2008-09-16, 22:36
  #1765
Medlem
Svejsares avatar
Fan nu blev jag DCad igen...när kommer man ifrån starting areas?
Citera
2008-09-16, 22:56
  #1766
Medlem
Finns säkert nått tips nånstans i tråden men jag frågar endå

Hade tänkt att sticka ner på stan imorgon och införskaffa mig detta spännande spel.

Har ni nått tips på nån rolig klass?

Är sugen på att testa någon meleeklass och sidan blir nog order.
Citera
2008-09-16, 23:00
  #1767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossekong
Finns säkert nått tips nånstans i tråden men jag frågar endå

Hade tänkt att sticka ner på stan imorgon och införskaffa mig detta spännande spel.

Har ni nått tips på nån rolig klass?

Är sugen på att testa någon meleeklass och sidan blir nog order.

Kan varmt rekommendera Ironbreaker. Gillar dem skarpt.

EDIT: Kan även tipsa om Magus, om du känner för att spela caster och Destruction någon gång. Väldigt underskattad career. Kör själv Magus som min "main" just nu. Rätt svåra att bemästra, fast väldigt roliga och lite "underdogs". Lite som warlocks var i WoW tidiga dagar.
__________________
Senast redigerad av kr0xx 2008-09-16 kl. 23:04.
Citera
2008-09-16, 23:04
  #1768
Medlem
Ser intressanta ut

Hur är det med witch hunter?
Citera
2008-09-16, 23:05
  #1769
Medlem
Witch hunter har jag endast testat under betan. Fast de var helt okej. Gillade du rogues i WoW så gillar du troligen Witch Hunter. De är lite åt det hållet.
Citera
2008-09-16, 23:15
  #1770
Medlem
Svejsares avatar
Alltså nu börjar jag bli riktigt frustrerad....nu kan jag inte ens göra något när jag loggat in...DCar direkt.

Någon som kan ha en lösning på detta?

Edit: Jag använder NOD32
__________________
Senast redigerad av Svejsare 2008-09-16 kl. 23:19.
Citera
2008-09-17, 00:03
  #1771
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
När man lirat WAR 12h om dagen så är det grind som grind. Sen så slackar du och ligger mycket efter så mindre snack mer pewpew :P


Pfft jag är högst lvl i guilden ;P
Citera
2008-09-17, 00:09
  #1772
Medlem
manwhor3s avatar
Ingen som kan skriva lite om det som spelar som??
Tycker det finns dåligt med info, om hur man spelar dom olika gubbarna.
(Jag har väl kanske inte letat ihjäl mig, men jag föredrar text från det som folk spelar just nu. Blir oftas roligare att lösa också)

Och vad är det som gör det så mycket roligare än wow redan så tidigt in i spelet?? Är mass pvp redan nu? (verkar ju vara pvpn som ska bli det bästa med detta lir, därför som jag är sugen på det)

Hur är starting ares? Pallade inte av Conan för att dom var så så tråkiga(plus alla buggar då).
Citera
2008-09-17, 00:45
  #1773
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manwhor3
Ingen som kan skriva lite om det som spelar som??
Tycker det finns dåligt med info, om hur man spelar dom olika gubbarna.
(Jag har väl kanske inte letat ihjäl mig, men jag föredrar text från det som folk spelar just nu. Blir oftas roligare att lösa också)

Och vad är det som gör det så mycket roligare än wow redan så tidigt in i spelet?? Är mass pvp redan nu? (verkar ju vara pvpn som ska bli det bästa med detta lir, därför som jag är sugen på det)

Hur är starting ares? Pallade inte av Conan för att dom var så så tråkiga(plus alla buggar då).

Tänk inte ens på AoC, det var ett grovt misslyckande och det kan tillomed jag säga nu i efterhand då även jag spelade upp en gubbe till 80 där. WAR är ett helt annat spel. Från lvl 1 kan man ställa sig i kö till "scenarios" som är ungefär som WoW's battlegrounds. Man blir upppushat till lvl 8 (tror jag i t1) när man kliver in i scenariot så att det ska bli jämt, men har fortfarande de spellsen och skillsen man har som sin vanliga lvl. Man får exp i pvp och i pve. När du kommit en bit till runt lvl 9 och uppåt så finns det stora RvR områden där man möter den andra sidan och slåss för herravälde för just den zonen.

Det är oerhört uppbyggt på PvP och det är faktiskt jävligt roligt. Har man tråkigt och inte gillar questande så ställer man sig i scenariokö och kör lite Public Quests. Dessa kan alla som är inom ett visst område delta i och den som gjort mest för att lyckas kommer få högst "poäng" och störst chans till loot.

Jag spelar just nu en Black Orc och tycker det är förbannat roligt. PvP'n är annorlunda än den var i WoW och i AoC. Det går snabbare och är mer flyt i det. Minns när vi var två st Black Orcs som tjuvrusade upp i Nordenwatch och ställde oss som mänskliga sköldar vid bron där Order måste springa över för att komma till Fortress. Dom vart helt ställda och våra ae-tomtar stod bakom och dödade av dom allihop på bron medans vi tog Fortress.
Man kan alltså bygga mänskliga "väggar" vilket kommer vara en jävligt viktig del när man väl kommer upp i levels att hålla melees bortanför sina egna healers och liknande.

Min klass Black Orc trivs bäst i sällskap med en Shaman eller en Zealot pga att dom kan hela och då kan vi röja igenom det mesta upp till 4-5 levels ovanför oss.

Tappa bort mig helt nu, men där har du lite info om spelet.

Edit: Det enda som faktiskt oroar mig lite är att det kanske kommer bli jävligt stelt när man väl är lvl 40. Att skaffa RR 80 sägs ska ta uppåt ett års spelande vilket säkert är bra, men det ska också bli jävligt trögt att få RR lvls efter 40. Jag hoppas det kommer byggas in mer scenarios och ställen för PvP när spelet funnits ett tag och de flesta är lvl 40.
__________________
Senast redigerad av Salorm 2008-09-17 kl. 00:47.
Citera
2008-09-17, 01:18
  #1774
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Edit: Det enda som faktiskt oroar mig lite är att det kanske kommer bli jävligt stelt när man väl är lvl 40. Att skaffa RR 80 sägs ska ta uppåt ett års spelande vilket säkert är bra, men det ska också bli jävligt trögt att få RR lvls efter 40. Jag hoppas det kommer byggas in mer scenarios och ställen för PvP när spelet funnits ett tag och de flesta är lvl 40.

Det är klart de måste fortsätta uppdatera spelet med mer Scenario osv. Det lär ju inte bli som AoC som failade så jävla hårt.

Mythic har helt klart ett vinnande koncept, sen hur de hanterar detta återstår att se.
Citera
2008-09-17, 01:43
  #1775
Medlem
manwhor3s avatar
Salorm:

Fattar inte det här med lvs och rr?
Sedan har jag läst om proffesions också, hur är det uppbyggt?

Funderar på någon av High elf varianterna...

Off topi: Blev så jäkla les efter AoCs failande att jag inte orkade läsa in mig på war. Men nu får jag höra mer och mer positivt om det, så suget börjar komma krypande... Mina kompisar har tydligen redan valt order på någon server.
Citera
2008-09-17, 01:55
  #1776
Bannlyst
kan säga att jag gillar bright wizard som fan, är alltid på top 5 av dmg och flera levels under. Det en da jag inte förstår är meltdown, vilke sketen jävla spell....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in