2010-04-02, 19:31
Medlem
Noobgrens avatar
Ja, scarabs och ankhs är LotD-valutan. Du köper vapen, talismaner rustningar från merchants i LotD-warcampen.
Citera
2010-04-06, 00:39
Medlem
Sviinets avatar
Jag och brorsan tänkte precis inleda våra Warhammer Online-karriärer. Vilken server ska man spela på Karak-Azgal eller Karak-Norn och vilken faction ska man spela som? Finns det något svenskt gille nånstans?

Jag personligen tänkte spela som healer! Håller för tillfället på med att patcha klienten. Ser mycket fram emot detta då jag totalt missat WAR eftersom jag under de senaste åren varit fast i WoW/AoC-träsket och PvP ligger mig varmt om hjärtat.
Citera
2010-04-06, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sviinet
Jag och brorsan tänkte precis inleda våra Warhammer Online-karriärer. Vilken server ska man spela på Karak-Azgal eller Karak-Norn och vilken faction ska man spela som? Finns det något svenskt gille nånstans?

Jag personligen tänkte spela som healer! Håller för tillfället på med att patcha klienten. Ser mycket fram emot detta då jag totalt missat WAR eftersom jag under de senaste åren varit fast i WoW/AoC-träsket och PvP ligger mig varmt om hjärtat.

Hej hej Sviinet!

Om du ska lira Order tycker jag att du ska köra Azgal och om du ska köra Destro så är det Norn som gäller!

Förövrigt så tycker jag att du ska köra Destro för då gör jag gärna en gubbe och lvlar med er och så kan jag guida er och hjälpa till så mycket som möjligt
Citera
2010-04-06, 11:58
Medlem
Noobgrens avatar
På Azgal ligger destro i underläge sedan ett tag tillbaka (i T4 alltså) och vi behöver allt nytt blod vi kan få.

Norn har jag ingen större koll på längre, men sist jag lirade där var destro totalt överlägset i T4. Kan vara värt att kolla in de officiella forumen eller Warhammer Alliance för att skapa sig en aktuell bild av serverläget. Själv gillar jag att vara underdog men smaken är ju olika.. Svenska gillen finns både på Norn och Azgal.

När det gäller factions är det annars mest ett estetiskt val. Även om varje klass är unik för varje ras, speglas de av en motsvarighet på andra sidan som har liknande förmågor och spelar samma roll i ett team.

Det finns i princip tre healer-arketyper:

Warrior Priest (order) - Disciple of Khaine (destro)

Healer/mdps-hybrid. Jävligt effektiv arketyp, särskilt om man kör mycket solo, men kräver en del skills för att fungera bra; man måste balansera närstrid med helande vilket kan vara svårt. I T4 brukar de flesta specca för enbart healing.

Rune Priest (order) - Zealot (destro)

"Pure healing"-arkteyp. Aldrig lirat RP men Zealots är sjukt kul, ser ut som crackpundare med en dödskalle i handen och kan hela medan de rör sig, vilket är jävligt effektivt. De har också en förmåga som genererar AP (action points) till gruppmedlemmar vilket brukar vara uppskattat.

Archmage (order) - Shaman (destro)

Healer/rdps-hybrid. Kan vara livsfarliga i rätt händer; sprutar ut dps från håll och helar sig själva under tiden. Välspelade shamaner kan vara överjävliga på kiting vilket gör dem extremt svåra att döda. Dessutom är goblins alltid kul.

Lycka till och hoppas ni gillar WAR! Om det är PvP ni är ute efter så är det rätt spel för er.
Citera
2010-04-06, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
TEXT

Ja det är Karak-Azgal som är Order servern och Karak-Norn som är Destro servern.

Önskar att jag hade gjort min destro på Azgal och Order på Norn från början så jag också får lira i underläge men pallar inte deleta mina gubbar nu :/
Citera
2010-04-06, 16:25
Medlem
hur väljer jag nya skills? blev rank 3 igår. börjar bli trött på å kasta yxor.

lirar chosen på trial versionen, vill inte köpa det än.
Citera
2010-04-06, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
hur väljer jag nya skills? blev rank 3 igår. börjar bli trött på å kasta yxor.

lirar chosen på trial versionen, vill inte köpa det än.

Haha xD

Ja du går till en "Career Trainer" dom finns vid de flesta baser där du hämtar quest och där merchants är.
Citera
2010-04-06, 21:06
Medlem
Sviinets avatar
Stort tack för tipsen MagiskaSvampens och Noobgren. Jag och brorsan bestämde oss för att köra Destruction på Karak-Norn, jag som Zealot eller Goblin Shaman och han som Squig Herder! :P

50% kvar på klienten :/
Senast redigerad av Sviinet 2010-04-06 kl. 21:21.
Citera
2010-04-07, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sviinet
Stort tack för tipsen MagiskaSvampens och Noobgren. Jag och brorsan bestämde oss för att köra Destruction på Karak-Norn, jag som Zealot eller Goblin Shaman och han som Squig Herder! :P

50% kvar på klienten :/

Trevligt då får jag se till att hjälpa dig på Warhammer nu istället för Tibia då

Haha
Citera
2010-04-07, 02:54
Medlem
Aragonis avatar
Återvänder till WAR så snart deras customer support har hjälpt mig att få tillbaka mitt konto (glömt både lösenord och svaret till min secret question!!!) .
Ingen aning vilken server det blir!
Citera
2010-04-07, 02:57
Medlem
Mojotojos avatar
Måste bara säga att jag är mäkta förvånad. Har spelat på EU sen spelet kom ut och lite i betan också. Testade nyligen US och det mesta verkar flyta på mycket bättre.

Det är främst patchern jag tänker på. US-patchern går OTROLIGT mycket snabbare än den där förbannade EU-patchern, hur kan det ens vara så? Sitter GOA på goa 56k och försöker pressa ut nya filer? Bara det fick mig att tappa hakan!

EU känns så pinsamt. Precis som att det är något som dem startade bara för annars blir ju dem där i europa arga och gnälliga om det inte finns där, men egentligen har vi inga bra resurser för det hela! Allt inom US känns gediget och "is meant to be where it is". Kommer verkligen inte att fortsätta min sub på EU mera.
Citera
2010-04-07, 07:45
Medlem
Noobgrens avatar
Ja, GOA är ett skämt. Jag fortsätter spela på Azgal ett tag till men funderar starkt på att emigrera.

Hur flyter själva spelet på i högre tiers på NA-servrarna? Är tidsskillnaden ett problem? Jag har ju lirat den amerikanska trialen och det flöt på bra, med folk online hela tiden, etc, men det är ju bara T1. Är det värt att börja om från noll på en NA-server och börja nöta upp en karaktär till r40 med allt vad det innebär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in