2013-01-16, 17:15
Medlem
Milky.Bongs avatar
Usch, Laila Bagge är en dum jävel. Vad vet hon liksom, hon har inte precis haft det svårt i livet och sen måste man ju älska dubbelmoralen i att hon har tiggt till sig allt som hade med hennes bröllop att göra. Även det där med huset var ju rätt fult.

Och sen tror jag inte att de har iphones som någon skrev, säkert köpt någon gammal nokia på plattan och ifall dem har en bra telefon så har dem snott den.
Citera
2013-01-16, 17:21
Medlem
Jag är inte förvånad. Hon är uppenbarligen moderat som ser ner på andra som inte är lika välbärgade som hon. Varför skulle inte en hemlös kunna ha en mobiltelefon? Vet Bagge var personen har köpt den och för hur mycket pengar? Även en hemlös kanske behöver bli nådd någon gång? Vore det så konstigt? Är man rik för att man har en mobil?
Citera
2013-01-16, 17:28
Medlem
relativs avatar
Såg att det var fler i kommentarsfältet som reagerade på att skohistorien lät väldigt lik en historia som fick mycket uppmärksamhet för några månader sen. Fabricerat minne, ren lögn eller bara slump? http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/...r-hela-varlden
Citera
2013-01-16, 17:28
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milky.Bong
Även det där med huset var ju rätt fult.

vad var det där med huset egentligen? hängde inte med på den tiden.

frågan är om hon bara raggar läsare eller om det var en genuin känsloyttring. man undrar ju, är det så här det låter på släktmiddagarna hemma hos wahlgrens? tycker mig se likheter i ytlig enfald mellan laila och svägerskan pernillas diverse betraktelser: http://pernillawahlgren.se/pernillas...oolt-alls.html

det är något oerhört skevt i dessa människors självbild. skrämmande men underhållande.
Citera
2013-01-16, 17:37
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
vad var det där med huset egentligen? hängde inte med på den tiden.

frågan är om hon bara raggar läsare eller om det var en genuin känsloyttring. man undrar ju, är det så här det låter på släktmiddagarna hemma hos wahlgrens? tycker mig se likheter i ytlig enfald mellan laila och svägerskan pernillas diverse betraktelser: http://pernillawahlgren.se/pernillas...oolt-alls.html

det är något oerhört skevt i dessa människors självbild. skrämmande men underhållande.

Hatar dessa länkar som får mig att gå in på bloggar jag annars inte skulle skänkt en tanke.

Men ja, du har rätt.
Oavsett.

Antingen är de listiga som rävar och gör inläggen bara för att få läsare.
Eller så är de dummare än en ko ihop. Och begriper inte bättre.

Tyvärr tror jag att det är som det skall där uppe i stockholm. Tomma tunnor skrammlar mest, och det är alltså skal utan innehåll som huserar i huvudstaden.

Trist.
Men så blev det när jag valde att flytta ifrån skiten
Lycka till med eländet.
Citera
2013-01-16, 17:38
Medlem
Rebelxs avatar
Brukar inte reagera över sånt här, men hon verkar vara en väldigt äcklig människa utan någon som helst koll på verkligheten.
Man måste ju vara gravt dum i huvudet att gå att skriva nått sånt på sin "blogg", att ens ha en blogg, läser verkligen folk sånt skit?
Hon menade nog varje ord hon skrev och hon känner sig nog äcklig när hon ens är i närheten av smutsiga uteliggare och annat avskum som bör leva i total misär för att få vara hemlösa.
En otrolig statussymbol att ha en mobil, eller inte. Kanske han hade en bättre lur än henne och hon blev kränkt? =)
Idiot verkar hon vara iaf.
Och nej jag är inte hemlös, men har faktiskt sympati för de då jag vet att det är lätt att hamna snett. De flesta jag pratat med är faktiskt jävligt trevliga och gnäller inte, till skillnad från de flesta människor uppfattar sig som lite finare, otrevliga, falska och nedsättande mot folk som de fått för sig är mindre viktiga än de.
Citera
2013-01-16, 17:46
Medlem
Hon är en vidrig människa som jag inte önskar någon lycka alls i sitt liv.
Citera
2013-01-16, 18:04
Medlem
Rebelxs avatar
Alltså det är inte speciellt svårt att se skillnad på en rumänsk import-tiggare och en svensk tiggare.
Iaf inte om man bor i Stockholm.
Jag ger aldrig pengar till rumäner, även om jag gav en ung tjej några kronor ibland på tuben för att hon var rätt het, men deras grej är bullshit.
Men tiggare och uteliggare är inte samma sak, även om uteliggarna behöver tigga också.
Vet inte varför jag använde ordet uteliggare föredrar ordet hemlösa.
Citera
2013-01-16, 19:10
Medlem
Blundettos avatar
Klantigt av Bagge att kalla inlägget på bloggen för "uteliggare", tiggare och uteliggare är ju inte riktigt samma sak alla gånger.
Citera
2013-01-16, 19:12
Medlem
Normalt sett så är jag en ganska modest person men uttalandet från denna vidriga fitta får mig att
må illa och bli riktigt illa berörd!

Önskar att hon drabbas av stort lidande i sitt liv, vilket jag också tror kommer att ske.
Karma kommer ifatt henne.

Ärligt talat, om jag mot förmodan någonsin ser aset befinna sig i nöd,knipa eller fara så kommer jag inte lyfta ett finger för att hjälpa henne och det hoppas jag ingen annan gör heller.

Däremot om jag fick chansen att på något vis hjälpa en annan medmänniska i nöd så skulle jag göra det utan att tveka. Självklart.

Tvi fan vilket jävla äckel!
Skämmes ta mig fan!
Citera
2013-01-16, 19:22
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag trodde inte det fanns så här dumma och ointelligenta människor fortfarande?!
Fru Wahlgren kanske ska hålla sig till att blogga om "mode, fina maträtter och sina enormt viktiga möten" istället för att försöka ge sig på hur verkligheten ser ut.
Citera
2013-01-16, 21:28
Medlem
GreenYoshis avatar
"Nytt" program på TV4. Idén lånad av Spurlock. Laila hemlös i trettio dagar. En möjlighet att sätta sig in i hemlösas situation och träffa hemlösa. Arvodet går till någon förening som arbetar för hemlösa. Ta gärna med svägerskan också. Om de inte får ut något blir det i alla fall komik på hög nivå.. Som den svenska versionen av den Hemliga Miljonären.
Senast redigerad av GreenYoshi 2013-01-16 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in