Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Elias, jag vet att du föraktar landet du bor i och vill förringa oss och förlöjliga oss så ofta du bara kan, men tror du på fullaste allvar att det som Babianen länkade till angående mammor och pappor som lät sina barn ta på deras könsorgan praktiserades i stor skala här i Sverige?
I Ullerstams berömda bok så talar han om att incestuös pedofili praktiserades blande de flesta av hans vänner. Vill du att jag läger upp citatet?
Jag har boken på en av mina hårddiskar. Men jag hittade även citatet på en blogg. Håll till godo:
Citat:
Enligt min erfarenhet blir sexuella lekar mellan föräldrar och barn (i småbarnsåldern) allt vanligare hos unga barnfamiljer. I varje fall förekommer sådant hos de flesta av mina vänner. Dessa lekar har alla möjliga smeknamn (”tunnelleken”), och jag kan inte förstå annat än att detta är ett sunt och lyckligt förhållande. Tyvärr är jag tvungen att tala om att de föräldrar, som visar barnen denna omsorg, enligt svensk lag gör sig skyldiga till brott, som i svårighetsgrad är jämförliga med dråp och grov misshandel….
Citat:
Kan det vara rimligt att kriminalisera incest mellan vuxna människor? Finns det någonting att vinna ur individual- eller allmänpreventiv synpunkt på att, som nu ideligen sker, döma debila incestare till mångårigt frihetsstraff?…. Huruvida incest destruerar familjerelationer lämnar undersökningen inget besked om. Incesten ägde i de flesta fall rum i splittrade och neurotiserade familjer, som redan före incestdebuten befann sig i upplösning. I vissa fall tycks incesten ha medfört att situationen ytterligare förvärrades, i andra fall har den inneburit en lättnad för den sexuellt utsläpade hustrun. Kinberg beskriver rent älskliga idyller där modern serverar kaffe på sängen, medan fadern och dottern ägnar sig åt masturbation…..
Citat:
Hur pass vanligt är det att pedofilen använder sig av våld eller hot för att nå sitt mål? Statistikerna lämnar mycket divergerande uppgifter, men de flesta undersökare är överens om, att det har gått fredligt till i över hälften av fallen. Åldringarna är praktiskt taget aldrig brutala. Samlag förekommer i ett mindre antal fall, betydligt vanligare är att man fingrar på varandras könsorgan. Flickor figurerar något oftare som objekt än pojkar. De mest eftertraktade åldrarna är mellan 5 och 9 år……Det uppstår ofta ett innerligt förhållande med upprepade sexuella kontakter. Barnet får slickepinnar och en kroppslig ömhet som det gått miste om hemma.
Citat:
Belysande för den tillgivenhet som barn kan hysa för sina “fula gubbar” är en episod, som Elsa-Brita Nordlund berättar om. Ett barn ombads peka ut en otuktsman bland några stycken anhållna och pekade på polisen, ty denne var så “snäll”………Det är a priori troligt att barnen kan ta illa vid sig av en “ful gubbes” närmanden, om de redan tidigare ympats med sexualskräck av sina föräldrar. Men i detta fall måste man säga att föräldrarna har varit mer patogena än den “fule gubben”. Det mentalhygieniska problemet löses bäst om föräldrarna visar vett och sans…..
Källa
Jag hävdar INTE att detta på något sätt är representativt för gemene svensk. Men det visar mycket tydligt vad sexualliberalismen leder till. Det börjar med att barnen "utforskar sin sexualitet" och innan man vet ordet av så... ja, jag vill inte ens tänka tanken. Citaten får tala för sig själva.