Det är inte säkert det tar slut, för att din förra tjej dumpade dig så behöver inte din nya vara lika dan.
Ett förhållande får man ständigt jobba med för att det skall fungera!
Alla är olika så jag tycker inte du skall oroa dig för att det tar slut, det kan lika gärna hålla livet ut.
Som du eller andra säger är det inte bra med alkohol, men det gäller hur du kan hantera det, så det behöver inte heller vara något problem. Och det låter hätskt att du tror du är alkis, är det verkligen så mycke?
Jag har hunnit bli ganska gammal så jag har varit med om lite, och som ung är det svårare att få ett förhållande att fungera, lika så med att hantera alkohol.
När man blir äldre så lugnar man ner sig och inser vad som är viktigt och realistiskt.
För min del har jag varit med min tjej i över 14 år och ingen av oss är trötta på varandra, skulle säga jag älskar henne lika mycke i dag som när jag träffade henne, och skulle tro det är samma för henne.
Dessutom dricker jag både öl och whisky, men det är klart jag blir sällan packad för jag stoppar oftast innan, det är meningslöst med att bli helpackad tycker jag.
Så ett råd sluta bry dig på att det skall ta slut, ta tillvara det fina stunden ger, och ha mer koll på hur mycke du dricker! Då lever du bra och mår bra!