att en flicka som bjuder ut sig också ska få ta konsekvenserna.
Jo, du upprepar liksom det som ett mantra, men faktum är att det är väldigt få svenskar som håller med dig. Dessutom är det ett skenargument eftersom det i det aktuella fallet knappast handlade om flickor som "bjöd ut sig". Jävla trams du håller på med, håll dig till ämnet istället för att hilla in dig i teoretiska, konstruerade argumentationer om att kvinnor får "skylla sig själva" vid en överfallsvåldtäkt.

Citat:
3. Däremot har du rätt när det gäller synen på åldersskillnader. I Sverige är det OK (tom. uppmuntrat) att barn har sex sålänge de har det med varandra.
Källa på det?
Citat:
Om de däremot har det med en äldre person så tar det hus i helvete. Babianen ser ingen skillnad mellan att en tjej knullar en jämnårig och att hon gör samma sak med en äldre. Sex som sex, liksom.
OK, din åsikt delas nog endast av typ Alexandramannen och några andra pedofiler. Är du pedofil? Trevligt sällskap du håller dig med, annars.

Precis som berikarna i detta fall så bör DU skilja noga på vad DU tycker är OK och vad som är OK i det svenska samhället, annars finns det väl en stor risk att du står där inför skranket liksom så många invandrare före dig.
2008-09-18, 07:26
Medlem
Citat:
Och för det andra, vem tycker du att man ska lasta? Är det Peddot i parken som har ansvaret för att små flickor inte sysslar med sex?
Tja, det kanske är peddot i parkens ansvar att hans snopp inte råkar slinka in i flickorna? Liksom det är armeniernas fulla ansvar i det här fallet. Peddot och armenierna borde förstått bättre, oavsett alla andra omständigheter. Så fungerar svensk lagstiftning i grunden när det gäller så pass unga tjejer.

Begriper du inte detta mycket enkla resonemang vet jag inte riktigt hur jag ska förklara för dig.
2008-09-18, 12:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Varför kan man inte lägga något ansvar alls på barnen och ungdomarna? Är de på samma nivå som vilda djur eller gravt utvecklingsstörda? Har barn överhuvudtaget något moraliskt ansvar för sina handlingar? Hur är det med barn som mördar eller barn som begår andra övergrepp?

Högst relevant frågeställning - liksom Babianens i källmaterial grundade problematisering av tillståndet i riket skulle den förtjäna ett seriöst svar i stället för de indignerade brölanden som tycks möta den som ifrågasätter att den sedliga förruttnelse som uppmuntras i dagens läge skulle vara välgörande och önskvärd. En fjortonåring som söker upp hudingar för att knulla vet, om hon inte är kliniskt utvecklingsstörd, mycket väl vad hon gör - vem vet, hon kanske konkurrerar med sin mamma (jag har hört om häpnadsväckande slampiga käringar som ränner runt flyktingförläggningar on a regular basis)? Om hon är minderårig kan hon inte straffas enligt svensk lag, men att som nu sker betrakta en sådan tös uteslutande som ett "offer" är fånigt. Vi bör sträva efter att skapa ett samhälle, så snart som möjligt, där fnaskighet hos fjortisar beslutsamt stävjas - kanske genom att sända dem till omskolningsläger eller liknande, där de kan lära sig något annat än att skämma ut nationen.
2008-09-18, 12:51
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
För det första, så är det i dessa fall inte fråga om några våldtäkter. Läs domarna! De sexuella aktiviteterna har skett med flickornas fulla samtycke.
Jag har inte läst domarna, och inte följt tråden den senaste tiden. Skulle du kunna citera specifika utdrag som menar att så är fallet? För att då kan det ju inte per definition kallas 'våldtäkt'. En 12 åring blir inte fysiskt våldtagen bara för att hon har sex med en 30 åring. Att det finns en stor ålderssillnad gör det inte per automatik till våldtäkt. Däremot bör man ifrågasätta vad en 30+ man gör med en 12 år gammal flicka, men att genast kalla det våldtäkt på grund av åldersskillnad är att idiotförklara 12 åringens intelligens; framför allt handlar det ju om att en 12 år gammal flicka inte befinner sig på samma intellektuella och fysiska nivå som ett spädbarn, och bör därför inte dömas som ett spädbarn (hade en 30 år gammal man haft samlag med ett spädbarn, då hade det givetvis varit en våldtäkt, men tjejer i 12 års åldern befinner sig på en helt annan nivå än ett spädbarn).

