• 1
  • 2
2008-09-09, 07:15
Medlem
foshoos avatar
Morrn.

Har klickat rätt fint med en kille på jobbet. Mycket lika värderingar, samma humor, har kul och är naturliga ihop. Eftersom mänskor är för kåtskadade för att kunna vara bara vänner började han stöta rätt hårt på mig. För några veckor sedan var vi ute och tog en afterworköl och det slutade med att han hånglade upp mig. Jag stoppade honom och sa att jag tänkte gå hem och att det inte var någon bra idé.

Sen var det konstig stämning på jobbet ett par dagar och jag märkte att han inte fattat piken, som ett cp smög han omkring och flinade och verkade tro att vi hade en hemlig affär. Därför ringde jag honom en kväll och förklarade med en lång monolog varför jag inte är intresserad eller tycker det är nån bra idé, däribland att han är mycket äldre än mig, har barn som närmar sig min ålder och en smutsig skilsmässa i bagaget, påpekade också att det inte är nån bra idé att knulla med jobbet. Jag försökte vara jävligt tydlig med att det inte kommer bli något, men också hänsynsfull eftersom jag gillar honom och inte vill förlora honom som vän.

Han accepterade och sa att han respekterade var jag stod även om det, som han uttryckte det, "är slöseri att nån som jag är singel". Sen har det varit typ som vanligt på jobbet men vi har inte umgåtts privat, mest för att jag inte vill att fler missförstånd ska uppstå.

Iallafall, för ett par dagar sedan ringde han mig på kvällen och undrade om vi skulle hitta på något. Det bestämdes att vi skulle ut och ta en öl, vilket vi gjorde igår. Hade jättekul, han bjöd på flera öl eftersom jag fyllt år och han insisterade. Framåt fjärde ölen märkte jag att han tåflirtade och hade nånting i blicken. Jag frågade vad han höll på med och försökte skratta bort det, men då sa han typ rakt ut att han tyckte vi skulle "försöka igen". Vadå försöka igen frågade jag, vi har aldrig försökt nånting. HAN har försökt. Han insisterade på att det fanns nån sorts kemi mellan oss och att han inte kan sluta tänka på mig.

Jag blev väldigt illa till mods av situationen, inte minst eftersom jag var lite på lyran och var rädd att strula till det ytterligare, så jag avbröt kvällen ganska abrupt. Bad om ursäkt för att jag inte känner likadant. Han följde mig till min cykel och där gjorde han ett sista move och kysste mig. Vid det laget började jag bli förbannad för att han var så jävla trög så jag puttade bort honom och cyklade därifrån fortare än kvickt.

Jag menar, visst fan måste han ha fattat vid detta laget? Våra trevligheter på jobbet är förmodligen ett minne blott nu, men det kan ju åtminstone inte fortfarande finnas oklarheter. Eller? Tyckte ju att jag var jävligt tydlig första gången jag sa till honom.

Räcker det nu, vad tror ni?

Jaja, puss.
Citera
2008-09-09, 07:26
Medlem
Norrahammars avatar
Ja räcker inte det du har gjort, så får du väl hänga upp en stor skylt på jobbet.
Ibland är det konstigt vad folk har svårt att acceptera ett klart och rent besked.
Citera
2008-09-09, 07:41
Medlem
Mister Shanklys avatar
Ja, om du har varit så tydlig som du beskrev borde de flesta förstå situationen.
Citera
2008-09-09, 07:47
Medlem
Slothrops avatar
Han fattar nog, men det betyder inte att han ger upp. Hans mål är att få dig i säng, och han försökte därför igen med taktiken att få dig full. (Det hade ju gått någorlunda bra på första försöket, så kanske med några öl till?) Troligtvis har detta varit hans mål hela tiden, eftersom du är betydligt yngre än honom, han "verkar" ha samma värderingar/humor som du (ja, jag anser att han spelar), och inte minst sättet han stöter på dig.
Citera
2008-09-09, 08:56
Medlem
Charmas avatar
Är du säker att du inte innerst inne känner nån slags attraktion till honom och att du därför sänder ut dubbla signaler. Även om du logiskt sett inte vill något med honom och verbalt sagt detta kanske kroppsspråket säger annat?

Lät nämligen i denna mening
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo

det slutade med att han hånglade upp mig.
som att du ändå "hånglade tillbaka". Om det var någon jag absolut inte ville något med skulle meningen inte låta sådär, utan mer "han försökte närma sig mig och kyssa mig"

Samma sak med meningen nedan. Du skriver "kysste" inte "försökte kyssa"
Citat:
gjorde han ett sista move och kysste mig.

