2008-09-15, 19:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
det är riktigt,sedan kulturberikningne påbörjat har det blivit mycket vanligt att gärningsmännen snackar ihop sig så dom blir friade när ord står mot ord.
men det är nog bra blattehoror som vill ha sex med flera efter varandra.

Du vet uppenbarligen inte vad du snackar om.
2008-09-15, 19:58
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Babianen menar att det kan finnas fullt legitima skäl för en vuxen man att knulla en tolvåring. Det handlar naturligtvis om en mycket liten minoritet. Men antag att flickan är fysiskt och mentalt välutvecklad för sin ålder och att hon frivillig och utan påtryckningar samtycker till akten eller förhållandet; med vilken motivering kan vi straffa mannen?

'Fullt legitima skäl'? Ja, i Rumänien eller i något Balkanland eller i valfritt MÖ-land kanske, men inte här i Sverige, icke sade nicke.

Vi straffar mannen på två sätt, det första är att det inte är lagligt att idka samlag med en tolvåring, för det andra är att det är moraliskt förkastligt. Men när jag läser dina och andra ivrares inlägg här på I&I kan jag inte undkomma det faktum att folk utanför Västeuropa på något sätt tycker att pedofili vare sig är moraliskt förkastligt eller lagligt.

Detta är bara en av anledningarna till att jag inte vill ha fler efterblivna och bakåtsträvande invandrare till Sverige.
2008-09-15, 20:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
'Fullt legitima skäl'? Ja, i Rumänien eller i något Balkanland eller i valfritt MÖ-land kanske, men inte här i Sverige, icke sade nicke.

Vi straffar mannen på två sätt, det första är att det inte är lagligt att idka samlag med en tolvåring, för det andra är att det är moraliskt förkastligt. Men när jag läser dina och andra ivrares inlägg här på I&I kan jag inte undkomma det faktum att folk utanför Västeuropa på något sätt tycker att pedofili vare sig är moraliskt förkastligt eller lagligt.

Detta är bara en av anledningarna till att jag inte vill ha fler efterblivna och bakåtsträvande invandrare till Sverige.

Om det tex. handlar om giftermål så tycker jag att det är fullt legitimt.

Exempel:

Gypsy king's daughter is sad child bride

Citat:
The school-age daughter of a Romanian gypsy (Roma) king has married a 15-year-old bridegroom.
Citat:
Ana-Maria Cioaba, whose age has been reported as either 12 or 14, stormed off at one point during the ceremony at Sibiu in central Romania, shouting at reporters to leave her alone.

But she was persuaded to return by her family and went through with the wedding to Birita Mihai, himself from a wealthy Roma family.

Reports say Ana-Maria had been promised as his bride when she was aged seven, for the price of 500 gold coins.
Citat:
But the practice of school-age marriages remains common in the Roma community, and the Romanian authorities normally turn a blind eye.

200 Gypsies clash after canceled wedding

Citat:
BUCHAREST, Romania (AP) — About 200 Gypsies in a Romanian village fought each other with knives and other weapons after the family of a 14-year-old bridegroom canceled his wedding to a 12-year-old girl, authorities said.
Citat:
The legal age for marriage in Romania is 18, but the law allows Romanians to marry at 16 with parental consent. The country generally tolerates arranged child weddings among Gypsies, also called Roma, whose ancient traditions call for the marriage of children once they reach puberty.

Ni svenskar får helt enkelt ändra på er.
2008-09-15, 20:11
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Babianen menar att det kan finnas fullt legitima skäl för en vuxen man att knulla en tolvåring. Det handlar naturligtvis om en mycket liten minoritet. Men antag att flickan är fysiskt och mentalt välutvecklad för sin ålder och att hon frivillig och utan påtryckningar samtycker till akten eller förhållandet; med vilken motivering kan vi straffa mannen?

Nja, om en handling bryter mot gällande lagstiftning så finns det väl inga fullt legitima skäl?

Motiveringen till att straffa mannen är att Svensk lagstiftning gäller, oavsett lagstiftningen i andra länder, eller Babianens personliga synpunkter.
2008-09-15, 20:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo
Nja, om en handling bryter mot gällande lagstiftning så finns det väl inga fullt legitima skäl?