Om däremot dessa två armenier förgrep sig på småflickorna med våld, då kan självklart inte småflickorna belastas för något moraliskt ansvar eftersom deras egen vilja kränktes. Babianen menar att så inte var fallet enligt domstolen, och då uppstår ännu en relevant följdfråga: var drar man gränsen för vad som är våldtäkt? Är det våldtäkt när två-tre fullvuxna män hade sexuella förbindelser med tjejer i tolvårsåldern på precis samma sätt som de hade haft sex med jämnåriga kvinnor? Blir sex per automatik "våldtäkt" om det är unga honor inblandade? Är våldtäkt en åldersfråga?
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Högst relevant frågeställning - liksom Babianens i källmaterial grundade problematisering av tillståndet i riket skulle den förtjäna ett seriöst svar i stället för de indignerade brölanden som tycks möta den som ifrågasätter att den sedliga förruttnelse som uppmuntras i dagens läge skulle vara välgörande och önskvärd. En fjortonåring som söker upp hudingar för att knulla vet, om hon inte är kliniskt utvecklingsstörd, mycket väl vad hon gör - vem vet, hon kanske konkurrerar med sin mamma (jag har hört om häpnadsväckande slampiga käringar som ränner runt flyktingförläggningar on a regular basis)? Om hon är minderårig kan hon inte straffas enligt svensk lag, men att som nu sker betrakta en sådan tös uteslutande som ett "offer" är fånigt. Vi bör sträva efter att skapa ett samhälle, så snart som möjligt, där fnaskighet hos fjortisar beslutsamt stävjas - kanske genom att sända dem till omskolningsläger eller liknande, där de kan lära sig något annat än att skämma ut nationen.
Så här resonerar en man med heder!

Du har helt rätt. Det många i tråden inte förstår är att promiskuöst beteende hos små flickor, går ut över föräldrarna. Detta gäller inte bara flickor. Till exempel om pojkar våldtar en tjej, då går deras vidriga beteende ut över föräldrarna också. Allt ens barn gör, drar vanära och skam över föräldrarna, om det är något dåligt. Är det något bra däremot känner sig föräldrarna stolta över deras barn (med all rätt).

Mammor som ligger runt med män lite hur som helst, respekterar inte deras barn och tänker mer på deras sexuella stimulans än moral och barnens känslor. Pappor som är otrogna mot deras fruar respekterar inte deras fruar och barn. På samma sätt har även barnen ett visst moraliskt ansvar till deras föräldrar att inte hora ut sig och knulla hejdlöst, eftersom det handlar om familjens moraliska anseende bland omgivningen.

Alltså, degenererat beteende hos barnen leder till skam och vanära hos föräldrarna, och degenererat beteende hos föräldrarna leder till skamkänslor hos barnen. Så fungerar det när allt är i sin ordning. För jag menar, som förälder måste man väl ändå skämmas ifall ens barn ägnar sig åt t.ex. koprofagsex och sprider ut det över nätet? Förstår ni hur jag menar?
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-09-18 kl. 12:58.
2008-09-18, 12:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men hur jävla svårt är det att fatta egentligen? Ett barn som beter sig på ett sätt där hon är sexuellt utagerande eller av obetänksamthet försätter sig i situationer där de kan komma att råka ut för övergrepp av sexuell karaktär som i det här fallet, beter sig synnerligen olämpligt och något har brustit. Vilka orsakerna är är -brist på uppfostran, psykisk störning eller jävla mögel på frukostfrallan när hon växte upp- spelar ingen roll. Beteendet är olämpligt!

