2008-09-16, 21:07
Medlem
Zealots e sega å lvla solo :/ Men ruskigt skojj å hålla alla vid liv och se Order slå sig trötta på en ^^

**Offtopic** Någon som vet var man kan hitta en hyffsat bra / billig serverhost till en ventrilo?

Sorry för offtopic!
Citera
2008-09-16, 21:08
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus
Tänkte faktiskt testa detta, men sen började min lillebror spela betan!

Det första jag märkte var att det var en direkt kopia av WoW. Det är uppbyggt likadant nästan in i minsta detalj. Se bara actionbars, minimap, gameplay och raser etc. Visst... historia och rasernas beteende och IQ och sådant skiljer, men ändå!

Varför har de kopierat av WoW egentligen? Kan de inte skapa ett eget spel: vilket helt klart skulle lockat mig mer! Tycker också det är lite dumt att kopiera det spel som de ville göra bättre, eller är det just det 'göra WoW bättre/inte göra ett nytt spel!

Annars är det väl inget dåligt spel, tvärtom - ett bra spel, men tycker att det är lika bra att spela WoW som har så mycket fler spelare och har funnits mycket längre och därför har mer grejer och är mer stabilt och balanserat. Grafiken däremot slår ju WoW ganska rejält, men sen ska ju WoW ha den den halvtecknade-fantasy-känslan eller vad man ska kalla det.

Titta på vilken genre det är, titta på alla andra spel i denna genren så ser du att alla är uppbyggda likadant.
Orkar inte ta denna diskussionen igen. Suck.
Citera
2008-09-16, 21:09
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronothX
Zealots e sega å lvla solo :/ Men ruskigt skojj å hålla alla vid liv och se Order slå sig trötta på en ^^

**Offtopic** Någon som vet var man kan hitta en hyffsat bra / billig serverhost till en ventrilo?

Sorry för offtopic!

Därför du har mig Cronoth!
DU healer jag lvlar oss!

(Ventrilo servern är till Maggot guilden.)
Citera
2008-09-16, 21:11
Medlem
faggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronothX

Sorry för offtopic!

Samma med min Rune, questar bara i grupp eller levlar genom scenarios. Den optimala gruppen för quests är enligt mig rune/BW, eller zealot/sorc. De kan gå runt med maxad combustion/dark magic 24/7, och ALDRIG riskera att dö.
Citera
2008-09-16, 21:15
Medlem
IkoneNs avatar
Kan man tanka klienten någon annanstans? går apsegt och vill spela nu
Citera
2008-09-16, 21:17
Medlem
Svejsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagget
Samma med min Rune, questar bara i grupp eller levlar genom scenarios. Den optimala gruppen för quests är enligt mig rune/BW, eller zealot/sorc. De kan gå runt med maxad combustion/dark magic 24/7, och ALDRIG riskera att dö.

Jag startade precis en Sorceress som jag tycker verkar mkt kul, så vi kan ju ut och slakta lite =D
Citera
2008-09-16, 21:19
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
Jag startade precis en Sorceress som jag tycker verkar mkt kul, så vi kan ju ut och slakta lite =D

Han är en runepriest - order.
Cronoth är en zealot men han är lvl 11
Citera
2008-09-16, 21:19
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Tänkte faktiskt testa detta, men sen började min lillebror spela betan!

Det första jag märkte var att det var en direkt kopia av WoW. Det är uppbyggt likadant nästan in i minsta detalj. Se bara actionbars, minimap, gameplay och raser etc. Visst... historia och rasernas beteende och IQ och sådant skiljer, men ändå!

Visst påminner UIt en del om wow, men wow är knappast ensamma om att ha actions bars, minimaps och liknande... det finns fler mmorpgs som har liknande ui vettu. Och raserna? Baserade på wow? Warhammer med dess raser har funnits i 25 år.

Citat:
Varför har de kopierat av WoW egentligen? Kan de inte skapa ett eget spel: vilket helt
klart skulle lockat mig mer! Tycker också det är lite dumt att kopiera det spel som de ville göra bättre, eller är det just det 'göra WoW bättre/inte göra ett nytt spel!

Om du bemödade dig att spela spelet skull du inse att det faktiskt inte påminner överdrivet mycket om wow faktiskt. Visst har det delar som påminner, men det är väl inte så ovängtat. Däremot är det dom bitar som skiljer från wow som gör spelet bra. Dvs meningsfull och rolig pvp.
Citera
2008-09-16, 21:25
Medlem
Spejnars avatar
Citat:

Detta passar i tråden om WAR vs WoW men WoW var inte i närheten först med det upplägget. Sen att säga att WAR har kopierat WoW visar bara på att du är ung, ny inom MMORPG eller ett troll. Var tror du WAR och WoW fått historia m.m ifrån? Jo Tolkien.

Citat:
Varför har de kopierat av WoW egentligen? Kan de inte skapa ett eget spel: vilket helt klart skulle lockat mig mer! Tycker också det är lite dumt att kopiera det spel som de ville göra bättre, eller är det just det 'göra WoW bättre/inte göra ett nytt spel!
De har inte kopierat WoW. WoW har kopierat DAoC, EQ, UO m.m. De är inte särskilt nyskapande heller serru.

Citat:
Annars är det väl inget dåligt spel, tvärtom - ett bra spel, men tycker att det är lika bra att spela WoW som har så mycket fler spelare och har funnits mycket längre och därför har mer grejer och är mer stabilt och balanserat. Grafiken däremot slår ju WoW ganska rejält, men sen ska ju WoW ha den den halvtecknade-fantasy-känslan eller vad man ska kalla det.
Det finns en lätt lösning. Det är bara att spela WoW vilket är ett bra spel. Vänta på exp, spela den och var glad. Själv ska jag grinda ett par veckor till så jag är R40. Den som sa att det var mindre grind i WAR ljög. Den är bara lite roligare.
Citera
2008-09-16, 21:27
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Detta passar i tråden om WAR vs WoW men WoW var inte i närheten först med det upplägget. Sen att säga att WAR har kopierat WoW visar bara på att du är ung, ny inom MMORPG eller ett troll. Var tror du WAR och WoW fått historia m.m ifrån? Jo Tolkien.

De har inte kopierat WoW. WoW har kopierat DAoC, EQ, UO m.m. De är inte särskilt nyskapande heller serru.

Det finns en lätt lösning. Det är bara att spela WoW vilket är ett bra spel. Vänta på exp, spela den och var glad. Själv ska jag grinda ett par veckor till så jag är R40. Den som sa att det var mindre grind i WAR ljög. Den är bara lite roligare.

LITE roligare!?
Herrejösses människa!
Det är ingen grind i WAR det är bara rent nöje!
Citera
2008-09-16, 21:35
Medlem
Svejsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Han är en runepriest - order.
Cronoth är en zealot men han är lvl 11

Haha ok, hoppsan. Är inte helt van vid allt än =D är så jävla spänd alltså, fan vad länge man väntat!

Jag har fan bara pangat lite på lvl 1 NPCs och bara det är ju hur kul som helst ^^ och jag har ändå spelat WoW ett jäkla tag!
Citera
2008-09-16, 22:33
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
LITE roligare!?
Herrejösses människa!
Det är ingen grind i WAR det är bara rent nöje!

När man lirat WAR 12h om dagen så är det grind som grind. Sen så slackar du och ligger mycket efter så mindre snack mer pewpew :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in