2013-01-16, 21:56
Medlem
OnsdagsFyllos avatar
Tycker Kvällsposten hade en fördelaktig bild på"bildsköna" Bagge idag!!
Såg den på papparsupplagan.
Klockren Facebookbild.
Där ser man bitterheten i våpet.

Citera
2013-01-16, 23:55
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Klantigt av Bagge att kalla inlägget på bloggen för "uteliggare", tiggare och uteliggare är ju inte riktigt samma sak alla gånger.

Ja, tror tom. hon skrev hemlös och då låter det ännu värre. Riktigt tanklöst, då jag fattar vad hon menar på ett sätt, hon syftade på rumänerna som ägnar sig åt stå på knä och "be" timme in och timme ut för att tigga ihop pengar. Det var en sådan tiggare hon såg.

Samtidigt är ju inlägget dumt ändå, det går att förklara det bättre än bara "hemlös snackade i mobil, fan vad förbannad jag blir!!"
Citera
2013-01-17, 12:01
Medlem
Wandras avatar
Jag har inte mycket till övers för Laila Bagge MEN hon har en poäng.

För ca 2 år sedan såg jag en frusen uteliggare på Kungsgatan i Stockholm. Jag tänkte ge honom en slant men i samma ögonblick ringde hans telefon och döm om min förvåning när han tog upp en Iphone.

Det blev inga pengar från mig kan jag säga.
Citera
2013-01-17, 12:08
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Jag har inte mycket till övers för Laila Bagge MEN hon har en poäng.

För ca 2 år sedan såg jag en frusen uteliggare på Kungsgatan i Stockholm. Jag tänkte ge honom en slant men i samma ögonblick ringde hans telefon och döm om min förvåning när han tog upp en Iphone.

Det blev inga pengar från mig kan jag säga.

Det är ju samma sak i Göteborg. Man ser ofta att ett gäng tiggare står och pratar eller skrattar, sen när dom skiljs åt så är allt plötsligt en pina för dom. Förstår inte kritiken mot Bagge, får man inte hysa misstro mot hemlösa och tiggare?
Citera
2013-01-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det är ju samma sak i Göteborg. Man ser ofta att ett gäng tiggare står och pratar eller skrattar, sen när dom skiljs åt så är allt plötsligt en pina för dom. Förstår inte kritiken mot Bagge, får man inte hysa misstro mot hemlösa och tiggare?

Så om man är hemlös bör man inte skratta. Inte heller ta emot någon annans avlagda telefon?
Citera
2013-01-17, 12:26
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Så om man är hemlös bör man inte skratta. Inte heller ta emot någon annans avlagda telefon?

Det är ju att de ska se så pinade ut som möjligt efteråt sen som sänker trovärdigheten.
Citera
2013-01-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Det är ju att de ska se så pinade ut som möjligt efteråt sen som sänker trovärdigheten.

Varför det?

Menar du att en hemlös inte kan räkna ut att hen måste se pinad ut om hen ska få något?

Men du har rätt, de kanske borde dölja bättre att de faktiskt kan se något roligt i något också.
Citera
2013-01-17, 15:00
Medlem
"det verkar vara ganska välbärgade ”hemlösa” som vi har här i Sverige…"

Välbärgad pga en mobiltelefon? Jag tolkar det hon skriver som att man har råd med bostad och inte heller behöver tigga om man inte kostar på sig en mobiltelefon. Nu ber hon om ursäkt idag igen och hoppas "att vi kan lämna detta bakom oss nu.". Nej, det här var t o m värre än Katrin Zs påhopp på tjejen i Satsreklamen. Vilken vidrig människosyn!
Citera
2013-01-17, 18:51
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
"det verkar vara ganska välbärgade ”hemlösa” som vi har här i Sverige…"

Välbärgad pga en mobiltelefon? Jag tolkar det hon skriver som att man har råd med bostad och inte heller behöver tigga om man inte kostar på sig en mobiltelefon. Nu ber hon om ursäkt idag igen och hoppas "att vi kan lämna detta bakom oss nu.". Nej, det här var t o m värre än Katrin Zs påhopp på tjejen i Satsreklamen. Vilken vidrig människosyn!

Jag har absolut inte råd med en smart-phone, och lever på i princip nudlar och korv, och är DESSUTOM försenad med hyran 2 månader.

Inte går jag ut och tigger för det? Kanske borde göra det dock
Citera
2013-01-17, 19:31
Medlem
cybergrodans avatar
Okej en Iphone kan jag förstå att en uteliggare inte ''borde'' ha, men tänk själv hur viktigt det är med en telefon egentligen (få tag på folk man kan sova hos, ringa ambulans osv..)

En telefon kan du köpa på Ica för 200-300 spänn, pengar som annars skulle läggas på alkohol går till en vettig sak.

Kritiken som Bagge får för det här uttalandet är så jävla välförtjänt.

Förövrigt så verkar hon vara en riktig bitterfitta, snygg är hon inte heller.
Citera
2013-01-17, 19:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag väntar bara på att hennes toffel till man ska skrida fram till hennes försvar.

"Laila är den mest godhjärtade jag träffat. Hon menade inget illla... bla bla bla".
Citera
2013-01-17, 20:02
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Okej en Iphone kan jag förstå att en uteliggare inte ''borde'' ha, men tänk själv hur viktigt det är med en telefon egentligen (få tag på folk man kan sova hos, ringa ambulans osv..)

En telefon kan du köpa på Ica för 200-300 spänn, pengar som annars skulle läggas på alkohol går till en vettig sak.

Kritiken som Bagge får för det här uttalandet är så jävla välförtjänt.

Förövrigt så verkar hon vara en riktig bitterfitta, snygg är hon inte heller.

Nog är hon fin alltid, med en riktig go kropp.

Sen tycker jag det är löjligt att man inte kan se det ur hennes perspektiv. Skulle inte förvåna mig om de flesta av dessa tiggare faktiskt är asylsökande, samtidigt som de tigger. Tydligen söker ju alla ziggisar asyl nu för tiden och överklagar och håller på, trots att de vet att de inte är berättigade till asyl. Många skulle säkert kunna sitta i värmen på asylboenden men tvingas nu i stället sitta och frysa ärslet av sig för att nån maffiagubbe ska bygga lyxkåk i Rumänien.

Så visst är det synd om vissa tiggare som tvingas ut i kylan. Men om ingen gav dem nått skulle de kunna hänga på asylboendet i stället, eller ännu bättre: maffiagubbarna skulle inte skicka hit dem mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in