2010-06-28, 23:46
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Jo jo men man tar ju inte 40 på 24 timmar på det sättet.

Säger du det så...
Citera
2010-06-29, 02:52
Bannlyst
Jag kom att tänka på en sak, om nu mythic ska ta över allt så kommer vi ju även att använda deras hemsida som det stod i FAQet.

Då lär väl vi EU spelare få tillgång till Recruit a Friend möjligheten också?

Skulle verkligen vilja ha en Fell Hound och en Manticore
Citera
2010-06-29, 08:38
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Aja vi kan iallafall se fram emot en härlig gratismånad.

En hel gratis månad tvivlar jag på, det verkar som om det enda vi får är att spela gratis under flytten.
Citera
2010-06-29, 08:43
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang
En hel gratis månad tvivlar jag på, det verkar som om det enda vi får är att spela gratis under flytten.
2 veckor gratis efter flytten är klar.

Citat:
All game play during this period will be free for existing subscribers and current European subscribers will receive two weeks of free game play beginning 7th July.
Citera
2010-06-29, 08:53
Medlem
Janne-Taikons avatar
Ähh fyfan ta bort LOTD access helt för alla under lvl 35 säger jag, innan dess så finns det ju ingen mening förutom xp att dra dit.

Varannan tjomme som antingen kommer tillbaka eller köper det, drar till Lotd och blir PL:ade och så jävla svårt är det inte att levla, lotd accessen så tidigt som det är nu urholkar spelet, Tier 2-3 är ju i princip död, detta tack vare lotd.

Och de som då inte har möjlighet att dra till lotd och bli PL:ade som sitter i tier 2-3 och nöter, slutar spela till slut av tristess , jag minns tier 2-3 som jävligt rolig pre-Lotd.

Ska till Lotd ikväll tror jag och slakta PL:ande newbies samt köra några PQ's, dingade 38 igår med slayern och har rested xp för hela leveln - sen drar jag min WAR-tract och sen ska jag rocka
Citera
2010-06-29, 09:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Säger du det så...

Jag brukar lvla upp mina nya chars till lvl10, det är gjort på en timme eller så. (Tier1 är så trist)

Men nu blir det inget spelat på en vecka. Får väl lira lite Steamspel under tiden.
Citera
2010-06-29, 09:50
Medlem
Janne-Taikons avatar
Blir "Red dead redemption" i en vecka nu rå
Citera
2010-06-29, 10:31
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Ähh fyfan ta bort LOTD access helt för alla under lvl 35 säger jag, innan dess så finns det ju ingen mening förutom xp att dra dit.

Varannan tjomme som antingen kommer tillbaka eller köper det, drar till Lotd och blir PL:ade och så jävla svårt är det inte att levla, lotd accessen så tidigt som det är nu urholkar spelet, Tier 2-3 är ju i princip död, detta tack vare lotd.

Och de som då inte har möjlighet att dra till lotd och bli PL:ade som sitter i tier 2-3 och nöter, slutar spela till slut av tristess , jag minns tier 2-3 som jävligt rolig pre-Lotd.

Ska till Lotd ikväll tror jag och slakta PL:ande newbies samt köra några PQ's, dingade 38 igår med slayern och har rested xp för hela leveln - sen drar jag min WAR-tract och sen ska jag rocka

Det går inte att lvla i T2-T3, dvs att man MÅSTE nästan köra LOTD om man inte vill grinda mobs för 84 exp styck.
Citera
2010-06-29, 10:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det går inte att lvla i T2-T3, dvs att man MÅSTE nästan köra LOTD om man inte vill grinda mobs för 84 exp styck.

Njae, jag lvlade min BG (nuvarande charen) utanför LOTD (tog 1 lvl där vid champsen).
Detta för att jag ville hålla jämna steg med R/RR hela vägen.

När jag blev 35/35, så soloade jag 35-39 på en dag (quester) så det går lätt att lvla utanför LOTD också. Att jag inte höll jämna steg efter 35 var för att jag kort sagt sög i SC's vilket man gör i T4 om man är under 40.

Det är även bra att hålla jämna steg gearwise, dels har du Renown gearet som faktiskt är helt ok vilket ger dig då wards för BE/BB/LV och även gör dig mer eftertraktad i premade-SC's, sedan har du Tier3 inf-rewards som är riktigt bra och håller i många lvlar.

