Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Misstänkt många trådar nu om miniräknare nu till skolstarten, de flesta har inte ens börjat läsa Ma A. Är man 18 år har man väl läst åtminstone Ma B?
Inte för att jag direkt bryr mig om massa 16åringar hänger på forumet men ändå.
Ett tips, dra aldrig antaganden om ålder ifrån studier!
Det kan vara oerhört förolämpande för många, eftersom det faktiskt finns personer som fyller så mycket 18-20 i år som börjar med A.
Visst, majoriteten av studenterna läser det vid 15-16, men det är verkligen inte en självklarhet.
Nåja till topic, Ti-82 räcker mer än väl!
Faktum är att en miniräknare som klarar trigonometri, rot, potenser och exponenter räcker då det såvitt jag vet inte finns några krav alls på grafritande. Även om det kan vara roligt att se andragradsfunktionerna och hur de beter sig, är det ganska onödigt...