2008-09-17, 19:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Visst är det troligt att en 12-åring kan vara nyfiken på sex, men det är lika troligt att denne inte har en aning om vad han/hon ger sig in på och att han/hon upplever det som ett övergrepp när det väl realiseras. Då är det som sker den vuxnes ansvar, helt oavsett barnets initiala intentioner.

Läs mina källor och återkom.
2008-09-17, 20:02
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Läs mina källor och återkom.

Läste en del, jag tror inte du förstod essensen i mitt inlägg.
2008-09-17, 20:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Även OM vi accepterar att svenskar är mer "tillåtande" så gäller det ju bara flickorna. Det som är föremål för diskussion i den här tråden är berikarnas beteende, och det finns ju ingen normalt funtad svensk som tycker det är OK att dunka en underårig. Frågan bör inte handla om vad flickorna gjorde utan varför de här herrarna inte begrep att dom inte var lovligt byte i det här landet.

Sen tycker jag att du har fel i att Sverige har en "tillåtande" syn på sex, åtminstone när det gäller så här unga flickor och dessutom i kombination med så mycket äldre män. Det finns nästan ingen som tycker att det är OK. Det finns en mycket skarp gräns dragen där i vår kultur, den kan säker liknas vid den skarpa gräns som finns mellan t ex inom- och utomäktenskapligt sex i t ex islam. Att perversa invandrare tycker att sånt är OK däremot förvänar mig inte det minsta.

Din argumentation saknar som vanligt substans såväl som fokus.

Babianen kommenterar:

1. Vänligen läs mina källor. Vidhåller du fortfarande att inga svenskar tycker att det är OK att ha sex med underåriga?

2. Jag vet naturligtvis inte hur de aktuella berikarna resonerade. Men för egen del, ser jag det som att en flicka som bjuder ut sig också ska få ta konsekvenserna.

3. Däremot har du rätt när det gäller synen på åldersskillnader. I Sverige är det OK (tom. uppmuntrat) att barn har sex sålänge de har det med varandra. Om de däremot har det med en äldre person så tar det hus i helvete. Babianen ser ingen skillnad mellan att en tjej knullar en jämnårig och att hon gör samma sak med en äldre. Sex som sex, liksom. Och självfallet ser jag det, på ren princip, som något negativt.
2008-09-17, 20:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
En flicka på 12 år "raggar" inte på 32åring. Punkt slut! Du säger att det är tjejens fel eftersom hon borde veta bättre. Undrar om du har samma inställning till andra brott? Är det okej att gå in och ta dina 13 tusen som du fått från soc om du råkar lämna dörren öppen? Existerar det inget brott att tala om då?

Flera av dessa flickor har raggat eller låtit sig raggas upp. Skillnaden mot ditt exempel är att flickans agerande är moraliskt förkastligt. Hon gör alltså fel när hon umgås med främmande män och accepterar deras inviter. Att inte stänga sin dörr, kan däremot inte betraktas som något särskilt förkastligt beteende. Däremot är det en förmildrande omständighet för gärningsmannen att han endast dragit nytta av min oaktsamhet istället för att aktivt bryta sig in. Och man får heller ingen ersättning från sitt försäkringsbolag om man agerar på det sättet. Vilket är helt i sin ordning. Ser du skillnaden i hur samhället behandlar dessa saker?

Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Det är därför som vi har en lagstiftning där det inte är tillåtet att ha sex med 12åringar. För att dom inte vet bättre. Dom är BARN! Men en 32-åring VET att det är olagligt. Därför ska han straffas.

Det handlar inte om att de inte vet bättre. Många har ju vetat exakt vad de givit sig in på. Vad det handlar om är hur man ska bedöma detta beteende. Är slampighet något som bör skyddas av samhället?

Mannen däremot, har endast passat på när tillfället bjudits. Hans beteende är därför mindre klandervärt än flickans. Förstår du?