Min första char gjorde jag ju misstaget med (detta var innan LOTD) att endast fokusera på att bli 40 så att jag sen kunde fokusera på att ta RR, problemet var att när hon blev 40, så var hon 18RR, dvs hon kunde ju inte ens få på sig Devastator gear (vilket då ledde till att hon sög i SC's, hon kunde inte köra BE/BB för att få bättre gear iom att hon inte hade wards etc etc etc).

Jag rekommenderar ingen att PL:a 40 så fort som möjligt och jag sparkar själv folk ur "mina" grupper om jag ser att de har massa grönt gear osv.
Citera
2010-06-29, 11:41
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Njae, jag lvlade min BG (nuvarande charen) utanför LOTD (tog 1 lvl där vid champsen).
Detta för att jag ville hålla jämna steg med R/RR hela vägen.

När jag blev 35/35, så soloade jag 35-39 på en dag (quester) så det går lätt att lvla utanför LOTD också. Att jag inte höll jämna steg efter 35 var för att jag kort sagt sög i SC's vilket man gör i T4 om man är under 40.

Det är även bra att hålla jämna steg gearwise, dels har du Renown gearet som faktiskt är helt ok vilket ger dig då wards för BE/BB/LV och även gör dig mer eftertraktad i premade-SC's, sedan har du Tier3 inf-rewards som är riktigt bra och håller i många lvlar.

Min första char gjorde jag ju misstaget med (detta var innan LOTD) att endast fokusera på att bli 40 så att jag sen kunde fokusera på att ta RR, problemet var att när hon blev 40, så var hon 18RR, dvs hon kunde ju inte ens få på sig Devastator gear (vilket då ledde till att hon sög i SC's, hon kunde inte köra BE/BB för att få bättre gear iom att hon inte hade wards etc etc etc).

Jag rekommenderar ingen att PL:a 40 så fort som möjligt och jag sparkar själv folk ur "mina" grupper om jag ser att de har massa grönt gear osv.

Har du försökt lvla utanför LOTD något de senaste? Omöjligt. Visst det går men det tar en jävla tid.
Grön gear som är lvl 36 mot Orange gear exv Devastator brukar vara mycket bättre.
Ta DoK exv, deras Set bonus på Obliterator/Devastator suger getpung, så DoKs iaf ska imo INTE köra på devastator saker utan köpa/trada från Brokern.

(Sen har healers det lätt att gå upp i RR visserligen)
Citera
2010-06-29, 11:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Har du försökt lvla utanför LOTD något de senaste? Omöjligt. Visst det går men det tar en jävla tid.
Grön gear som är lvl 36 mot Orange gear exv Devastator brukar vara mycket bättre.
Ta DoK exv, deras Set bonus på Obliterator/Devastator suger getpung, så DoKs iaf ska imo INTE köra på devastator saker utan köpa/trada från Brokern.

(Sen har healers det lätt att gå upp i RR visserligen)

Jag menade mest som att jämföra hennes RR mot att hon inte kunde få på sig Devastor, men som i hennes fall Witch Elf, att inte kunna få på Annihilator gear, ha gröna/blå daggers så suger hon kapitalt. Lite skillnad för en healer mot ex. tank/dps, men sedan är det även Ward problemet. Utan wards så suger man i BB/BE/LV om man nu vill köra de instanserna. (Edit: Annihiliator eller BS gear för BB/BE, och sen Conq/Sent för LV minst).

När jag lvlade Relron, hmm skapade honom i April, nu är han 57RR (dock har jag slappat sista veckan med lvlingen), och jag körde inte LOTD med honom (förutom en kortis på champs, men det var så djävla tråkigt så lade ner det snabbt, väckte för många minnen till alla andra MMO's man spelat).

Visst, det är säkert inte optimalt om man endast fokuserar på att bli 40, men då tar jag hellre lite extra tid där jag soloar quester mellan SC's/ORVR.
Citera
2010-06-29, 13:50
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:

Det går faktiskt, men det förutsätter att majoriteten på båda sidorna inte bränner av till Lotd för att det är enklare, ta bort accessen till skitzonen för alla under RR 32 skulle fan lösa det problemet.

Jag har grindat vanliga quest med slayern i Praag och CH, förvisso får man inte eller ens har chansen att få ett grymt drop eller quest reward, men 4000 - 12000 xp / per inlämnad quest är fan inte dåligt och oftast lite mynt med i rewarden eller nån värdelös pryl.

De dagar jag questar så varvar jag med scens vanligtvis, lite RR måste man ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in