2010-06-04, 11:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
vet du om det är lika zergigt nu som förut?

Kvällarna på Destro kan bli väldigt zergigt, hamnade på 100th plats i en Keepsiege igår (Värsta jag hamnat var i helgen på 150th).

Men, detta är iof både bra och dåligt, bra för att det är nog folk för att låsa zoner, dvs många som skirmishar, många som kör SC's etc (och en hel arme som vaktar mailbox i warcamp......).

Dock, iom att de fixat lagget så rör det inte mig så mycket att det är en djävla massa folk vid sieges (något jag hatade förrut innan jag slutade spela i 2007, då det inte gick att göra något pga lagget.).

Tyvärr dock, så är PuG WB's helt värdelösa på att följa order (dvs de kappar BO's innan hela WB't är där, de springer rätt till BO's fast ledaren säger att man ska gå på keep etc).

Men, drar man igång ett Guild/Alliance WB så slipper man ju detta.
Citera
2010-06-04, 11:48
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kvällarna på Destro kan bli väldigt zergigt, hamnade på 100th plats i en Keepsiege igår (Värsta jag hamnat var i helgen på 150th).

Men, detta är iof både bra och dåligt, bra för att det är nog folk för att låsa zoner, dvs många som skirmishar, många som kör SC's etc (och en hel arme som vaktar mailbox i warcamp......).

Dock, iom att de fixat lagget så rör det inte mig så mycket att det är en djävla massa folk vid sieges (något jag hatade förrut innan jag slutade spela i 2007, då det inte gick att göra något pga lagget.).

Tyvärr dock, så är PuG WB's helt värdelösa på att följa order (dvs de kappar BO's innan hela WB't är där, de springer rätt till BO's fast ledaren säger att man ska gå på keep etc).

Inte så mycket mer att tillägga än det. Visst kan det bli zergigt men det känns inte lika negativt som det brukade göra. Sen verkar det funka ganska bra att bara dra runt med en mindre grupp och roama medans zergern jobbar för lock.
Citera
2010-06-04, 13:17
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Finns inget tråkigare än superzergs, att inte mythic gjort nått åt detta än? Blev det zerg's i DAoC så blev den guilden jävlart hatad direkt, visst nu är det en liten annan spelstil utan mezzmerize spells å dylikt i WAR så man kan inte CC'a lika mycket och bra som man kunde i DAoC, men där kunde man ju faktiskt ta en zerg... det är helt omöjligt i WAR, vilket är synd.

Så........ enkelt, störst zerg vinner spelet.. tråkigt tråkigt.
Att de inte inför en stor jädra realmpoint decrease ju mer spelare man är, för det kan ju inte finns folk som tycker det är skoj när man åker med på ett bananskal i en trupp på 100pers? Lite jädra krav får man väl ha på sig själv när man spelar lixom =)
Citera
2010-06-04, 13:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Finns inget tråkigare än superzergs, att inte mythic gjort nått åt detta än? Blev det zerg's i DAoC så blev den guilden jävlart hatad direkt, visst nu är det en liten annan spelstil utan mezzmerize spells å dylikt i WAR så man kan inte CC'a lika mycket och bra som man kunde i DAoC, men där kunde man ju faktiskt ta en zerg... det är helt omöjligt i WAR, vilket är synd.

Att de inte inför en stor jädra realmpoint decrease ju mer spelare man är, för det kan ju inte finns folk som tycker det är skoj när man åker med på ett bananskal i en trupp på 100pers? Lite jädra krav får man väl ha på sig själv när man spelar lixom =)

De har en realmpoint decrease etc. Har din realm många fler spelare kräver det fler poäng för att låsa.
Citera
2010-06-04, 13:29
Medlem
kundvagns avatar
Citat:

Mjae, ett gäng duktiga samspelta spelare tar en zerg vilken dag som helst så länge inte det numerära övertaget är för stort.

Sen har jag svårt att se hur man ska kunna straffa folk för att många spelar. Lite orättvist att folk ska straffas för att det råkar vara många på den sidan som råkas spela för tillfället. Det är ju inte ett stort gille som springer runt och zergar med flera fulla warbands utan det blir ju som det alltid blir. Folk har en tendens att hålla ihop.

