2008-10-19, 09:16
  #3673
Medlem
SnowCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negash
så jag ska alltså gå healer för att vara ok?

Jag har en WP och jag kan säga att det är en jävligt rolig klass. Healer/DPS is the shit. Jag vet dock inte hur de är i senare ranks, jag han bara komma till 15 innan mitt acc stängdes.
Citera
2008-10-19, 09:52
  #3674
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGayVer
Äh, de och engineers kommer fixas och bw's, sorcs o de andra rdps kommer nerfas. Men gör som du vill


Du snackar.
Det kommer bli enormt små ändringar på "nerf" sidan, men desto mer på buff sidan.

Så du snackar lite i nattmössan.
BW borde inte få någon buff, medans sorc exv borde.
Citera
2008-10-19, 10:42
  #3675
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroloc
om dom ska börja göra sådan skit så kommer allt bli som wow...så det skulle jag vilja läsa nånstans innan jag tro på det.....det enda jag lässt på den amrikanska sidan är att bugar ska fixas fans inget om armerna.


sådan skit? Som att balansera klasserna? Ja, hemska tanke..
Citera
2008-10-19, 14:20
  #3676
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasgrillar
sådan skit? Som att balansera klasserna? Ja, hemska tanke..

Så att folk inte missuppfattar dig nu, så menar nog Jonas att "balansera klasserna" menas med tweaka dem, inte göra dem 1vs1 balanserade.
Citera
2008-10-19, 15:06
  #3677
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Du snackar.
Det kommer bli enormt små ändringar på "nerf" sidan, men desto mer på buff sidan.

Så du snackar lite i nattmössan.
BW borde inte få någon buff, medans sorc exv borde.

Jasså, jag tycker då att squig herder som det här fallet handlade om gör på tok för lite skada, som healer så är det nog den enda rena dps-klassen som jag skiter totalt i om de står och skjuter på mig så nog borde de tweakas, sen som man väljer att buffa dem lr nerfa andra är väl egentligen sekundärt

Men nu har jag inte spelat upp till t4, så det kanske ändras där
Citera
2008-10-19, 18:41
  #3678
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGayVer
Jasså, jag tycker då att squig herder som det här fallet handlade om gör på tok för lite skada, som healer så är det nog den enda rena dps-klassen som jag skiter totalt i om de står och skjuter på mig så nog borde de tweakas, sen som man väljer att buffa dem lr nerfa andra är väl egentligen sekundärt

Men nu har jag inte spelat upp till t4, så det kanske ändras där


Squig Herder får väl de bästa spellsen i spelet vid 40.
Blir enormt stor skillnad, vad jag HÖRT iaf.
Spelar inte SH.
Citera
2008-10-19, 19:04
  #3679
Medlem
Jag spelar som Ironbreaker. Imorse såg jag en annan Ironbreaker som spelade Two-Handed. Please, nigga' tänkte jag! Jag såg dock därefter till min stora förvåning att han spelade alldeles utmärkt! Slängde genast av mig skölden, drog en fet yxa och speccade Vengence. Jag lyckades efter ett tag få till att riktigt bra och spelar bättre än vad jag gjorde med skölden. Tidigare fick jag aldrig till att särkilt bra med ett två-handat vapen, men antar att jag helt enkelt gav upp för tidigt då det fungerade utmärkt imorse!

Fanskapet loggade dock ut innan jag hann inspektera hans egenskaper och skydd...

Till frågan! Vilka egenskaper ska jag satsa på?
Har för tillfället många tank-delar kvar att byta ut, men tänkte köra på Strength, Weapon Skill och lite Toughness!

Vad säger ni? Är Willpower och Initiative något att ha som Ironbreaker?
Citera
2008-10-19, 19:39
  #3680
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Jag spelar som Ironbreaker. Imorse såg jag en annan Ironbreaker som spelade Two-Handed. Please, nigga' tänkte jag! Jag såg dock därefter till min stora förvåning att han spelade alldeles utmärkt! Slängde genast av mig skölden, drog en fet yxa och speccade Vengence. Jag lyckades efter ett tag få till att riktigt bra och spelar bättre än vad jag gjorde med skölden. Tidigare fick jag aldrig till att särkilt bra med ett två-handat vapen, men antar att jag helt enkelt gav upp för tidigt då det fungerade utmärkt imorse!

Fanskapet loggade dock ut innan jag hann inspektera hans egenskaper och skydd...

Till frågan! Vilka egenskaper ska jag satsa på?
Har för tillfället många tank-delar kvar att byta ut, men tänkte köra på Strength, Weapon Skill och lite Toughness!

Vad säger ni? Är Willpower och Initiative något att ha som Ironbreaker?

Ib med sköld, inget annat.
DPS - byt klass.
Citera
2008-10-19, 19:59
  #3681
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ib med sköld, inget annat.
DPS - byt klass.

Stämmer inte.
DPS med IB är helt ok faktiskt, kan critta upp mot 1k med heavy blow (vanlig dmg attack) och upp mot 1,5k med earthshatter.

Har då nästan aldrig förlorat en 1on1 i r40.
Citera
2008-10-19, 20:06
  #3682
Medlem
kundvagns avatar
IB är väl den tank som faktiskt kan göra repektabel skada med tvåhandare.
Citera
2008-10-19, 20:21
  #3683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ib med sköld, inget annat.
DPS - byt klass.
Trodde det först när man försökte i riktigt låg level, men nu fungerar det utmärkt tycker jag! Både PvE och RvR faktiskt.

Hatar att många i onlinespel är så fixerade vid att det bara SKA vara på ett visst sätt. Sådan sköld, sådant vapen, den här Path/Talent/Build, den här gruppen, de här klasserna, inte det etc... inget annat fungerar: bara för att någon sagt det en gång i tiden!

Det är få som vågar experimentera och göra på ett sätt som kanske inte resten av flocken gör, menar jag!
Citera
2008-10-19, 21:29
  #3684
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Trodde det först när man försökte i riktigt låg level, men nu fungerar det utmärkt tycker jag! Både PvE och RvR faktiskt.

Hatar att många i onlinespel är så fixerade vid att det bara SKA vara på ett visst sätt. Sådan sköld, sådant vapen, den här Path/Talent/Build, den här gruppen, de här klasserna, inte det etc... inget annat fungerar: bara för att någon sagt det en gång i tiden!

Det är få som vågar experimentera och göra på ett sätt som kanske inte resten av flocken gör, menar jag!


Ska du köra keep raids med 2hander också? Lycka till och disrupta folk utan sköld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in