Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Det första jag märkte var att det var en direkt kopia av WoW. Det är uppbyggt likadant nästan in i minsta detalj. Se bara actionbars, minimap, gameplay och raser etc. Visst... historia och rasernas beteende och IQ och sådant skiljer, men ändå!
Detta passar i tråden om WAR vs WoW men WoW var inte i närheten först med det upplägget. Sen att säga att WAR har kopierat WoW visar bara på att du är ung, ny inom MMORPG eller ett troll. Var tror du WAR och WoW fått historia m.m ifrån? Jo Tolkien.
Citat:
Varför har de kopierat av WoW egentligen? Kan de inte skapa ett eget spel: vilket helt klart skulle lockat mig mer! Tycker också det är lite dumt att kopiera det spel som de ville göra bättre, eller är det just det 'göra WoW bättre/inte göra ett nytt spel!

De har inte kopierat WoW. WoW har kopierat DAoC, EQ, UO m.m. De är inte särskilt nyskapande heller serru.
Citat:
Annars är det väl inget dåligt spel, tvärtom - ett bra spel, men tycker att det är lika bra att spela WoW som har så mycket fler spelare och har funnits mycket längre och därför har mer grejer och är mer stabilt och balanserat. Grafiken däremot slår ju WoW ganska rejält, men sen ska ju WoW ha den den halvtecknade-fantasy-känslan eller vad man ska kalla det.

Det finns en lätt lösning. Det är bara att spela WoW vilket är ett bra spel. Vänta på exp, spela den och var glad. Själv ska jag grinda ett par veckor till så jag är R40. Den som sa att det var mindre grind i WAR ljög. Den är bara lite roligare.