Ska du bli duktig på matte ska du ha en så enkel räknare som bara är möjligt. Varje steg du väljer att göra på räknaren istället för med hjälp av ditt huvud ser jag som minskad förståelse.
Ska du bli duktig på matte ska du ha en så enkel räknare som bara är möjligt. Varje steg du väljer att göra på räknaren istället för med hjälp av ditt huvud ser jag som minskad förståelse.
Få se här, normalt sett är det ingen räknare alls som gäller på högskola/universitet i matematiken. Sen att det vid fysik och liknande kan vara nyttigt är en sak. MEN man klarar sig utan problem med en TI82/83.
Som rubrik anger, har för avsikt att köpa en ny kalkylator. Vill ha en "state-of-the art". Har för närvarande en Casio CFX-9850BG Plus, vilken fyller sin funktion. Skulle vilja ha en med grafik- och symbolhantering. Kan tilläggas att jag i ett tidigare liv haft en HP som jag var väldigt förtjust i (framförallt RPN-funktionen).
Alla tips mottages tacksamt. Kostnad ingen större problem. Hivudsaken är att kalkylatorn är "modern" och bra.