MEN (nu tar jag det en gång till och LJUDA nu samtidigt som ni läser för att ÖKA läsförståelsen!) en vuxen man som UTNYTTJAR situationen och inlåter sig i sexuella aktiviteter med en MINDERÅRIG har ett ansvar han ALDRIG kan frånsäga sig om han inte är helt jävla mjuk i pallet. Samtycke? Finns inte! En vuxen man som knullar en tolvåring förtjänar att kokas i sitt eget piss! Han förtjänar att kokas i sitt eget piss om så flickans föräldrar har tvingat ut henne på gatan och prostituera sig. De har sitt ansvar, men HANS ansvar är omöjligt att komma ifrån!

Jag vill avsluta med följande tankar när det gäller dålig uppfostran: Vems BARN är det som mordbränner, förstör hela skolor, vandaliserar allt de kommer i närheten av, kastar sten på polis och brandkår, rånar och misshandlar folk på gator och torg, ägnar sig åt gruppvåldtäkter och beter sig som babianflocken i Södertälje för ett par veckor sedan? Är det SVENSKA barn? Säg mig, VEM har misslyckats i att uppfostra sina barn?

Sedan kan Babianen ta diskussionen om den "svenska synden", svenska föräldrars generella oduglighet eller svenska flickors föregivna slampighet någon annanstans, för HÄR är det i varjefall OFF TOPIC!

Tycker du ska lämna Hem&Skola - lokalens småborgerliga trygghet och komma ut till oss andra här i Verkligheten.

1. Vänligen förklara för Babianen varför en minderårig anses kunna samtycka till sex med en någorlunda jämnårig person, men inte med en äldre. Var finns konsekvensen i detta?

2. Återigen: Den vuxne mannen skulle aldrig ha kunnat ha sex med flickan om inte både hon själv och hennes föräldrar brustit i ansvar i utgångsläget.
Är vi överens om det?

3. När det gäller berikarbarn som bränner, rånar och våldtar så reses ju krav från "realisternas" sida på högre straff, lägre straffbarhetsålder och kollektiv utvisning av släkten. Så märkligt att detta lyser med sin frånvaro i dessa fall. Du kanske vill förklara den bakomliggande logiken?
2008-09-18, 13:15
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Kan du inte läsa, apa? Jag har nämligen aldrig ens skrivit att ingen tycker.... Avvikare finns i alla kulturer så det är klart att det går att gräva fram nån svensk som har en skum åsikt. Extrema åsikter är fullkomligt ointressanta i sammanhanget. Det bevisar ingenting och att du tar upp det tyder på att du inte har några riktiga argument att komma med, som vanligt.

OK. Och din poäng är?

Citat:
Jo, du upprepar liksom det som ett mantra, men faktum är att det är väldigt få svenskar som håller med dig. Dessutom är det ett skenargument eftersom det i det aktuella fallet knappast handlade om flickor som "bjöd ut sig". Jävla trams du håller på med, håll dig till ämnet istället för att hilla in dig i teoretiska, konstruerade argumentationer om att kvinnor får "skylla sig själva" vid en överfallsvåldtäkt.

Självfallet bjöd de ut sig. Har du ens läst domarna?

Citat:
Källa på det?

Att det är OK framgår av de förarbeten som citeras i just de aktuella domarna. Att det är uppmuntrat framgår främst av den offentliga debatten i frågan och det faktum att inget görs för att motverka fenomnet. Många svenskar anser också, enligt min erfarenhet, att barn ska få prova sig fram på det sexuella området tillsammans med jämnåriga.

Citat:
OK, din åsikt delas nog endast av typ Alexandramannen och några andra pedofiler. Är du pedofil? Trevligt sällskap du håller dig med, annars.

Precis som berikarna i detta fall så bör DU skilja noga på vad DU tycker är OK och vad som är OK i det svenska samhället, annars finns det väl en stor risk att du står där inför skranket liksom så många invandrare före dig.