EDIT: Vi behöver inte haka upp oss på just tolvåringar. Tycker du att det är OK om en vuxen man trycker på en femtonåring i Tvåan? Hon är ju lovlig och allt.
Senast redigerad av Babianen 2008-09-17 kl. 20:26.
2008-09-17, 20:32
Medlem
Citat:
Det verkar i allmänhet finnas en benägenhet att lasta över ansvaret på samhället eller gärningsmannen, utan att hänsyn tas till flickornas och framförallt deras föräldrars ansvar i frågan. Att som ung flicka söka sexuella kontakter, vare sig med jämnåriga eller äldre, kan icke betraktas som ett skyddsvärt beteende. Här finns för lite fostran och för mycket fritid.

Olyckligtvis är detta ett beteende som ofta uppmuntras i såväl skolor som media. Och flickornas anhöriga verkar ofta falla till föga och acceptera det. Då är det inte konstigt att män med avvikande sexualitet profiterar på detta.

Det handlar om liberalismens och feminismens olyckliga följder. I det liberaldemokratiska och feminina samhället är det alltid någon annans fel och kvinnor kan egentligen aldrig vara skyldiga till någonting. Kvinnor och flickor har totalt carte blanche i egenskap av sin könstillhörighet, precis på samma sätt som icke-vita och judar ofta inte anses kunna vara ansvariga eller skyldiga på något sätt.
2008-09-17, 20:37
Medlem
Citat:
I Sverige är det OK (tom. uppmuntrat) att barn har sex sålänge de har det med varandra. Om de däremot har det med en äldre person så tar det hus i helvete. Babianen ser ingen skillnad mellan att en tjej knullar en jämnårig och att hon gör samma sak med en äldre. Sex som sex, liksom. Och självfallet ser jag det, på ren princip, som något negativt.

Ja det är ingen hejd på perversionen och dekadensen som uppmuntras från vissa inflytelserika kretsar i samhället. Jag har inte detaljstuderat detta brittiska fall men att våra gamla vänner figurerar någonstans i det hela kan man nog med gott fog utgå ifrån.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1056415/Teach-pleasure-gay-sex-children-young-say-researchers.html

Citat:
Children as young as five should be taught to understand the pleasures of gay sex, according to leaders of a taxpayer-funded education project.

Heads of the project have set themselves a goal of 'creating primary classrooms where queer sexualities are affirmed and celebrated'.

The ambition was revealed in documents prepared for the No Outsiders project run by researchers from universities and backed with £600,000 of public money provided by the Economic and Social Research Council.
2008-09-17, 21:34
Medlem
Golonkas avatar
Herr Babianen är uppenbarligen en omogen individ som inte förstår att en vuxen man har ett helt annat ansvar i ett sådant här sammanhang än en tolvårig flicka.

I en RÄTTVÄND hjärna avvisar en vuxen man en tolvårig flickas inviter om än de är aldrig så ihärdiga. Att avhändiga sig ansvaret tyder på att man är djupt störd. Att försvara mannens handlingar är inte långt därefter.
2008-09-17, 21:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det handlar om liberalismens och feminismens olyckliga följder. I det liberaldemokratiska och feminina samhället är det alltid någon annans fel och kvinnor kan egentligen aldrig vara skyldiga till någonting. Kvinnor och flickor har totalt carte blanche i egenskap av sin könstillhörighet, precis på samma sätt som icke-vita och judar ofta inte anses kunna vara ansvariga eller skyldiga på något sätt.

Det är intressant detta att en person, oftast flickor/kvinnor, uppmuntras till för dem själva skadliga aktiviteter (att tex. hindra unga från att kolla på MTV, åka på partyresa till Turkiet, etc. betraktas som ytterst förtryckande) men när något väl händer så är det - som du själv påpekar - alltid någon annans fel: Samhället, patriarkatet eller gärningsmannen. Och lösningen är alltid mer "utbildning" och stödjande åtgärder. Inte att folk själva uppmuntras att ta ansvar för sin situation.

