2008-09-10, 23:07
Medlem
jeddes avatar
Är du rädd för att förhållanden ska spricka kommer de spricka.
Citera
2008-09-10, 23:15
Medlem
det har du rätt i. Men de gånger jag inte vart rätt för att det ska ta slut, så tar det ändå slut med andra ord så tar det alltid slut?
Citera
2008-09-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fosho
Hej. Det är så att jag för några månader sen blivit dumpad. Ett förhållande som kändes sjukt jävla bra, hela tiden, jämt. Men en dag droppade hon bomben.

Har nu hittat en ny. Underbar tjej, och jag tycker verkligen om henne. Dock har jag lärt mig att man inte kan lita på någon. Det har nog gått så långt att jag nog räknar med att bli dumpad en dag. Jag kommer på mig själv på fyllan att säga till mina polare "om det går bra med bruden? äeeh fan, det spricker snart. Jofan, det spricker."

Vad har ni för åsikter om mitt tankesätt? Gör jag fel? Är det kanske bra att förbereda sig på att det nån gång tar slut?

Haha jag är då inte ensam, en vackar dag så vaknade tjejen upp hemma hos mig, allting var bra, hade sovit hos mig i 4 dagar. Allting kändes perfekt, när vi skulle på en fest sedan på kvällen skiter hon i mig och träffar en annan kille på stan. Jag hade inte märkt någonting alls verkligen, antingen är tjejer helt enkelt sjukt falska och bra på det, eller så är vi killar otroligt tröga när det gäller att märka signaler Hon hade förvissa inte gjort något, men man går ju runt och undrar när hon ska hitta på nästa bus. Så vi sitter i samma båt du och jag
Citera
2008-09-11, 17:20
Medlem
Jag tror tjejer är riktigt bra på att ljuga och visa falska känslor.
Citera
2008-09-11, 17:33
Medlem
Miss Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosho
Jag tror tjejer är riktigt bra på att ljuga och visa falska känslor.
Det tror jag iofs är ett personlighetsdrag mer än något könsbestämt.

Jag förstår att du har dessa känslor iom att du blev bränd förra gången.

Men vet din tjej om det kan hon nog vara ganska överseende med att du blir paranoid ibland.

Hoppas du kan njuta av din relation. Låt inte den andra tjejen sabba ditt liv såhär.
Citera
2008-09-11, 18:48
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Nej, det är inte bra att gå och förbereda sig... Det jag säger låter säkert klyschigt och förenklat, men det är fan i mig dagens sanning. Lev i nuet. Acceptera livet som en serie händelser där förändringen är det enda som är garanterat. Det kommer sorg och det kommer glädje. Ta vara på glädjen och minns när du har sorg att livet är förändring och att det går över...

"Nothing lasts forever exept change". Du talar som en buddhist.
Citera
2008-09-11, 20:39
Medlem
ShmotZs avatar
Jag är också ganska rädd för ensamhet och bli dumpad! Det gillar jag ej. Tanken skrämmer mig när det tar slut i ett förhållande.. Jag vet inte, alltså tanken att man inte får se den tjej man verkligen älskar och vill umgås med en jävla massa mer med..

Men alltså vissa saker håller längre, vissa saker håller kort Tyvärr.. som de andra sagt, njut av det.. försök iallfall!
Citera
2008-09-11, 21:03
Medlem
Axeluss avatar
Känslan att bli ensam är nog väldigt universell, jag tror de flesta har känt så i ett förhållande. Problemet blir om det tar över för mycket och man går runt och är olycklig för att man tror att det ska ta slut och inte kan sluta tänka på det. Lite samma sak som svartsjuka antar jag, man får en obehaglig känsla av att man egentligen bara är en ensam lort och att ingen vill ha en.
Något man kan göra är att försöka skaffa vänner och umgängesformer utanför förhållandet. Framförallt någon att prata sådana här saker med. Man behöver också andra sysselsättningar som inte involverar den andre. Jag antar att fyllan är en sådan plats för många. Men du kanske kan hitta något annat att göra? Då blir du inte lika beroende av hennes kärlek och liv och kanske tänker på andra saker.
Något jag har lärt mig i förhållande är att aldrig bli beroende av den andres kärlek. Bättre att i cynisk ensamheten tänka att "händer det något, har jag alltid mina vänner"...
Citera
2008-09-11, 21:18
Medlem
jag blev också ganska nyligen dumpad efter ett par års förhållande helt (för mig) jävligt abrupt och oväntat. jag älskar henne fortfarande och har inte kommit över det. dessutom vet jag att detta kommer ligga mig i fatet i nästa förhållande...jag trodde verkligen jag hade träffat tjejen i mitt liv och att vi hade det underbart tillsammans. över en dag förändrades allt jag trodde på, jag som aldrig varit så säker på ett förhållande som detta. hur fan ska jag kunna känna mig trygg igen? det kommer förhoppningsvis med tiden men det kommer att dröja LÅNG tid så mkt vet jag. jävla skit!
Citera
2008-09-11, 21:36
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis !

Det är inte säkert det tar slut, för att din förra tjej dumpade dig så behöver inte din nya vara lika dan.
Ett förhållande får man ständigt jobba med för att det skall fungera!
Alla är olika så jag tycker inte du skall oroa dig för att det tar slut, det kan lika gärna hålla livet ut.
Som du eller andra säger är det inte bra med alkohol, men det gäller hur du kan hantera det, så det behöver inte heller vara något problem. Och det låter hätskt att du tror du är alkis, är det verkligen så mycke?

Jag har hunnit bli ganska gammal så jag har varit med om lite, och som ung är det svårare att få ett förhållande att fungera, lika så med att hantera alkohol.
När man blir äldre så lugnar man ner sig och inser vad som är viktigt och realistiskt.
För min del har jag varit med min tjej i över 14 år och ingen av oss är trötta på varandra, skulle säga jag älskar henne lika mycke i dag som när jag träffade henne, och skulle tro det är samma för henne.
Dessutom dricker jag både öl och whisky, men det är klart jag blir sällan packad för jag stoppar oftast innan, det är meningslöst med att bli helpackad tycker jag.

Så ett råd sluta bry dig på att det skall ta slut, ta tillvara det fina stunden ger, och ha mer koll på hur mycke du dricker! Då lever du bra och mår bra!
Citera
2008-09-11, 23:01
Medlem
Som redan sagt..det enda som är konstant här i livet är förändring.
Har du tur blir du dumpad och kan leva det sanna fria singellivet. Sluta gnäll!
Citera
2008-10-15, 17:11
Medlem
Update: Det har spruckit :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här