2020-10-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon är väl en viktpendlare (svälterska) av rang? Pojkvännen är väl inte ens 30 år, hon närmare 50 - då gäller det att hålla sig snygg så han inte drar! Svimning låter inte alls osannolikt...
Högst osannolik historia. Prova själv att krossa dina tänder, käke och haka mot handfatet. Krävs en stor knytnäve eller slägga. Hoppas att du var ironisk!
Citera
2020-10-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag har svimmat ett stort antal ggr i mitt liv och har aldrig krossat varken käke, tänder eller haka. Man faller lealös och dessutom slår man inte i handfatet. Det är inte ens någon fallhöjd och skulle på sin höjd bli en liten osynlig rodnad. Den här turken till fästman får nog ta på sig äran och det är ju inte första gången som Laila visat blåmärken då hon umgåtts med sina heros. Hon borde avsluta förhållandet omedelbart och anmäla sin fästman för misshandel. Helt sjuk historia och det kräver enorm kraft för att krossa både tänder, haka och käke.

Tror du läkarna har ifrågasatt hennes historia?
Citera
2020-10-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Tror du läkarna har ifrågasatt hennes historia?
Jag har noll sjukvårdsutbildning men kan sätta min egna framtand på att så är fallet. Fattar dom inte det saknas kompetens.

Det lustiga är att festmannen kom farande då man vaknar upp inom kort efter en svimning då blodet fylls på i hjärnan. Hon skulle ju dricka vatten i badrummet för att inte väcka sin baneman. Hela upplägget är bisarrt och vem tror Lajla att hon ska försöka lura? Hon borde lägga benen på ryggen då det är en grov misshandel. Man krossar inte käke och tänder med en örfil.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-10-13 kl. 14:42.
Citera
2020-10-13, 14:29
Medlem
Citat:
Jag har noll sjukvårdsutbildning men kan sätta min egna framtand på att så är fallet. Fattar dom inte det saknas kompetens.

Det lustiga är att festmannen kom farande då man vaknar upp inom kort efter en svimning så blodet fylls på i hjärnan. Hon skulle ju dricka vatten i badrummet för att inte väcka sin baneman. Hela upplägget är bisarrt och vem tror Lajla att hon ska försöka lura? Hon borde lägga benen på ryggen då det är en grov misshandel. Man krossar inte käke och tänder med en örfil.

Men jag förstår inte varför hon då inte berättar sanningen och säger att han misshandlat henne? Varför väljer man att vara kvar i en relation för sådant våld uppkommer?
Jobbar inte hennes man? Han verkar bara vara hemma och sova...
Citera
2020-10-13, 14:33
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Men jag förstår inte varför hon då inte berättar sanningen och säger att han misshandlat henne?
Då dödar blatten henne, han svär på gud om Laila så mycket som yppar ett ord då är hans liv förstört, då har han inget längre att förlora. svär på Allah ska kniva dig från fittan upp till hals! osv

Du har dejtat för lite sandfolk
Citera
2020-10-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Då dödar blatten henne, han svär på gud om Laila så mycket som yppar ett ord då är hans liv förstört, då har han inget längre att förlora. svär på Allah ska kniva dig från fittan upp till hals! osv

Du har dejtat för lite sandfolk

Lol han är väl inte muslim?
Citera
2020-10-13, 14:45
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Lol han är väl inte muslim?
Korosh är ett Persiskt namn
Citera
2020-10-13, 14:52
Medlem
Det var nog inte första smällen. Nu blir han snäll ett tag och inom någon månad är det dags igen. Varför Lajla springer efter ungtuppar och kändisbarn är en gåta. Hon borde ha skaffat en jämngammal och nykter man typ sitt ex Anders Bagge. Han var inte tillräckligt farlig för Lajla kanske.

Jag vet inte hur gammal Lajlas son är men han mår nog inte så bra. Hon vågar nog varken anmäla eller ta sig ur förhållandet med utlänningen. Dom senaste offren som Wilma m.fl har väl visat prov på att dessa män har full kontroll och styr över kvinnan. Varför Aftonbladet skriver denna skröna istället för att ifrågasätta visar bara hur feministiska personalen på tidningen är och godhjärtade. Dom vill nog inte verka rasistiska och därför kan turken fortsätta piska upp sin Lajla.
Citera
2020-10-13, 14:54
Medlem
Citat:
Men jag förstår inte varför hon då inte berättar sanningen och säger att han misshandlat henne? Varför väljer man att vara kvar i en relation för sådant våld uppkommer?

Det är inte bara att lämna, det är betydligt mer beräknat än att gärningsmannen slår.

Först så undergräver han självkänslan och gör henne helt beroende av honom.

Laila berättade ju för några år sedan att han tagit kontroll över hennes ekonomi för hon var så ”slösaktig”. Det får varningsklockorna att ringa
Citera
2020-10-13, 15:08
Medlem
Såg nu på bilden i Expressen att hon har sår på halsen också. Jag tror att Lajla är paralyserad av rädsla för utländska fästmannen då hon nu hade haft chansen annars att sätta dit karln. Lite läskigt när journalisterna sitter och ojar sig och låtsas som dom tror på vad Lajla säger. Hon borde tvingas att klä av sig och undersökas. Det är såna här drägg som feministiska regeringen Löfven importerat i drivor.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-10-13 kl. 15:13.
Citera
2020-10-13, 15:12
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Man måste komma ihåg och inte helt flyga iväg att det går att få hyfsat korrekta svar genom att nära och i detalj undersöka skadorna.
Det gör ju ingen här. Man måste komma ihåg det.

Skador på haka och vidare till tänder samt ev annat kan med ganska stor exakthet avläsas om de har uppkommit genom ett fall mot mycket hård och samtidigt hal porslin som ett handfat är byggt av. Vidare hur hon slutligen föll mot golvet.

Att få dessa skador genom en mjuk näve (även om den är knuten) bildar en annan skadebild på hud och tänder. Har hon skador pga att hon har försökt avvärja eller är detta ett fall till följd av ett avsmimmande?

Har hon puttats? Kommit märkligt långt fram i sitt fall?

Här litar jag på att läkare genom den kunskap dom har även har kunskap om hur de skall hantera ärendet.
Vilket också kan betyda att det är hemskt jobbigt för pojkvännen som sovandes rycktes upp till något som gjorde honom mycket rädd när Laila föll.
Den slutsatsen måste också vägas in när informationen är så obefintlig.

Citera
2020-10-13, 15:13
Medlem
Citat:
Såg nu på bilden i Expressen att hon har sår på halsen också. Jag tror att Lajla är paralyserad av rädsla för utländska fästmannen då hon nu hade haft chansen annars att sätta dit karln. Lite läskigt när journalisterna sitter och ojar sig och låtsas som dom tror på vad Lajla säger. Hon borde tvingas att klä av sig och undersökas. Det är såna här drägg som feministen Löfven importerat i drivor.

Vadå tvinga? En läkare kan inte tvinga en kvinna att klä av sig om hon inte vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in