Det är söndag och i Sveriges vackra ljusa kyrkorum läser prästerna texter med budskap om medmänsklig kärlek och omsorg.
I de mörka sektrummen förbereder cyniska kvasireligiösa och outbildade så kallade pastorer de eftermiddagssamlingar, där de med budskap baserade på härskarteknik, ska befästa sektmaktordningen.
Där finns ingen empati, bara egenkärlek.
Där finns ingen generositet, bara girighet.
Bänkutfyllnaden ska förmås att ge mera till ledaren.
Här följer mera från Kristi Bruds träningsskola i Knutby:
Citat:
Det är ett helt annat tänkande därför kan Gud få vara Gud här, därför dom människor som har samlats här har samlats kring en sak, vi vill möta Gud vi vill möta Gud, vi vill leva med Herren och ingenting annat och och må Gud få vara Gud och och därför kan Guds uppenbarelser råda här, vilket resulterar i att du får uppleva det du har gjort under den här månaden, nämligen att Herren pekar på saker i ditt liv som faktiskt känns både jobbigt och det blottläggs saker, därför att Herrens uppenbarelser råder och där Herrens uppenbarelser råder där kommer saker och ting fram i ljuset och därför är det så utan undantag är det så här hehehe
Lärjungarna som satt under fyra veckor och lyssnade till detta förvirrade pladder, borde ha analyserat
vad hon sade i stället för
hur hon sade det. Hennes försåtliga "Änimää?" och "Eller hur?", som väldigt ofta återkommer, är bedrägliga fällor. Om man inte protesterar då, är man ju med.
Citat:
och det kan jag säga till dig du som vet att Herren kallar dig att flytta hit efter den här träningsskolan nu och då ska jag bara varna dig hur ditt liv kommer att bli det närmaste året. Hehehehe så här är det utan undantag är det så här att Herren tar dig i sitt förvar och han sätter dig inte in i en funktion där du får plötsligt börja tjäna honom. Nu ska jag hmmmhmm komma med det stora genombrottet utan han sätter dig under en press där han trampar på dig tills du blir krossad, så att oljan får liksom komma fram. Det är så man får fram olja ur oliver, man trampar på dom, krossar fram så det bästa kommer fram va
Trampa på och krossa, är vad det handlar om i alla sekter. Den här är i det avseendet inget undantag. Det som gör Knutbysekten speciell, är att den leds av en person med nolltolerans mot självrannsakan.