Jag vet inte jag, men hittar man sitt barn i säng med Al Suhairy så är det kanske inte Peddot man ska klandra i första hand. Han gör vad sådana människor alltid gjort och alltid kommer att göra. Däremot bör man fråga sig hur man som anhörig kunde låta det ske. Jag menar: En tonåring får ju inte idén att hora ut sig från ingenstans. Något eller några () sätter dessa tankar i huvudet på dem. Det är allt från undervisning till konsumtion och ren propaganda. Vi talar alltså om en ideologisk hegemoni som söker forma och dominera folks verklighetsuppfattning. Den är inte särskilt raffinerad eller subtil, med lite utbildning lär man sig enkelt att känna igen vissa återkommande teman. Och skrapar man bara lite på ytan så hittar man - närmast ofelbart - en av våra kroknästa vänner vid spakarna.

Nu invänder Vän Av Ordning att inte alla har den nödvändiga insikten eller bildningen för att kunna göra detta. Och så är det säkert. Men jag menar att det inte ens behövs någon djupare bildning, det räcker med kulturell intuition. Vissa saker bara "känns" fel för oss andra. Behandlingen av teman som sex, pengar och uppträdande är kulturellt udda för de flesta människor. Tråkigt nog, särskilt för dem själva, så orkar man inte bry sig när Lilla Stina fjorton år ska på "fest". Och då går det som det går.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Ja det är ingen hejd på perversionen och dekadensen som uppmuntras från vissa inflytelserika kretsar i samhället. Jag har inte detaljstuderat detta brittiska fall men att våra gamla vänner figurerar någonstans i det hela kan man nog med gott fog utgå ifrån.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1056415/Teach-pleasure-gay-sex-children-young-say-researchers.html

Jag har läst den där artikeln fyra gånger nu och jag har fortfarande svårt att acceptera att det inte är ett bisarrt skämt.

Citat:
No Outsiders is led by researchers from Sunderland University and also involves academics at the Institute of Education and Exeter University. Books, puppet shows and plays are used to teach children about same-sex relationships.

During the project, the seminar paper says, its members have 'challenged each other to go beyond imagined possibilities into queer practice'.

The seminar will 'question the taken-for-granted of the supposedly sexless, bodiless and desire-less primary classroom' and examine 'the place of the research team members' own bodies, desires and pleasures in this research'.

Detta är Total-Peddo!

Varför i helvete skulle man göra saker om är "queer"? Det är ju själva definitionen på avvikelse.

Citat:
Simon Calvert of the Christian Institute said: 'When an adult who is working in a primary school suggests that children should explore their sexuality, that should result in a complaint to the police.'

Så märkligt då att det ändå tillåts fortgå...

Jag har dock själv uppmärksammat liknande (om än inte så extrema) tendenser här i Sverige. RFSL talar om dagisbarn som "känner sig som det motsatta könet" och man publicerar barnböcker med Queer-Qrister: https://www.flashback.org/showpost.php?p=9521200&postcount=30

Med tanke på dessa kulturella influenser (undrar vem som skapar dem...) bör kanske inte våldtäktsmännen och Peddona vara den grupp man först fäster strålkastarljuset på.
2008-09-17, 21:54
Bannlyst
Citat:
1. Ja. Att vara naken inför andra och särskilt familjen är ett, i mina ögon, särdeles vridet beteende. Jag vet att detta är mycket vanligt bland svenskar och jag menar faktiskt inte att förolämpa någon här, men för mig kommer detta alltid förbli outsägligt sjukt.

Eftersom det är normalt i det svenska samhället och inte bland det invandrade så ställer jag mig frågan om det är fel på svenskarna eller invandrarna som kommit hit? Vad tycker du är enklast att ändra på? Tala om för invandrarna att detta sker men att för den skaen skull inte är accepterat att knulla barn som vuxen, eller tillåta det? Jag röstar för det första alternativet.

