2008-09-15, 18:17
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Ja. Men nu talar vi väl om de sexuella, moraliska och praktiska aspekterna?

2. Du utgår ifrån synen på att yngre flickor inte kan samtycka. Och detta är i praktiken nonsens. Självfallet kan en flicka i den åldern själv avgöra om hon vill ha sex eller inte. Jag vet att jag låter som en pedofil nu. Men det jag försöker säga är att man i verkligheten inte alltid kan göra den sortens skarpa avgränsningar.

3. Så kan det säkert vara. Men kolla även på mina exempel. Där är det inte ens fråga om några pengar utan om ren frivillighet ifrån flickornas sida. Jag är - återigen! - inte på något sätt själv intresserad av detta. Men min rättskänsla förbjuder mig att stödja bestraffning för handlingar som genomförts med fullt samtycke av motparten.

4. Kanske har du rätt i detta. Jag vet inte. Men det finns ingenting som säger att en flicka tar större skada av ett förhållande med en äldre man än med en jämnårig. Detta handlar inte om att jag själv skulle vara intresserad av tolvåringar för det är jag inte! Det handlar om att man sätter folk i fängelse för att de gjort detta. Och även om jag personligen anser att det är fel att ha sex med unga flickor, för det gör jag, så anser jag inte att man ska sättas i fängelse om det skett med flickans samtycke. Förstår du?

1. Javisst, barnet kan bli med barn vilket de flesta barn inte förstår. Det är fel att tvinga föräldrarna att välja mellan abort eller barnbarn när ungen är 12 bara för att predofilen inte ville förhandla med dem som visste bättre.

2. Barn kan samtycka till vad som helst med rätt övertalning, helst när du håller i makten och pengarna, om du har ärligt uppsåt talar du med föräldrarna.

3. Se det såhär, du har rätt att idka sex med barn, men det kostar X antal kronor och år i fängelse, om du inte först talar med föräldrarna.

4. Barnens sex berör föräldrarna eftersom barnet kan bli deprimerat eller gravid. Föräldrarna är de enda som vet vad barnet vill och vad som är bra för det, vid 15 år har du en hum och vid 18 år förväntas du veta allt för att inte bli utnyttjad.
2008-09-15, 18:33
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Ingen aning hur gammal du är Elias, men jag förmodar att du inte skulle kunna knulla en 12-årig tjej, eller? Det handlar inte om huruvida en 12-åring vill eller inte vill ha samlag med en äldre kvinna eller man, det handlar om en äldre man som vill ha samlag med en 12-årig. Det är det som är problemet.

Vi tar det igen bara för att se till så att ni är med:

Det spelar ingen roll om en 12-årig tjej vill eller inte vill 'knulla' en äldre man, det som spelar någon roll är huruvida den äldre mannen vill knulla en 12-åring eller inte.

Klart som korvspad?
Spelar du förståndshandikappad eller? Missade du att jag skrev att hebefilvåldtäktsmännen bör dödas/kastreras? Självklart skulle jag inte knulla en 12 år gammal flicka, av rent moraliska skäl. Jag ser till och med ner på killar i 20 års åldern som dejtar 15 åringar, inte på grund av pedofili, men för att det är ett tecken att de inte kan fixa brudar i deras egen ålder, så de passar på att ta för sig bland tonårstjejer som är lättimponerande av killar som är, hör och häpna, 20 år!

Personligen menar jag dock att det inte handlar så mycket om åldern egentligen. Det finns flickor som är 12 år, och är mentalt och fysiskt, minst lika mogna som tjejer i 20 års åldern är (självklart är den sortens 12 åriga flickor inte så jättevanliga). För mig kan tjejen lika gärna vara 1-2 år gammal; ser hon vuxen ut, och har en vuxen kvinnas mentala kapacitet, så skiter jag i om hon inte ens fyllt 1 år; jag knullar henne gärna om särar på benen. Men nu är ju det inte heller ett realistiskt scenario, och det är lite för mycket av ett Species/Natasha Henstridge ponerande här. Men siffror är siffror och fysisk och mental mognad, något helt annat.

