På Azgal ligger destro i underläge sedan ett tag tillbaka (i T4 alltså) och vi behöver allt nytt blod vi kan få.
Norn har jag ingen större koll på längre, men sist jag lirade där var destro totalt överlägset i T4. Kan vara värt att kolla in de officiella forumen eller Warhammer Alliance för att skapa sig en aktuell bild av serverläget. Själv gillar jag att vara underdog men smaken är ju olika.. Svenska gillen finns både på Norn och Azgal.
När det gäller factions är det annars mest ett estetiskt val. Även om varje klass är unik för varje ras, speglas de av en motsvarighet på andra sidan som har liknande förmågor och spelar samma roll i ett team.
Det finns i princip tre healer-arketyper:
Warrior Priest (order) - Disciple of Khaine (destro)
Healer/mdps-hybrid. Jävligt effektiv arketyp, särskilt om man kör mycket solo, men kräver en del skills för att fungera bra; man måste balansera närstrid med helande vilket kan vara svårt. I T4 brukar de flesta specca för enbart healing.
Rune Priest (order) - Zealot (destro)
"Pure healing"-arkteyp. Aldrig lirat RP men Zealots är sjukt kul, ser ut som crackpundare med en dödskalle i handen och kan hela medan de rör sig, vilket är jävligt effektivt. De har också en förmåga som genererar AP (action points) till gruppmedlemmar vilket brukar vara uppskattat.
Archmage (order) - Shaman (destro)
Healer/rdps-hybrid. Kan vara livsfarliga i rätt händer; sprutar ut dps från håll och helar sig själva under tiden. Välspelade shamaner kan vara överjävliga på kiting vilket gör dem extremt svåra att döda. Dessutom är goblins alltid kul.
Lycka till och hoppas ni gillar WAR! Om det är PvP ni är ute efter så är det rätt spel för er.