2008-09-06, 18:21
  #205
Medlem
Pjosks avatar
Misstänkt många trådar nu om miniräknare nu till skolstarten, de flesta har inte ens börjat läsa Ma A. Är man 18 år har man väl läst åtminstone Ma B?

Inte för att jag direkt bryr mig om massa 16åringar hänger på forumet men ändå.
Citera
2008-09-06, 18:31
  #206
Medlem
kanske komvux eller så har man skippat något år
Citera
2008-09-06, 19:07
  #207
Medlem
zuccinis avatar
TS kanske rentav avslöjar sin ålder i valet av alias!?
Citera
2008-09-06, 19:31
  #208
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
kanske komvux eller så har man skippat något år

Det är såklart sant. Jag tror dock inte att man läser Ma A,B,C,D,E och Fysik A,B på komvux, det vore att ta i lite väl :P
Citera
2008-09-06, 19:37
  #209
Medlem
benjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Det är såklart sant. Jag tror dock inte att man läser Ma A,B,C,D,E och Fysik A,B på komvux, det vore att ta i lite väl :P
Tekniskt basår, ingång Ma A

edit: fan såg nu att han tom skrivit gymnasiet
Citera
2008-09-06, 19:39
  #210
Medlem
Deannas avatar
Självklart räcker den.. det är bara en lite äldre modell. vi som läste gymansiet på 90-talet hade en sådan miniräknare och klarade oss utmärkt.
Däremot är jag osäker om du får använda den på de lägre mattekurserna, du får troligtvis använda den miniräknare som du använde på högstadiet..
Citera
2008-09-06, 19:59
  #211
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
Misstänkt många trådar nu om miniräknare nu till skolstarten, de flesta har inte ens börjat läsa Ma A. Är man 18 år har man väl läst åtminstone Ma B?

Inte för att jag direkt bryr mig om massa 16åringar hänger på forumet men ändå.
Ett tips, dra aldrig antaganden om ålder ifrån studier!
Det kan vara oerhört förolämpande för många, eftersom det faktiskt finns personer som fyller så mycket 18-20 i år som börjar med A.
Visst, majoriteten av studenterna läser det vid 15-16, men det är verkligen inte en självklarhet.
Nåja till topic, Ti-82 räcker mer än väl!
Faktum är att en miniräknare som klarar trigonometri, rot, potenser och exponenter räcker då det såvitt jag vet inte finns några krav alls på grafritande. Även om det kan vara roligt att se andragradsfunktionerna och hur de beter sig, är det ganska onödigt...
Citera
2008-09-06, 20:54
  #212
Medlem
vi har fått en Ti-84 av skolan som fick användas på proven redan i Ma a, däremot var det ofta en del helt utan miniräknare först.
är självklart upp till vad den egna skolan säger, men Ti89 brukar inte godkännas eftersom ekvationslösaren är "gudomlig"
Citera
2008-09-06, 21:11
  #213
Medlem
Varm&Kalls avatar
Ja den räcker verkligen, men sen vänjer man sig att ha räknare, sen när man pluggar vidare och inte får använda den blir det värre =(
Citera
2008-09-07, 01:18
  #214
Medlem
Imirons avatar
Det har varit minst fem trådar om detta på vad? Fyra veckor? Jag startade för övrigt en av dem (den första *stolt*).

Kanske dags att göra en stor tråd och klistra? Även om det bara är aktuellt vi skolstrater så kanske det är en bra grej. Men vad vet jag...

OnT: T-82an ska tydligen duga. Men vill du spela spel ska du tydligen ha T-84 silver edition.
Citera
2008-09-07, 01:33
  #215
Medlem
Old Insights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
OnT: T-82an ska tydligen duga. Men vill du spela spel ska du tydligen ha T-84 silver edition.

Värt att notera är att man kan skicka spelen via kabel också till andra modeller, detta utnyttjades flitigt i klassen.
Citera
2008-09-07, 19:07
  #216
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old Insight
Värt att notera är att man kan skicka spelen via kabel också till andra modeller, detta utnyttjades flitigt i klassen.

Medveten om det. Men finns det inte vissa spel den helt enkelt inte tar? För att den kanske saknar grafik eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in