Citat:
Ursprungligen postat av Kinslaughterer
Vad baserar du det på?
Själv har jag aldrig sett en TI89 i samband med ett universitet.
För att vara mer precis så räknar jag bara in symbolhanterande räknare som är lämpliga för de som går på tekniska program. Med andra ord skall kunna användas på den absoluta majoriteten av alla (fysik/matematik) prov där räknare är tillåtna. Min statistik är baserat på vad själv har sett och på olika former av popularitetsmätningar (prisjakt, antalet reviews på Amazon, etc).
Det finns annars gott som folk som aldrig skaffar sig en bättre räknare än deras TI-84/83/82/annat från gymnasiet. Och klarar sig utmärkt måste jag tillägga.