Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det handlar om liberalismens och feminismens olyckliga följder. I det liberaldemokratiska och feminina samhället är det alltid någon annans fel och kvinnor kan egentligen aldrig vara skyldiga till någonting. Kvinnor och flickor har totalt carte blanche i egenskap av sin könstillhörighet, precis på samma sätt som icke-vita och judar ofta inte anses kunna vara ansvariga eller skyldiga på något sätt.
Det är intressant detta att en person, oftast flickor/kvinnor, uppmuntras till för dem själva skadliga aktiviteter (att tex. hindra unga från att kolla på MTV, åka på partyresa till Turkiet, etc. betraktas som ytterst förtryckande) men när något väl händer så är det - som du själv påpekar - alltid någon annans fel: Samhället, patriarkatet eller gärningsmannen. Och lösningen är alltid mer "utbildning" och stödjande åtgärder. Inte att folk själva uppmuntras att ta ansvar för sin situation.
Jag vet inte jag, men hittar man sitt barn i säng med Al Suhairy så är det kanske inte Peddot man ska klandra i första hand. Han gör vad sådana människor alltid gjort och alltid kommer att göra. Däremot bör man fråga sig hur man som anhörig kunde låta det ske. Jag menar: En tonåring får ju inte idén att hora ut sig från ingenstans. Något eller några (

) sätter dessa tankar i huvudet på dem. Det är allt från undervisning till konsumtion och ren propaganda. Vi talar alltså om en ideologisk hegemoni som söker forma och dominera folks verklighetsuppfattning. Den är inte särskilt raffinerad eller subtil, med lite utbildning lär man sig enkelt att känna igen vissa återkommande teman. Och skrapar man bara lite på ytan så hittar man - närmast ofelbart - en av våra kroknästa vänner vid spakarna.
Nu invänder Vän Av Ordning att inte alla har den nödvändiga insikten eller bildningen för att kunna göra detta. Och så är det säkert. Men jag menar att det inte ens behövs någon djupare bildning, det räcker med kulturell intuition. Vissa saker bara "känns" fel för oss andra. Behandlingen av teman som sex, pengar och uppträdande är kulturellt udda för de flesta människor. Tråkigt nog, särskilt för dem själva, så orkar man inte bry sig när Lilla Stina fjorton år ska på "fest". Och då går det som det går.
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ja det är ingen hejd på perversionen och dekadensen som uppmuntras från vissa inflytelserika kretsar i samhället. Jag har inte detaljstuderat detta brittiska fall men att våra gamla vänner figurerar någonstans i det hela kan man nog med gott fog utgå ifrån.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1056415/Teach-pleasure-gay-sex-children-young-say-researchers.html
Jag har läst den där artikeln fyra gånger nu och jag har fortfarande svårt att acceptera att det inte är ett bisarrt skämt.
Citat:
No Outsiders is led by researchers from Sunderland University and also involves academics at the Institute of Education and Exeter University. Books, puppet shows and plays are used to teach children about same-sex relationships.
During the project, the seminar paper says, its members have 'challenged each other to go beyond imagined possibilities into queer practice'.
The seminar will 'question the taken-for-granted of the supposedly sexless, bodiless and desire-less primary classroom' and examine 'the place of the research team members' own bodies, desires and pleasures in this research'.
Detta är Total-Peddo!
Varför i helvete skulle man göra saker om är "queer"? Det är ju själva definitionen på avvikelse.
Citat:
Simon Calvert of the Christian Institute said: 'When an adult who is working in a primary school suggests that children should explore their sexuality, that should result in a complaint to the police.'
Så märkligt då att det ändå tillåts fortgå...
Jag har dock själv uppmärksammat liknande (om än inte så extrema) tendenser här i Sverige. RFSL talar om dagisbarn som "känner sig som det motsatta könet" och man publicerar barnböcker med Queer-Qrister:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=9521200&postcount=30
Med tanke på dessa kulturella influenser (undrar vem som skapar dem...) bör kanske inte våldtäktsmännen och Peddona vara den grupp man först fäster strålkastarljuset på.