Motiveringen till att straffa mannen är att Svensk lagstiftning gäller, oavsett lagstiftningen i andra länder, eller Babianens personliga synpunkter.

Självfallet kan det finnas det. Dessutom kan man ju överklaga till Europadomstolen.

Den här typen av händelser illustrerar bara att den svenska lagstiftningen måste ändras.
2008-09-15, 20:46
Medlem
Erk Swedes avatar
Nja

Citat:
Antag att du hade knullat henne utan att veta om hennes ålder. I dagsläget är sannolikheten stor att du hade blivit dömd till två (2) års fängelse för våldtäkt mot barn.

Generellt sett så är det efterblivet med den typen av förhållanden, ja. Men man måste se till omständigheterna i det enskilda fallet. Har mannen tex. för avsikt att ingå äktenskap med flickan? Då tycker jag exempelvis att saken faller i annan dager.

Om man är 16 så är det nog tveksamt om man blir dömd.om det inte är frågan om att man supit ner bruden eller utnyttjat en utvecklingsstörd.
att ingå äktenskap med en 12åring om man är 30 då är det blötmyren som gäller..
Senast redigerad av Erk Swede 2008-09-15 kl. 20:49.
2008-09-15, 20:48
Medlem
Doncos avatar
Citat:

Nej det får vi helt enkelt inte. Att eftersträva de kulturer som du förespråkar är synonymt med att backa utvecklingen i Sverige med 300 år och det vill vi väl inte?
2008-09-15, 20:49
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:

Aldrig hellre utrotar vi oss själva i ett inbördeskrig,men fortfarande är vi fler än er primitiva parasiter..
2008-09-15, 21:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Om man är 16 så är det nog tveksamt om man blir dömd.om det inte är frågan om att man supit ner bruden eller utnyttjat en utvecklingsstörd.
att ingå äktenskap med en 12åring om man är 30 då är det blötmyren som gäller..

I teorin så skulle det ju vara på det sättet. I verkligheten däremot, är sannolikheten övervägande att flickans föräldrar skriker Bloody Murder och att skolpsykolog och andra "engagerade vuxna" förklarar för flickan att hon blivit utsatt för en synnerligen brutal våldtäkt. Kommer hon att stå emot det trycket? Om hon inte gör det så är det bara att krypa in i cellen!

Minns nu att allas vår käre Bodström vid lagens tillkomst uttryckligen förklarade att lagen var "en markering mot unga pojkar". Vad tror du att det innebär för folk som hamnar inför skranket?

Citat:
Upplever en kvinna att hon blivit våldtagen ska brottet också kallas vid sitt rätta namn.
Det anser justitieminister Thomas Bodström som föreslår att fler gärningar än i dag ska bedömas som våldtäkt. Han vill även stärka barnens skydd genom att införa ett nytt brott: våldtäkt mot barn.
Citat:
Han anser att det är en klar markering mot unga pojkar och män som begår den typen av brott.
Citat:
Genom samarbetet med miljö-och vänsterpartierna föreslås sexualbrottslagen också innehålla ett nytt brott. En särskild straffbestämmelse om våldtäkt mot barn införs. Där kommer det inte att ställas något krav på att hot eller våld förekommit vid övergreppet.
Källa

Vad spelar det sedan för roll om flickan ingår äktenskap med en jämnårig eller en trettioårig, sålänge det är frivilligt från hennes sida?
Senast redigerad av Babianen 2008-09-15 kl. 21:25.
2008-09-15, 21:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Nej det får vi helt enkelt inte. Att eftersträva de kulturer som du förespråkar är synonymt med att backa utvecklingen i Sverige med 300 år och det vill vi väl inte?

Men snälla Donco, unga flickor har ju sex redan idag. Se på de rättsfall som jag citerat och var försäkrad om att det finns ännu fler där de kom ifrån. Då är det väl bättre att flickorna åtminstone gifter sig hellre än att knulla runt?

EDIT: Kika gärna på bloggen som det tidigare länkades till och läs kommentaren som ger en helt annan version av saken.

