Citat:
Ursprungligen postat av manwhor3
Ingen som kan skriva lite om det som spelar som??
Tycker det finns dåligt med info, om hur man spelar dom olika gubbarna.
(Jag har väl kanske inte letat ihjäl mig, men jag föredrar text från det som folk spelar just nu. Blir oftas roligare att lösa också)
Och vad är det som gör det så mycket roligare än wow redan så tidigt in i spelet?? Är mass pvp redan nu? (verkar ju vara pvpn som ska bli det bästa med detta lir, därför som jag är sugen på det)
Hur är starting ares? Pallade inte av Conan för att dom var så så tråkiga(plus alla buggar då).
Tänk inte ens på AoC, det var ett grovt misslyckande och det kan tillomed jag säga nu i efterhand då även jag spelade upp en gubbe till 80 där. WAR är ett helt annat spel. Från lvl 1 kan man ställa sig i kö till "scenarios" som är ungefär som WoW's battlegrounds. Man blir upppushat till lvl 8 (tror jag i t1) när man kliver in i scenariot så att det ska bli jämt, men har fortfarande de spellsen och skillsen man har som sin vanliga lvl. Man får exp i pvp och i pve. När du kommit en bit till runt lvl 9 och uppåt så finns det stora RvR områden där man möter den andra sidan och slåss för herravälde för just den zonen.
Det är oerhört uppbyggt på PvP och det är faktiskt jävligt roligt. Har man tråkigt och inte gillar questande så ställer man sig i scenariokö och kör lite Public Quests. Dessa kan alla som är inom ett visst område delta i och den som gjort mest för att lyckas kommer få högst "poäng" och störst chans till loot.
Jag spelar just nu en Black Orc och tycker det är förbannat roligt. PvP'n är annorlunda än den var i WoW och i AoC. Det går snabbare och är mer flyt i det. Minns när vi var två st Black Orcs som tjuvrusade upp i Nordenwatch och ställde oss som mänskliga sköldar vid bron där Order måste springa över för att komma till Fortress. Dom vart helt ställda och våra ae-tomtar stod bakom och dödade av dom allihop på bron medans vi tog Fortress.
Man kan alltså bygga mänskliga "väggar" vilket kommer vara en jävligt viktig del när man väl kommer upp i levels att hålla melees bortanför sina egna healers och liknande.
Min klass Black Orc trivs bäst i sällskap med en Shaman eller en Zealot pga att dom kan hela och då kan vi röja igenom det mesta upp till 4-5 levels ovanför oss.
Tappa bort mig helt nu, men där har du lite info om spelet.
Edit: Det enda som faktiskt oroar mig lite är att det kanske kommer bli jävligt stelt när man väl är lvl 40. Att skaffa RR 80 sägs ska ta uppåt ett års spelande vilket säkert är bra, men det ska också bli jävligt trögt att få RR lvls efter 40. Jag hoppas det kommer byggas in mer scenarios och ställen för PvP när spelet funnits ett tag och de flesta är lvl 40.