Visst kan jag hålla med att det vore roligare med mer small scale rvr men det är bara inse och acceptera att Mythic vill ha stora slag och spelet är anpassad för det (menar kartlayout osv).

Sen måste jag säga att jag inte stör mig lika mycket på zergsen längre som jag gjorde runt release utan dom kan faktiskt vara rätt roliga till och från. Fast det har väl att göra med att det faktiskt är spelbart även med 50+ spelare nu för tiden.

EDIT: Såg precis ^Eaz svar, hade ingen aning om det... kan inte vara en särkilt stor penelty?
Citera
2010-06-04, 13:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Mjae, ett gäng duktiga samspelta spelare tar en zerg vilken dag som helst så länge inte det numerära övertaget är för stort.

Sen har jag svårt att se hur man ska kunna straffa folk för att många spelar. Lite orättvist att folk ska straffas för att det råkar vara många på den sidan som råkas spela för tillfället. Det är ju inte ett stort gille som springer runt och zergar med flera fulla warbands utan det blir ju som det alltid blir. Folk har en tendens att hålla ihop.

Visst kan jag hålla med att det vore roligare med mer small scale rvr men det är bara inse och acceptera att Mythic vill ha stora slag och spelet är anpassad för det (menar kartlayout osv).

Sen måste jag säga att jag inte stör mig lika mycket på zergsen längre som jag gjorde runt release utan dom kan faktiskt vara rätt roliga till och från. Fast det har väl att göra med att det faktiskt är spelbart även med 50+ spelare nu för tiden.

EDIT: Såg precis ^Eaz svar, hade ingen aning om det... kan inte vara en särkilt stor penelty?

Uppe till höger (vid kartan) är det ibland 1 eller 2 röda/gröna prickar.

2 Prickar så krävs det 70VP (istället för 65) att låsa zonen.
1 prick borde vara 67.5, men är inte helt säker på om det är det eller om det är något annat.

Således krävs det även mindre VP för underdog att låsa zonen.

Edit: Finns information här:
http://herald.warhammeronline.com/warherald/NewsArticle.war?id=1005

Edit: hm läste lite nu, verkar inte nämna mängden folk.. Jag kanske har missförstått det där.
Senast redigerad av ^Eaz 2010-06-04 kl. 13:42.
Citera
2010-06-04, 22:31
Medlem
Stoppables avatar
Citat:

+1.
När jag spelade back in the day så tog mina grupper 1-2groups ner hela warbands.
Det krävs bara organisation och grymma spelare

Det kommer hända igen
Jag och flyttkartong vände exv ett helt SC på 2 pers
Citera
2010-06-05, 00:58
Medlem
Hur lång tid ska det ta egentligen att få ner Warhammer?
Den har laddat ner nu i 6 timmar och är bara på 3,7 GB av 9,7 GB.

Finns det något snabbare sätt att få ner installationen? Någon annan sida kanske?
Citera
2010-06-05, 01:31
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:

Jo Mythic vill ju att det ska zergas... fan va jag vill att folk ska börja med DAoC igen

Enda spelet som jag verkligen gillade att RvRa i.
Citera
2010-06-05, 13:13
Medlem
Douloss avatar
Vilka addons till WO, är viktiga att ha? jag antar att det är dom som är på "most downloaded addons" listan på den här sidan

http://war.curse.com/downloads/war-addons/default.aspx
Citera
2010-06-05, 13:44
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doulos
Vilka addons till WO, är viktiga att ha? jag antar att det är dom som är på "most downloaded addons" listan på den här sidan

http://war.curse.com/downloads/war-addons/default.aspx

Beror på din klass helt enkelt.
En healer ska ha Squared eller Healgrid.
Alla klasser ska dock ha State of Realm imo

(Du svarade på din egen fråga också, rätt bra gjort faktiskt)
Citera
2010-06-06, 10:18
Medlem
Douloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Beror på din klass helt enkelt.
En healer ska ha Squared eller Healgrid.
Alla klasser ska dock ha State of Realm imo

(Du svarade på din egen fråga också, rätt bra gjort faktiskt)
Haha, där ser man. Jag var dock inte helt säker, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in