För övrigt så finner jag inte ord för hur sjukt det är att knulla barn. Mina egna barn brukar ibland gå nakna men för den saken skull så knullar jag dom inte. Det kanske har att göra med att jag är svensk och inte har pedofilkulturen i blodet som finns MÖ och andra ställen i världen typ nordafrika?
2008-09-17, 21:58
Bannlyst
Citat:
Flera av dessa flickor har raggat eller låtit sig raggas upp. Skillnaden mot ditt exempel är att flickans agerande är moraliskt förkastligt. Hon gör alltså fel när hon umgås med främmande män och accepterar deras inviter. Att inte stänga sin dörr, kan däremot inte betraktas som något särskilt förkastligt beteende. Däremot är det en förmildrande omständighet för gärningsmannen att han endast dragit nytta av min oaktsamhet istället för att aktivt bryta sig in. Och man får heller ingen ersättning från sitt försäkringsbolag om man agerar på det sättet. Vilket är helt i sin ordning. Ser du skillnaden i hur samhället behandlar dessa saker?

Det handlar inte om att de inte vet bättre. Många har ju vetat exakt vad de givit sig in på. Vad det handlar om är hur man ska bedöma detta beteende. Är slampighet något som bör skyddas av samhället?

Mannen däremot, har endast passat på när tillfället bjudits. Hans beteende är därför mindre klandervärt än flickans. Förstår du?

EDIT: Vi behöver inte haka upp oss på just tolvåringar. Tycker du att det är OK om en vuxen man trycker på en femtonåring i Tvåan? Hon är ju lovlig och allt.

Men för i helvete! Du är ju är helt störd! Jag hoppas att du sitter och är tuff på ett internetforum och inte egentligen har dessa åsikter i verkligheten som dryftar om. Är det okej att knulla djur om djuret ifråga visar intresse för din snopp? Om du tex häller grädde på din kuk och låter din katt sliacka av det är det då ett tillfälle som du enbart "passat på". Du borde söka hjälp om du finner tjejens beteende klandervärt i detta fall.
2008-09-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Herr Babianen är uppenbarligen en omogen individ som inte förstår att en vuxen man har ett helt annat ansvar i ett sådant här sammanhang än en tolvårig flicka.

I en RÄTTVÄND hjärna avvisar en vuxen man en tolvårig flickas inviter om än de är aldrig så ihärdiga. Att avhändiga sig ansvaret tyder på att man är djupt störd. Att försvara mannens handlingar är inte långt därefter.

Om man bortser från Babianenns sedvanliga raljerande och provokationer så har han i grunden rätt. Att männens agerande är förkastligt och klandervärt är självklart men det är ganska ointressant i sammanhanget. Det kommer alltid att finnas fula gubbar och Alexandramän. Det som stör mig är att i dagens liberala och infantila idiotsamhälle så har i princip alla, utom möjligen inhemska vuxna, heterosexuella vita män befriats från allt ansvar. Det är omoraliskt, förkastligt och socialt oacceptabelt med unga flickor som beter sig som horor och aktivt söker upp just fula gubbar och beter sig allmänt olämpligt. De och deras föräldrar har ett mycket stort ansvar. Barn skall numera få bete sig hursomhelst och har tydligen ingen kontroll över sig själva och inget ansvar för sina handlingar. Detsamma gäller ungdomar, kvinnor i alla åldrar, homosexuella och invandrare. Personligt ansvarstagande har helt försvunnit som begrepp, det är alltid någon annans fel. Det är samma sak som tramset om att det aldrig någonsin under några omständigheter kan vara moraliskt riktigt av en man att slå en kvinna medan det omvända snarast uppmuntras och hyllas. Dessa lösaktiga och omoraliska unga flickor och kvinnor (och deras slappa liberaler eller alkisar till föräldrar) borde om något snarast pryglas offentligt som straff och androm till varnagel.
Senast redigerad av Varnagel 2008-09-17 kl. 22:30.
2008-09-17, 22:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Vad menar du att mannen har ansvar för? Hans ansvar kanske tom. är större än flickans och hennes föräldrars?

Det är väldigt enkelt, Golonka: En flicka som bjuder ut sig till främmande karlar förtjänar inte bättre än att få lära sig en läxa. På det sättet gör muskingarna oss alla en tjänst. Ett diplom kunde kanske vara på sin plats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in