2010-04-20, 12:42
  #325
Medlem
NanoFighters avatar
TI-82 räcker mycket väl genom gymnasium.
Va inte prylkåt och spar dina pengar istället.
Citera
2010-04-20, 13:42
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanoFighter
TI-82 räcker mycket väl genom gymnasium.
Va inte prylkåt och spar dina pengar istället.

Har inget med att vara "prylkåt", ska vara lite av en investering. Jag kommer även läsa vidare på högskola/universitet så räknaren ska funka även där.
Citera
2010-04-20, 14:07
  #327
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenSnake
Har inget med att vara "prylkåt", ska vara lite av en investering. Jag kommer även läsa vidare på högskola/universitet så räknaren ska funka även där.

TI-82 räcker även där.
Det dom senare modellerna erbjuder generellt är lite mer minne och snabbare processor (ritar grafer snabbare).
Det är ditt val.
Citera
2010-04-20, 14:10
  #328
Medlem
FrasseFloyds avatar
Ska du bli duktig på matte ska du ha en så enkel räknare som bara är möjligt. Varje steg du väljer att göra på räknaren istället för med hjälp av ditt huvud ser jag som minskad förståelse.

TI-82/83/84 fungerar finfint på gymnasiet.
Citera
2010-04-20, 14:11
  #329
Medlem
FrasseFloyds avatar
U&S -> FMT

/mod
Citera
2010-04-20, 17:26
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Ska du bli duktig på matte ska du ha en så enkel räknare som bara är möjligt. Varje steg du väljer att göra på räknaren istället för med hjälp av ditt huvud ser jag som minskad förståelse.

TI-82/83/84 fungerar finfint på gymnasiet.
Funkar dessa bra även för högre grader (över E)?
Citera
2010-04-20, 18:10
  #331
Medlem
Kokt-Med-Broeds avatar
De funkar utmärkt för diskret samt breddning.
Har använt alla, men sitter just nu med en TI-NSpire och är jättenöjd. helt klart prisvärd.
Citera
2010-04-20, 19:18
  #332
Medlem
Få se här, normalt sett är det ingen räknare alls som gäller på högskola/universitet i matematiken. Sen att det vid fysik och liknande kan vara nyttigt är en sak. MEN man klarar sig utan problem med en TI82/83.
Citera
2010-04-28, 13:20
  #333
Medlem
Adiabatics avatar
Inköp av ny kalkylator - tips

Som rubrik anger, har för avsikt att köpa en ny kalkylator. Vill ha en "state-of-the art". Har för närvarande en Casio CFX-9850BG Plus, vilken fyller sin funktion. Skulle vilja ha en med grafik- och symbolhantering. Kan tilläggas att jag i ett tidigare liv haft en HP som jag var väldigt förtjust i (framförallt RPN-funktionen).

Alla tips mottages tacksamt. Kostnad ingen större problem. Hivudsaken är att kalkylatorn är "modern" och bra.

Tack på förhand!
Citera
2010-04-28, 13:41
  #334
Medlem
Själv har jag en HP 38G som jag är riktigt nöjd med. Går även att fuska med dessutom har den ett minesweeper liknade spel inbyggt
Citera
2010-04-28, 14:18
  #335
Medlem
BengtZzs avatar
Jag har hört att:
Texas Instruments
TI-89

Skall vara riktigt bra. Själv har jag TI-84.
Citera
2010-04-28, 14:41
  #336
Medlem
evolutes avatar
Texas eller HP, inte Casio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in