Säger inte att det absolut är så, men tanken slog mig...
Citera
2008-09-09, 09:03
Medlem
Ja, du har varit tydlig nog. Han borde förstå men som någon skrev ovan, han ger inte upp.
Ett tips är att inte försätta dig i situationer där ni är ensamma utan ha fler vänner med om ni ska träffas.
Eller umgås inte alls på ett tag.
Citera
2008-09-09, 09:10
Medlem
Bjud ut honom på en dejt till helgen, ta med honom in i en mörk gränd och låt honom hälsa på din käre vän herr Pepparspray.

Det är ju helt uppenbart att ni inte kommer kunna upprätthålla någon form av vänskapsrelation efter det här. Så bespara både dig och honom från lidande och bara håll dig borta från honom. Eller ge det hela en intressant twist; du säger att du inte kan blanda jobb och kärlek. Säg upp dig och gift dig med honom istället! Gör du det efter inrådan av en flashbackare, då vet du att du nått botten.
Citera
2008-09-09, 09:15
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Är du säker att du inte innerst inne känner nån slags attraktion till honom och att du därför sänder ut dubbla signaler. Även om du logiskt sett inte vill något med honom och verbalt sagt detta kanske kroppsspråket säger annat?

Lät nämligen i denna mening som att du ändå "hånglade tillbaka". Om det var någon jag absolut inte ville något med skulle meningen inte låta sådär, utan mer "han försökte närma sig mig och kyssa mig"

Samma sak med meningen nedan. Du skriver "kysste" inte "försökte kyssa"

Säger inte att det absolut är så, men tanken slog mig...

Första gången blev jag så ställd att det blev en kyss innan jag avbröt honom, men igår var det mer som en attack. Han dök in precis när jag vände mig från min cykel så hans mun var mot min men jag gjorde ju motstånd direkt.

Det är möjligt att jag kanske sänder nån sorts signaler när vi har kul ihop, han märker ju att han gör mig glad och får mig att skratta. Och eftersom det är många torrbollar på jobbet blir det ofta att vi sitter och byter menande blickar. Men det är helt vänskapligt från min sida, jag kan ju inte vara helt likgiltig när vi trots allt har en bra relation. När jag pratade med honom om att jag inte är intresserad sa jag också just det, att han kanske misstolkat mina signaler och att jag inte alls känner så inför honom.
Citera
2008-09-09, 09:21
Medlem
systems avatar
Du har inte varit otydlig. Det är din kollega som är dum i huvudet.
Citera
2008-09-09, 10:31
Medlem
Han tycker nog att du sänder ut dubbla signaler.
Ni utbyter blickar på jobbet, ni trivs ihop, ni har hånglat en gång på fyllan, sen går du med på att gå ut att ta en öl bara ni två ihop.

Det blir nog mycket svårt för er att upprätthålla något annat än en yrkesmässig relation i fortsättningen.
Citera
2008-09-09, 10:36
Medlem
jerkuss avatar
Men man får medge att han verkar hopplöst kåt. Jag instämmer med ovanstående skribent; killen verkar svår att ha en relation utöver den yrkesmässiga med. Han har nog bara velat få dig i säng sen första början.
Citera
2008-09-09, 10:50
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Första gången blev jag så ställd att det blev en kyss innan jag avbröt honom, men igår var det mer som en attack. Han dök in precis när jag vände mig från min cykel så hans mun var mot min men jag gjorde ju motstånd direkt.

Det är möjligt att jag kanske sänder nån sorts signaler när vi har kul ihop, han märker ju att han gör mig glad och får mig att skratta. Och eftersom det är många torrbollar på jobbet blir det ofta att vi sitter och byter menande blickar. Men det är helt vänskapligt från min sida, jag kan ju inte vara helt likgiltig när vi trots allt har en bra relation. När jag pratade med honom om att jag inte är intresserad sa jag också just det, att han kanske misstolkat mina signaler och att jag inte alls känner så inför honom.
OK, då tycker jag iaf inte att du gjort något fel. Jag tycker absolut ni ska kunna vara kompisar, snacka och skämta med varandra på jobbet osv utan att han hela tiden ska försöka få dig i säng. Fortsätt bara vara extremt tydlig i ditt kroppsspråk, dvs ingen beröring, inte för långa blickar osv, så kommer han förhoppningsvis att ge sig. Och kanske låta bli att ha för tät kontakt på fritiden ett tag, även om du vill ha kvar honom som vän. Om ni ska ta en öl ihop, bjud med någon fler arbetskompis osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in