2008-10-19, 22:03
  #3685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ska du köra keep raids med 2hander också? Lycka till och disrupta folk utan sköld.
Hm, har inte spelat mycket Warhammer ännu...

Har inte hört uttrycket, men tror jag vet vad du menar vilket då för mig till frågan:
Varför ska jag disrupta?
Citera
2008-10-19, 22:22
  #3686
Medlem
brobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Stämmer inte.
DPS med IB är helt ok faktiskt, kan critta upp mot 1k med heavy blow (vanlig dmg attack) och upp mot 1,5k med earthshatter.

Har då nästan aldrig förlorat en 1on1 i r40.
Jävla trevliga crits med tanke på hur bra IB's överlevnad är.
Citera
2008-10-19, 22:40
  #3687
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobban
Jävla trevliga crits med tanke på hur bra IB's överlevnad är.

Jo asså man kan slå riktigt hårt ibland.
Dock så måste man ha 100 i grudge för att kunna få sånna "monster-crits".
Citera
2008-10-19, 22:49
  #3688
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Varför ska jag disrupta?

För att du spelar en ironbreaker kanske? vill du göra massa skada så gå och gör en ren dps-klass istället
Citera
2008-10-19, 23:22
  #3689
Medlem
Korpuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacGayVer
För att du spelar en ironbreaker kanske? vill du göra massa skada så gå och gör en ren dps-klass istället

Bah, feltolkning.
__________________
Senast redigerad av Korpus 2008-10-19 kl. 23:25.
Citera
2008-10-20, 00:09
  #3690
Medlem
Blaha2k2s avatar
Tyvärr måste jag nog sluta lira WAR efter min 30dagarsperiod tagit slut. Jag har helt enkelt för dålig dator för det här spelet. Det är helt omöjligt att lira healer i rvr när man har slideshow i 5minuter. Även fast man spelar med sämsta möjliga inställningen.
Får hoppas på en patch där dom gör det mer spelbart. Har varken råd eller lust att köpa en ny dator bara för det här spelet.
Citera
2008-10-20, 00:19
  #3691
Bannlyst
hmm e de värd me warhammer online?
Citera
2008-10-20, 03:20
  #3692
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Ib med sköld, inget annat.
DPS - byt klass.
Här måste jag tyvär säga emot dig Stoppable. Jag har min IB på rank 36 nu och jag har speccat Vengeance fullt ut. I ärlighetens namn så har IB medelmåttig DPS (läs damage per second) men med tanke på att de tål så fruktansvärt mycket så överlever då bra mycket längre än t.ex WH's som har betydligt högre DPS. Jag avslutar alla mina scenarios med att toppa Damage Done av alla melee classer (kanske inte mer än alla Marouders).

När jag blir 40 kommer jag nog förmodligen köra med följande spec:
http://www.wardb.com/career.aspx?id=1#7:168:13:10240:0:0:25:1407:1405:1 395:1406::::1418:1419:1420:613 (ska iaf testa den och se).

En IB som specar Vengeance och kör med 2-hander i pvp/rvr ser jag inget fel i då de kan få ut grova mängder burst damage på casters.
Låt oss utgå från 100 grudge och 15 poäng i Vengeance trädet.
Öppna med Binding Grudge (40%snare + 852 skada över 10 sec), följt av Taunt (30% mer skada i 15 sec), följt av Inspiring Attack (150 skada + 120 str), sedan Cave-In (4 sec knockdown + 745 skada över 5 sec), följt av Heavy Blow (150 skada + 246 skada över 3 sec), och avsluta med Rock Clutch (R1 morale, 600 skada + 7 sec root).

(852 + 150 + 745 + 150 + 246 + 600) x 1.3 = 3565 skada på ca 10 sekunder.
Här kan du även lägga till vit skada, eventuella crittar + bonusen från gear +
240str från Inspiring Attack och Ancestor's Fury (som även ger 10% mer crit). Jag är inte så bra på "theory-crafting" så jag kan inte presentera det bättre än såhär. Man hamnar lätt på 4500+ i skada. Visst, det är ingen super hög DPS men det är ett sjukt lätt sätt att läxa upp en caster eller SH på.

Det som hör till när man spelar en tank class är även att AoE Taunta motståndare hela tiden och att skydda sina healers, och då menar jag inte bara med Guard. Använd knockbacks, knockdowns, snares, allt som kan ge dina healers/casters lite andrum. Guard brukar jag för övrigt oftast använda på WH's och WL's. Kör även med Oath-Friend på dom så att man kan buffa upp deras DPS samt bygga upp min egen Grudge.
__________________
Senast redigerad av Artex 2008-10-20 kl. 03:30.
Citera
2008-10-20, 08:07
  #3693
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Här måste jag tyvär säga emot dig Stoppable. Jag har min IB på rank 36 nu och jag har speccat Vengeance fullt ut. I ärlighetens namn så har IB medelmåttig DPS (läs damage per second) men med tanke på att de tål så fruktansvärt mycket så överlever då bra mycket längre än t.ex WH's som har betydligt högre DPS. Jag avslutar alla mina scenarios med att toppa Damage Done av alla melee classer (kanske inte mer än alla Marouders).

När jag blir 40 kommer jag nog förmodligen köra med följande spec:
http://www.wardb.com/career.aspx?id=1#7:168:13:10240:0:0:25:1407:1405:1 395:1406::::1418:1419:1420:613 (ska iaf testa den och se).