Det Babianen försökte komma fram till, däremot, och som Golonka vägrade förstå av ren moralpanik, är att tjejerna inte är så oskyldiga egentligen. Att de är 12 år och att vi män känner att vi måste vara extra beskyddande, innebär inte att en 12 årig tjej med hormonerna pumpandes i kroppen, inte vill knulla med äldre män. För jag menar seriöst, vad blir ni mest upprörda av? En vuxen kvinna i 30-års åldern som knullar med en 12-årig pojke eller en vuxen man i 30-års åldern som knullar med en 12-årig flicka?

För att återgå till trådens källa. Hur trovärdig är "rakryggad" för ett sånt här fall? Har inte herr 'rakryggad' ett intresse av att svartmåla invandrare som våldtäktsmän? Missförstå mig inte, jag försöker inte försvara det här övergreppet (förutsatt att det har skett, vilket jag finner lite tvivelaktigt, men om denna påstådda våldtäkt har skett, då måste det hämnas med klassiskt grym assyro-babylonisk straffskala), jag ifrågasätter dock hur trovärdig denna rapport faktiskt är. Vem som helst kan nämligen skriva lite skit på sin blogg.

Och sedan blir man nyfiken på varför ni är så benägna att döma ut alla invandrare som kollektiv på grund av vad två sketna armenier har gjort? Dömer ni även ut svenskar som kollektiv när någon svensk pedofil/våldtäktsman åker dit? Vad jag försöker säga är att ni förskönar mycket här.
2008-09-15, 18:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
1. Javisst, barnet kan bli med barn vilket de flesta barn inte förstår. Det är fel att tvinga föräldrarna att välja mellan abort eller barnbarn när ungen är 12 bara för att predofilen inte ville förhandla med dem som visste bättre.

2. Barn kan samtycka till vad som helst med rätt övertalning, helst när du håller i makten och pengarna, om du har ärligt uppsåt talar du med föräldrarna.

3. Se det såhär, du har rätt att idka sex med barn, men det kostar X antal kronor och år i fängelse, om du inte först talar med föräldrarna.

4. Barnens sex berör föräldrarna eftersom barnet kan bli deprimerat eller gravid. Föräldrarna är de enda som vet vad barnet vill och vad som är bra för det, vid 15 år har du en hum och vid 18 år förväntas du veta allt för att inte bli utnyttjad.

1. Ja. Detta håller jag med om.

2. Håller med här också. En stor del av dessa fall uppkommer dock för att föräldrarna inte håller koll på sina egna barn. Det får vi inte glömma bort.

3. Detta menar jag är fel! Har sexualakten skett frivilligt från flickans sida så är det förkastligt att straffa mannen.

4. I teorin är det så. I praktiken däremot går många människor igenom hela sina liv utan koll på grundläggande saker. Därför måste man bedöma varje enskilt fall för sig.

Det kan mycket väl vara så att männen den absoluta majoriteten av dessa fall är klandervärda. Och det är självfallet inte sunt för en äldre man att vilja ha sex med en tolvåring. Men det kan finnas fall som är annorlunda. Och därför kan man inte automatiskt fördöma alla sådana förhållanden. Och särskilt inte sätta folk i fängelse om flickan inte har lidit skada.
2008-09-15, 18:38
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
För att återgå till trådens källa. Hur trovärdig är "rakryggad" för ett sånt här fall? Har inte herr 'rakryggad' ett intresse av att svartmåla invandrare som våldtäktsmän? Missförstå mig inte, jag försöker inte försvara det här övergreppet (förutsatt att det har skett, vilket jag finner lite tvivelaktigt, men om denna påstådda våldtäkt har skett, då måste det hämnas med klassiskt grym assyro-babylonisk straffskala), jag ifrågasätter dock hur trovärdig denna rapport faktiskt är. Vem som helst kan nämligen skriva lite skit på sin blogg.

Nu blev ju en av dom misstänkta dömd i domstol så att brott begåtts är ställt utom allt rimligt tvivel.
2008-09-15, 18:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Ingen aning hur gammal du är Elias, men jag förmodar att du inte skulle kunna knulla en 12-årig tjej, eller? Det handlar inte om huruvida en 12-åring vill eller inte vill ha samlag med en äldre kvinna eller man, det handlar om en äldre man som vill ha samlag med en 12-årig. Det är det som är problemet.

Vi tar det igen bara för att se till så att ni är med:

Det spelar ingen roll om en 12-årig tjej vill eller inte vill 'knulla' en äldre man, det som spelar någon roll är huruvida den äldre mannen vill knulla en 12-åring eller inte.

