Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Spelade detta både closed och open beta och även lite retail.
Just då var spelet ingen höjdare så la det på hyllan efter bara nån månad.. hur står sig spelet nu?
Bättre? Sämre?
Personligen tycker jag att spelet står sig bra, jämfört med andra mmorpgs, visst är det saker och ting som saknas i spelet dvs prylar man skulle vilja se mer av + lite mer olika klasser kanske, 1 och annan ras till (typ skaven) skulle inte skada, men det är få spel man kan logga på idag och köra riktigt stora strider på, exempelvis, igår var jag i Kadrin Valley, order hade runt 100-150 spelare och destruction runt 150-200, striden varade i ca 3 timmár innan destruction lyckades ta båda keepsen, sen körde vi på order sidan, gerillakrig i ca 1 timme innan det var godnatt.
När jag skaffade WAR så var ovanstående otänkbart att köra på 3gb ram, stod förr bara och snurrade på nåt ställe och krashade ur när det var 2 warbands i zonen, igår hade jag nån lagspik vid nåt tillfälle, som de flesta i zonen också drabbades av, iaf på Order sidan, i övrigt rann det på förhållandevis smärtfritt.
Om spelet är bättre nu än när det kom? Absolut!
Blev mer än positivt överraskad, när jag tog ner det från hyllan och återinstallerade det igen, för några veckor sedan.