• 1
  • 2
2008-09-10, 21:07
Medlem
Hej. Det är så att jag för några månader sen blivit dumpad. Ett förhållande som kändes sjukt jävla bra, hela tiden, jämt. Men en dag droppade hon bomben.

Har nu hittat en ny. Underbar tjej, och jag tycker verkligen om henne. Dock har jag lärt mig att man inte kan lita på någon. Det har nog gått så långt att jag nog räknar med att bli dumpad en dag. Jag kommer på mig själv på fyllan att säga till mina polare "om det går bra med bruden? äeeh fan, det spricker snart. Jofan, det spricker."

Vad har ni för åsikter om mitt tankesätt? Gör jag fel? Är det kanske bra att förbereda sig på att det nån gång tar slut?
Citera
2008-09-10, 21:09
Medlem
Shiaarabs avatar
För det första tycker jag att du ska sluta dricka. Det är en dålig ovana och risken är stor att du kläcker ur dig något mindre intelligent till din nuvarande tjej om du befinner dig i onyktert tillstånd.

Du måste dock komma över att du blev dumpad förr. Ibland blir man helt enkelt dumpad, så är det. Bli bara inte för paranoid på grund av det.
Citera
2008-09-10, 21:14
Medlem
Showzs avatar
Tråden handlar om TS rädsla inte om hans alkoholvanor.

Allting tar slut. Njut av det medan du kan. Ja, det är lätt att säga, jag vet, och det fan klart att ditt tankesätt är förståeligt om ditt förra förhållande slutade precis som du skriver.
Citera
2008-09-10, 21:18
Medlem
Oldiebutgoldies avatar
Fan vad sjukt, det måste vara du din jävel som strular hela tiden med foshoo??

https://www.flashback.org/showthread.php?t=742387
Citera
2008-09-10, 21:36
Medlem
Sista_Bossens avatar
Självklart blir du dumpad igen, men vad fan gör det för nytta att gå och älta i det hela tiden, speciellt på fyllan. Då blir då bara ännu en av de där riktigt jobbiga jävlarna som borde bli dumpad bara p.g.a. allt gnäll.
Citera
2008-09-10, 21:38
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
Tråden handlar om TS rädsla inte om hans alkoholvanor.

Självklart, men det bör ändå påpekas att alkohol kan ställa till det rejält om han går och trycker ner sådant här inom sig. Alkoholen kan få locket att falla av.

Men TS, har din tjej visat på något sätt att hon är trött på ert förhållande?
Citera
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosho
Vad har ni för åsikter om mitt tankesätt? Gör jag fel? Är det kanske bra att förbereda sig på att det nån gång tar slut?
Nej, det är inte bra att gå och förbereda sig... Det jag säger låter säkert klyschigt och förenklat, men det är fan i mig dagens sanning. Lev i nuet. Acceptera livet som en serie händelser där förändringen är det enda som är garanterat. Det kommer sorg och det kommer glädje. Ta vara på glädjen och minns när du har sorg att livet är förändring och att det går över...
Citera
Medlem
haha nej men det kan gott och väl vara min polare, som är i samma situation som karln foshoo beskriver i den tråden :P

Jo det är väl så att man får passa på att njuta. Men det är tungt, jag har inte haft dessa tankar i mina andra förhållanden. Då har man bara tutat och kört i princip. ääeeh fan va jobbigt det ska va.

Och ja, tråden handlar inte om mina alkovanor, men det är nog ändå en viktig ståndpunkt, då jag har sagt många saker till henne på fyllan, som jag inte skulle gjort i nyktert tillstånd.
Citera
2008-09-10, 21:40
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosho
Och ja, tråden handlar inte om mina alkovanor, men det är nog ändå en viktig ståndpunkt, då jag har sagt många saker till henne på fyllan, som jag inte skulle gjort i nyktert tillstånd.
Då ska du ge fan i att kröka som shiaarab säger... Det är inte alla som kan umgås med spriten och fan vet om du missar så mycket om du skippar krökat. Håll dig nykter nog att kunna stå för det du gör om det innebär total nykterhet är det så det måste vara.
Citera
2008-09-10, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiaarab

Men TS, har din tjej visat på något sätt att hon är trött på ert förhållande?

Nej, nja. jo. Hon är inte så "på". Men det har nog med hennes personlighet att göra. Andra kvinnor jag har haft har gett mig uppmärksamhet i princip hela tiden, vilket hon inte gör. Men hon säger ändå att hon älskar mig.
Citera
2008-09-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Håll dig nykter nog att kunna stå för det du gör om det innebär total nykterhet är det så det måste vara.

Ja du har nog rätt. Förra gången jag var ute och drack blev jag sjukt paranoid, jag inbillade mig att det var slut och skulle ringa och skälla ut henne. Som tur var svarade hon inte.

Jag tror jag är alkoholist.
Citera
2008-09-10, 22:03
Medlem
Shiaarabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Då ska du ge fan i att kröka som shiaarab säger... Det är inte alla som kan umgås med spriten och fan vet om du missar så mycket om du skippar krökat. Håll dig nykter nog att kunna stå för det du gör om det innebär total nykterhet är det så det måste vara.

Exakt. Om han är nykter kommer han säga mer genomtänkta saker och därmed inte sabba sitt förhållande för att han är paranoid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in