Klart som korvspad?

Babianen menar att det kan finnas fullt legitima skäl för en vuxen man att knulla en tolvåring. Det handlar naturligtvis om en mycket liten minoritet. Men antag att flickan är fysiskt och mentalt välutvecklad för sin ålder och att hon frivillig och utan påtryckningar samtycker till akten eller förhållandet; med vilken motivering kan vi straffa mannen?
2008-09-15, 18:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Nu blev ju en av dom misstänkta dömd i domstol så att brott begåtts är ställt utom allt rimligt tvivel.

Nej, nej, nej! Rättssäkerheten i sexualmål är inte längre garanterad. Snarare tvärtom! Därför kan vi inte dra några slutsatser utan att ha läst domen.
2008-09-15, 18:48
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Nej, nej, nej! Rättssäkerheten i sexualmål är inte längre garanterad. Snarare tvärtom! Därför kan vi inte dra några slutsatser utan att ha läst domen.

Läs utdrag ur domen här:

http://rakryggad.blogspot.com/2008/02/barnvldtkten-p-rssnsudden.html

Eller här:

http://antiism.wordpress.com/tag/invandring/
2008-09-15, 18:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Läs utdrag ur domen här:

http://rakryggad.blogspot.com/2008/02/barnvldtkten-p-rssnsudden.html

Eller här:

http://antiism.wordpress.com/tag/invandring/

Jag ser flickornas version, som jag inte tror ett ögonblick på, men var är resten?

Om han nu har domen, varför har han inte lagt upp hela?
Senast redigerad av Babianen 2008-09-15 kl. 19:00.
2008-09-15, 19:01
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Jag ser flickornas version, som jag inte tror ett ögonblick på, men var är resten?

Domstolen valde att fälla mannen och mannen överklagade inte så är man inte en inbiten rättshaverist eller kronisk konspiratör så bör man nog överväga om domstolen inte hade rätt trots allt.
2008-09-15, 19:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Domstolen valde att fälla mannen och mannen överklagade inte så är man inte en inbiten rättshaverist eller kronisk konspiratör så bör man nog överväga om domstolen inte hade rätt trots allt.

Men snälla du! Den andre mannen blev ju friad. Varför får vi inte se hela domen?

Du förstår väl själv att det verkar misstänkt när man bara lägger upp "godbitarna" utan visa resten?

Är det nu så att de verkligen gjort sig skyldiga till det avskyvärda brott som de anklagas för så kommer jag att sälla mig till skaran som ropar på hårdare straff och längre utvisning. Men erfarenheten lär oss att ta dessa fall med en skottkärra salt! Vad sägs om nedanstående fall?

Incestdömd beviljas resning av HD

Citat:
En man i Skåne som dömts för incest har beviljats resning av Högsta domstolen.

Hans dotter har tagit tillbaka de uppgifter som låg till grund för att han dömdes till åtta års fängelse för grova sexuella övergrepp.
Citat:
Tilltron till flickans berättelse avgjorde hovrättsdomen, och med några få undantag saknas helt stödbevisning i form av iakttagelser av vittnen eller teknisk bevisning, konstaterar HD.

Ljög om incest - krävs på en halv miljon

Citat:
Bo Larsson anklagades för incest av sin dotter.

Han dömdes till åtta års fängelse, men friades efter tre år, sedan Högsta Domstolen beviljat honom resning.
Citat:
Det visade sig att de övergrepp dottern vittnat om i både tingsrätt och hovrätt aldrig ägt rum. Hon påstod bland annat att hon blivit utnyttjad av en pedofilring i Skåne. Sammanlagt hade hon utsatts för ett hundratal övergrepp, berättade flickan.
Citat:
Bo Larsson dömdes till åtta års fängelse, och hans vän till fem och ett halvt års fängelse.

Men när SVT: s reporter Hannes Råstam granskade flickans berättelse närmare, framkom en mängd felaktigheter.

