Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Hur är spelet nu? La av runt jul för jag tröttnade på den dåligt designade rvr combaten, samma skit? Tänker inte resubba men tycker Mythic's grundidé var bra och jag hoppas de får ordning på spelet.
Hoppas innerligen att de gör spelet lite mer "öppet" som det var i DAoC.
Jag fattar verkligen varför alla nya mmo's har inbyggda kartor. Minns hur det var i DAoC, då satte verkligen utforskar-suget igång.. man kunde gå några styckten ut i skogen och verkligen utforska.
I WAR/WoW och alla nya spel så har precis alla spelare utforskat hela jädra kartar på bara några dagar.
Det jag inte gillade alls i WAR var deras superlinjära väg bland alla questhubbar. Visst, man kunde åka runt mellan de olika rasernas hubbar, men allt kändes väldigt linjärt och stelt.
Tycker det är så jäävla synd att folk inte spelar DAoC längre, det är ju så jäävla bra fortfarande, och det har verkligen allt alla andra mmo's saknar.
Utmärkt RvR (har fortfarande det bästa pvpsystemet efter 8(?) års tid, även mycket bra utforksning i PvE.
Tycker även att PvEn delvis är bättre i DAoC än i WoW. Älskade questitemrewarden också.
Man kunde gå runt och se någon tuff sköld, då frågade man vart han hade fått den skölden? Då förklarade han att questgubben fanns långt in i skogen brevid någon lada eller dylikt, iaf på ett ställa väldigt få spelade hade upptäckt.
I WoW så är alla questrewards pure poop. Allt handlar om att rensa Ulduar/Naxx, annars får man inga bra vapen.
Visst, det har börjat bli lite mer randomdrops som går att gämföra med dropsen i ulduar, men det är väldigt fantasifattigt.
Jag vill se ett mmo med DAoC's RvRsystem, DAoC's specsystem, DAoC's Rrealmabilities system, WAR's endgame RvR, WoW's instance PvE, WAR's grafikmotor, darkfalls kartvärld och DAoC's questsystem.
Ni med 6+ års erfarenhet inom mmo, tycker ni lika som mig?