Citat:
Her jag har läst om de 12 och 14 åringen som har blivit “våldtagen”.Jag kan inte vara tust eftersom vet hella sanningen.Jag vet att det är inte sant,de anmälde falsk,en av deras vittnen nu sa att hur de har kommit överens vad de skulle pratta i domstolen.De har bärettad att de blev våldtagen av 3 män ,men var är de 3 mänen?Nu sitter i fängelse en man som är oskyldigt,en man som gripits för det blev frikännd i TR och Hövrätten.En tredje gerningsman aldrig har kommit fram och nu fallet klarades färdigt!12 åringen säger att en man har kommit i hennes mun och hon har spottat på golvet,men var är sperm bevisen?Rätsmedicinen hittade ingen bevis häller från “flickorna”.
Citat:
12 och 14 åringen använder hach,dricker alkohol,säljer sig på gatan,har nackna bilder på internet,har tidigare också amäld våldtäkt som var falsk och på samma sett.14åringen följde efter en kille som hade sprit med sig och sa att han får göra med henne vad han vill bara att hon ska få litte sprit,hon försökte gå in till den killes lägenhet men den killen kastade henne utt och hon sparkade på dören och skrikit att han kommer att hamna i fängelse och hon sa få mycket pengar.Andra dag kommer polisen och gripper den killen för våldtäkt.polisen öppnar en bok der stor en skräk våldtäktshistoria som 14 åringen har bärettad och hennes väninna har stryckt.sen fallet blev nedlagt eftersom polisen såg att det var falsk anmälan men någon strafade inte henne för mened.
Citat:
någon har inte sett den 12 åringen,hennes psykolog sägger att hon har aspergersyndrom och har stor intrese mot den farliga.hennes mamma också säger att hon ljuger för mycket att få uppmerksamhet.men hon sa i första polisförhören att hon tror inte själv på flickorna,de ljuger för att få mcket pengar.
Källa

Är det inte uppenbart att något är mycket ruttet här?
Senast redigerad av Babianen 2008-09-15 kl. 21:36.
2008-09-15, 21:47
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Självfallet kan det finnas det. Dessutom kan man ju överklaga till Europadomstolen.

Den här typen av händelser illustrerar bara att den svenska lagstiftningen måste ändras.

Hur Europadomstolen ställt sig i majoriteten av dylika ärenden låter jag dock vara osagt, men nationell lagstiftning brukar vara prejudicerande. Mot den bakgrunden kan alltså domsluten bli helt annorlunda beroende på medborgarskap.

Vidare så kan jag faktiskt inte inse varför den Svenska lagstiftningen måste ändras. Hur otroligt det än kan verka så är majoriteten av det här landets invånare av den uppfattningen att pedofili skall vara straffbart. Att hänvisa till kulturella skillnader, eller mognaden hos den minderåriga parten i synen på en lämplig ålder för att ingå äktenskap, det tycker jag är irrelevant vid en större åldersskillnad.

Babianen torde inse att argument som t.ex. att en minderårig är fysiskt eller mentalt välutvecklad för sin ålder, helt saknar relevans i sammanhanget. Det vore helt orimligt att t.ex. myndigförklara eller individuellt pröva rätten att köpa/konsumera alkohol, på dom här lösa kriterierna.

Men för all del, det har hänt att omyndiga har fått dispens att ingå äktenskap. Fast det skulle förvåna mig mycket om dispens beviljades för t.ex. en 12 åring i Sverige.
Senast redigerad av Dynamo 2008-09-15 kl. 22:05.
2008-09-15, 21:53
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Men snälla Donco, unga flickor har ju sex redan idag. Se på de rättsfall som jag citerat och var försäkrad om att det finns ännu fler där de kom ifrån. Då är det väl bättre att flickorna åtminstone gifter sig hellre än att knulla runt?

Nej, nu orkar jag inte prata mer om detta med dig. Jag blir så matt på dig Babianen. Du är dum!

Citat:
EDIT: Kika gärna på bloggen som det tidigare länkades till och läs kommentaren som ger en helt annan version av saken.

Källa

Är det inte uppenbart att något är mycket ruttet här?

Ja det enda jag som hårdnackad WT-rasist med låg lön och låg utbildning kan lägga märke till är hennes extremt dåliga svenska Jag blir faktiskt lite varm i själen när Blattar döms oavsett om de nu är oskyldiga eller inte, de kommer ändå göra sig skyldiga till något i framtiden. Lika bra att straffa dem nu!

Du kan läsa mer av henne om det aktuella fallet på Exilen, där skriver hon under namnet Agent85.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in