Incestdömd pappa friad av hovrätten

Citat:
En pappa som tidigare dömts till sex års fängelse för sexuella övergrepp på sin dotter frias av Göta hovrätt. Hovrätten ifrågasätter dotterns trovärdighet och det finns ingen teknisk bevisning, enligt Radio Kalmar.
Citat:
Anklagelserna handlar om övergrepp under 16 års tid. Enligt dotterns berättelse började det med att pappan tafsade på henne när hon var i femårsåldern. Hon har sagt att hon sedan genom åren upprepade gånger utsattes för oralsex och samlag, ibland under knivhot.

I vanliga fall skulle pöbeln ha plockat fram högafflarna och facklorna för länge sedan för det är ju bara rättshaverister, smygpedofiler och blattar som tror att kvinnor ljuger om övergrepp.

Tror du, i ljuset av detta, att det verkligen förekommer att män (blattar med guldtand och hår på näsan) under pistolhot kidnappar vanliga flickor för våldtäktsändamål - i Sverige? Det vore ju sensationellt! Men det är det med största sannolikhet inte, eftersom sannolikheten är mycket stor att flickorna LJUGER. Och om de då ljuger om detta, hur troligt är det att de ljuger om andra saker också?
Senast redigerad av Babianen 2008-09-15 kl. 19:29.
2008-09-15, 19:15
Medlem
indens avatar
Citat:
Han fälldes för försök till barnvåldtäkt, fel av mig.

Jag tycker nog att etnicitet kan vara på sin plats, idag så lämnas otroligt sällan signalement ut på misstänkta gärningsmän, information som kan hjälpa polisen att få tag i misstänkta brottslingar.

Jag är medveten om att tidningarna i dom flesta fall använder sig av polisens information och publicerar den i stort sett ograverad, detta tyder enbart på att polisen också är smittad av den politiskt korrekta sjukdomen.

Så länge du bara är misstänkt så är det väl bara bra om inte allmänheten på något sätt kan identifiera dig? Vad hade du tänkt dig att göra med informationen?
2008-09-15, 19:23
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Spelar du förståndshandikappad eller? Missade du att jag skrev att hebefilvåldtäktsmännen bör dödas/kastreras? Självklart skulle jag inte knulla en 12 år gammal flicka, av rent moraliska skäl. Jag ser till och med ner på killar i 20 års åldern som dejtar 15 åringar, inte på grund av pedofili, men för att det är ett tecken att de inte kan fixa brudar i deras egen ålder, så de passar på att ta för sig bland tonårstjejer som är lättimponerande av killar som är, hör och häpna, 20 år!

Personligen menar jag dock att det inte handlar så mycket om åldern egentligen. Det finns flickor som är 12 år, och är mentalt och fysiskt, minst lika mogna som tjejer i 20 års åldern är (självklart är den sortens 12 åriga flickor inte så jättevanliga). För mig kan tjejen lika gärna vara 1-2 år gammal; ser hon vuxen ut, och har en vuxen kvinnas mentala kapacitet, så skiter jag i om hon inte ens fyllt 1 år; jag knullar henne gärna om särar på benen. Men nu är ju det inte heller ett realistiskt scenario, och det är lite för mycket av ett Species/Natasha Henstridge ponerande här. Men siffror är siffror och fysisk och mental mognad, något helt annat.

Det Babianen försökte komma fram till, däremot, och som Golonka vägrade förstå av ren moralpanik, är att tjejerna inte är så oskyldiga egentligen. Att de är 12 år och att vi män känner att vi måste vara extra beskyddande, innebär inte att en 12 årig tjej med hormonerna pumpandes i kroppen, inte vill knulla med äldre män. För jag menar seriöst, vad blir ni mest upprörda av? En vuxen kvinna i 30-års åldern som knullar med en 12-årig pojke eller en vuxen man i 30-års åldern som knullar med en 12-årig flicka?

Och sedan blir man nyfiken på varför ni är så benägna att döma ut alla invandrare som kollektiv på grund av vad två sketna armenier har gjort? Dömer ni även ut svenskar som kollektiv när någon svensk pedofil/våldtäktsman åker dit? Vad jag försöker säga är att ni förskönar mycket här.

Ja, jag spelar bara förståndshandikappad... Det där är väl inte juste argumenationsteknik Elias? Vad säger mamma syrian om det där egentligen?

Det är illa att förövaren är invandrad och således icke svensk, men det spelar inte någon roll vilket ursprung förövaren har, det är precis lika lågt i alla läger.
Senast redigerad av Donco 2008-09-15 kl. 19:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in