Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Det går inte att lvla i T2-T3, dvs att man MÅSTE nästan köra LOTD om man inte vill grinda mobs för 84 exp styck.
Njae, jag lvlade min BG (nuvarande charen) utanför LOTD (tog 1 lvl där vid champsen).
Detta för att jag ville hålla jämna steg med R/RR hela vägen.
När jag blev 35/35, så soloade jag 35-39 på en dag (quester) så det går lätt att lvla utanför LOTD också. Att jag inte höll jämna steg efter 35 var för att jag kort sagt sög i SC's vilket man gör i T4 om man är under 40.
Det är även bra att hålla jämna steg gearwise, dels har du Renown gearet som faktiskt är helt ok vilket ger dig då wards för BE/BB/LV och även gör dig mer eftertraktad i premade-SC's, sedan har du Tier3 inf-rewards som är riktigt bra och håller i många lvlar.
Min första char gjorde jag ju misstaget med (detta var innan LOTD) att endast fokusera på att bli 40 så att jag sen kunde fokusera på att ta RR, problemet var att när hon blev 40, så var hon 18RR, dvs hon kunde ju inte ens få på sig Devastator gear (vilket då ledde till att hon sög i SC's, hon kunde inte köra BE/BB för att få bättre gear iom att hon inte hade wards etc etc etc).
Jag rekommenderar ingen att PL:a 40 så fort som möjligt och jag sparkar själv folk ur "mina" grupper om jag ser att de har massa grönt gear osv.