Visst är det så. Men likväl finns i detta en inkonsekvens som tom. har fått HD att tänja på gränserna, i det att man faktiskt har tagit hänsyn till flickans samtycke i de fall då hon närmat sig femton år.

Fråga: Är det OK, enligt dig, att en vuxen man har sex med en flicka som är strax över femton? Då anses hon ju kunna samtycka.

Citat:
Tja, det kanske är peddot i parkens ansvar att hans snopp inte råkar slinka in i flickorna? Liksom det är armeniernas fulla ansvar i det här fallet. Peddot och armenierna borde förstått bättre, oavsett alla andra omständigheter. Så fungerar svensk lagstiftning i grunden när det gäller så pass unga tjejer.

Begriper du inte detta mycket enkla resonemang vet jag inte riktigt hur jag ska förklara för dig.

1. Svensk lagstifting anser dock att det är OK att flickorna har sex med jämnåriga pojkar.

2. Hade inte flickan agerat olämpligt så hade Peddot aldrig kunnat ha sex med henne. Ur ett lagstiftningsperspektiv vill man ju förhindra att vuxna män har sex med minderåriga flickor. Tycker du att detta verkar fungera i dagsläget?

3. Flickan har idagsläget frikort att bete sig hursomhelst eftersom inget ansvar åläggs henne. Tror du inte att någon form av straff/omhändertagande riktat även mot flickan/hennes föräldrar skulle vara effektivare i att stävja fenomenet?
Senast redigerad av Babianen 2008-09-18 kl. 13:25.
2008-09-18, 13:35
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag har inte läst domarna, och inte följt tråden den senaste tiden. Skulle du kunna citera specifika utdrag som menar att så är fallet? För att då kan det ju inte per definition kallas 'våldtäkt'. En 12 åring blir inte fysiskt våldtagen bara för att hon har sex med en 30 åring. Att det finns en stor ålderssillnad gör det inte per automatik till våldtäkt. Däremot bör man ifrågasätta vad en 30+ man gör med en 12 år gammal flicka, men att genast kalla det våldtäkt på grund av åldersskillnad är att idiotförklara 12 åringens intelligens; framför allt handlar det ju om att en 12 år gammal flicka inte befinner sig på samma intellektuella och fysiska nivå som ett spädbarn, och bör därför inte dömas som ett spädbarn (hade en 30 år gammal man haft samlag med ett spädbarn, då hade det givetvis varit en våldtäkt, men tjejer i 12 års åldern befinner sig på en helt annan nivå än ett spädbarn).

Om däremot dessa två armenier förgrep sig på småflickorna med våld, då kan självklart inte småflickorna belastas för något moraliskt ansvar eftersom deras egen vilja kränktes. Babianen menar att så inte var fallet enligt domstolen, och då uppstår ännu en relevant följdfråga: var drar man gränsen för vad som är våldtäkt? Är det våldtäkt när två-tre fullvuxna män hade sexuella förbindelser med tjejer i tolvårsåldern på precis samma sätt som de hade haft sex med jämnåriga kvinnor? Blir sex per automatik "våldtäkt" om det är unga honor inblandade?

1. Babianen hänvisar dig till citaten och länkarna på sidan tjugo i denna tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=745083&page=20

2. I dagsläget är lagstiftningen sålunda utformad, att sexuella handlingar med en person under femton år automatisk klassas som våldtäkt mot barn (alternativt sexuellt utnyttjande) även om det skett med den minderåriges fulla samtycke. Däremot är det, enligt lagstiftaren, OK för en minderårig att ha sex med en relativt jämnårig person. Där anses man kunna samtycka. Detta är alltså i högsta grad en åldersfråga.

3. Babianen är självfallet ingen förespråkare för barnsex överhuvudtaget. Däremot menar Han att det största ansvaret, både praktiskt och moraliskt, för att förhindra detta ligger på flickan och hennes föräldrar. Männen drar endast nytta av den situation som flickan/föräldrarna har skapat. Därför är det också dessa som i undertecknads uppfattning är mest klandervärda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in