En IB som specar Vengeance och kör med 2-hander i pvp/rvr ser jag inget fel i då de kan få ut grova mängder burst damage på casters.
Låt oss utgå från 100 grudge och 15 poäng i Vengeance trädet.
Öppna med Binding Grudge (40%snare + 852 skada över 10 sec), följt av Taunt (30% mer skada i 15 sec), följt av Inspiring Attack (150 skada + 120 str), sedan Cave-In (4 sec knockdown + 745 skada över 5 sec), följt av Heavy Blow (150 skada + 246 skada över 3 sec), och avsluta med Rock Clutch (R1 morale, 600 skada + 7 sec root).

(852 + 150 + 745 + 150 + 246 + 600) x 1.3 = 3565 skada på ca 10 sekunder.
Här kan du även lägga till vit skada, eventuella crittar + bonusen från gear +
240str från Inspiring Attack och Ancestor's Fury (som även ger 10% mer crit). Jag är inte så bra på "theory-crafting" så jag kan inte presentera det bättre än såhär. Man hamnar lätt på 4500+ i skada. Visst, det är ingen super hög DPS men det är ett sjukt lätt sätt att läxa upp en caster eller SH på.

Det som hör till när man spelar en tank class är även att AoE Taunta motståndare hela tiden och att skydda sina healers, och då menar jag inte bara med Guard. Använd knockbacks, knockdowns, snares, allt som kan ge dina healers/casters lite andrum. Guard brukar jag för övrigt oftast använda på WH's och WL's. Kör även med Oath-Friend på dom så att man kan buffa upp deras DPS samt bygga upp min egen Grudge.


Fint med mycket skada, men för mig så känns de inte som om det är poängen som tank klass.

Man missar ju den bästa spellen en tank har (vet inte vad den heter på IB sidan, men som chosen är de iaf Hold the Line)
Måste ha sköld till den, men alla spelar olika.
Jag hade dock aldrig rollat en tank klass och använt en 2hander.
Citera
2008-10-20, 08:21
  #3694
Medlem
Stoppables avatar
Har ett litet problem:S

När jag tabbar eller reloadui så får jag värsta grafikbugget.
Ser ut som Mythic har gjort WAR i paint när det händer.

Någon fix?
Tips på inställning?

(har inte hänt innan, utan började igår)
Citera
2008-10-20, 08:23
  #3695
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Här måste jag tyvär säga emot dig Stoppable. Jag har min IB på rank 36 nu och jag har speccat Vengeance fullt ut. I ärlighetens namn så har IB medelmåttig DPS (läs damage per second) men med tanke på att de tål så fruktansvärt mycket så överlever då bra mycket längre än t.ex WH's som har betydligt högre DPS. Jag avslutar alla mina scenarios med att toppa Damage Done av alla melee classer (kanske inte mer än alla Marouders).

När jag blir 40 kommer jag nog förmodligen köra med följande spec:
http://www.wardb.com/career.aspx?id=1#7:168:13:10240:0:0:25:1407:1405:1 395:1406::::1418:1419:1420:613 (ska iaf testa den och se).

En IB som specar Vengeance och kör med 2-hander i pvp/rvr ser jag inget fel i då de kan få ut grova mängder burst damage på casters.
Låt oss utgå från 100 grudge och 15 poäng i Vengeance trädet.
Öppna med Binding Grudge (40%snare + 852 skada över 10 sec), följt av Taunt (30% mer skada i 15 sec), följt av Inspiring Attack (150 skada + 120 str), sedan Cave-In (4 sec knockdown + 745 skada över 5 sec), följt av Heavy Blow (150 skada + 246 skada över 3 sec), och avsluta med Rock Clutch (R1 morale, 600 skada + 7 sec root).

(852 + 150 + 745 + 150 + 246 + 600) x 1.3 = 3565 skada på ca 10 sekunder.
Här kan du även lägga till vit skada, eventuella crittar + bonusen från gear +
240str från Inspiring Attack och Ancestor's Fury (som även ger 10% mer crit). Jag är inte så bra på "theory-crafting" så jag kan inte presentera det bättre än såhär. Man hamnar lätt på 4500+ i skada. Visst, det är ingen super hög DPS men det är ett sjukt lätt sätt att läxa upp en caster eller SH på.

Det som hör till när man spelar en tank class är även att AoE Taunta motståndare hela tiden och att skydda sina healers, och då menar jag inte bara med Guard. Använd knockbacks, knockdowns, snares, allt som kan ge dina healers/casters lite andrum. Guard brukar jag för övrigt oftast använda på WH's och WL's. Kör även med Oath-Friend på dom så att man kan buffa upp deras DPS samt bygga upp min egen Grudge.

Det finns helt klart en poäng i det du säger, en WL som jag spelat en del tål helt enkelt inte tillräckligt mycket stryk så då kan man heller inte få ut ordentlig damage utan att bli chainhealad. OM jag spelar med guildies så toppar jag damagelist för där finns bra healers, om jag inte gör det kan jag lika gärna hamna långt ner. Man går in blir focus fired och droppar för fort.

Sen vet jag inte....IB känns som skydda backlines mer än banka frontline, men med tanke på hur starka dom är idag så kan man ha båda varianterna.
Citera
2008-10-20, 08:34
  #3696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Har ett litet problem:S

När jag tabbar eller reloadui så får jag värsta grafikbugget.
Ser ut som Mythic har gjort WAR i paint när det händer.

Någon fix?
Tips på inställning?

(har inte hänt innan, utan började igår)

Har jag med, dock varit så sen start. Men blir normalt efter 10-12 sekunder..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in