2008-09-11, 20:57
Medlem
IngeIssas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Färskvara eller inte.
Varför rota i det som är flera år gammalt?
Varför inte ta tag i de eventuella missförhållanden som finns nu?
mvh

Varför skall donnan Åsa Waldaus idiotier inte diskuteras?

Har hon offentligt tagit avstånd från det som hon korvstoppat folk med? Har hon sagt att hon under en längre period i sitt usla parasitliv stod under psykotisk påverkan eller satt hemma med Jesus och pimplade så hon inte kunde ansvara för sina gärningar?

Varför skriver du sekten inom citattecken? Varför skylta så övertydligt, de flesta hajar ändå.
Senast redigerad av IngeIssa 2008-09-11 kl. 21:00.
Citera
2008-09-12, 08:02
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
... och detta då?
http://knutby.bravehost.com/Rindala.wav
Det där var Åsa-Nisse
Eller var det knutbysektens nuvarande föreståndare? De påminner om varandra
Citera
2008-09-12, 09:16
Medlem
iakttagares avatar
Hej!
Det är ganska lätt att sitta vid "ring side" och kritisera...
Har du själv gjort något mer än att kritisera andra?
Har du utfört något. Har du något att komma med som är konstruktivt?
Att detaljstudera/andalysera/kritisera något som sades/gjordes för flera år sedan. Vad leder det till?
Är det inte bättre att kritisera det som sagts av ÅW under 2008?
mvh

Färskvara eller inte.
Varför rota i det som är flera år gammalt?
Varför inte ta tag i de eventuella missförhållanden som finns nu?
mvh

Varför inte fokusera på nu istället för då?
mvh

Bästa Qvertysan
Det var värst vad du ivrigt propagerar för att glömma allt gammalt och fokusera på nu.
Ska vi glömma vad det ledde till. Ska vi glömma att Helene dog på ett sätt vi inte vet hela sanningen om. Ska vi glömma att Alexandra blev mördad. Ska vi glömma vad denna sektledare har åstadkommit och fokusera på nu.
Qvertysan fokusera du på nu. Berätta för oss om hur sektledaren suger ut allt från medlemmarna. Berätta om alla resor sektledarinnan gör. Hon måste iväg och vila upp sig och tar en del av hovet med sig. Berätta!
MVH
Citera
2008-09-12, 09:17
Medlem
iakttagares avatar
Glöm Aldrig Helene Och Alexandra En Rörelse Som Behövs
Citera
2008-09-12, 12:36
Medlem
GustafKroons avatar
Här ritar Kristi Brud upp den nya religionens karta och Gud flyttar till Knutby för att få vara Gud.
Citat:
Jag vill tala tro till ditt liv. Jag vill tala till dig så att du inte går hem och böjer dig och för att du ska förstå hur Gud tänker, för att du ska kunna förstå hur Herren ser på saker och ting så är det livsnödvändigt att du håller dig nära nära nära och det finns ett sätt att hålla sig nära ääää det finns jag skulle önska att alla bara kunde: kom till Knutby stanna här för här kan du hålla dig nära Herren , varför varför är det så att du kan hålla dig nära Herren här, joo därför att Gud får vara Gud. Det beror inte på att vi är bättre än alla människor på jorden utan Gud får vara Gud här
Citera
2008-09-12, 12:45
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Vi har en längtan och det är att vi ska dö bort från oss själva och låta Herren få ta full plats och det det vågar jag påstå det genomsyrar allt vi gör. Vi låter inte synd få vara ibland oss därför att det det har inte plats i Guds hus och det tar vi itu med.
Tar itu, med var ordet sa Bill
Ordet var ta itu med sa Bull
Citera
2008-09-12, 12:48
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Vi söker inte vår egen ära och det kan jag, jag kan lova dig att det är så. Vi det kan du bara titta på hur det ser ut i musiklivet det vanliga som speglar hela klimatet oftast i församlingar där där man konkurerar om att få va bäst på å sjunga eller spela och allt det här det finns inte bland oss. Det finns ingenting sånt
Jag som i min enfald trodde att församlingslivet handlar om medmänsklighet och andligt sökande. I Knutbysekten handlar det om motmänsklighet, tukt och gudsmodifiering.
Citera
2008-09-12, 17:28
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Glöm Aldrig Helene Och Alexandra En Rörelse Som Behövs
Instämmer med föregående skribent
http://4.bp.blogspot.com/__KIqzMKYgGs/SMpbWV1aaQI/AAAAAAAAADQ/_aIOnqYfMpo/s1600-h/585.jpg
Citera
2008-09-14, 10:45
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"så är det livsnödvändigt att du håller dig nära nära nära och det finns ett sätt att hålla sig nära ääää det finns jag skulle önska att alla bara kunde: kom till Knutby stanna här för här kan du hålla dig nära Herren , varför varför är det så att du kan hålla dig nära Herren här, joo därför att Gud får vara Gud. Det beror inte på att vi är bättre än alla människor på jorden utan Gud får vara Gud här "
"Vi har en längtan och det är att vi ska dö bort från oss själva och låta Herren få ta full plats och det det vågar jag påstå det genomsyrar allt vi gör. Vi låter inte synd få vara ibland oss därför att det det har inte plats i Guds hus och det tar vi itu med."

Åsa Waldau: Kom till Knutby! Här får Gud vara Gud. Vi tar itu med synden på vårt sätt.

Åsa till Helene: Om du inte böjer dig kallar Gud hem dig.
Citera
2008-09-14, 11:03
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"Vi söker inte vår egen ära och det kan jag, jag kan lova dig att det är så. Vi det kan du bara titta på hur det ser ut i musiklivet det vanliga som speglar hela klimatet oftast i församlingar där där man konkurerar om att få va bäst på å sjunga eller spela och allt det här det finns inte bland oss. Det finns ingenting sånt"

Nej man konkurrerar inte om vem som sjunger bäst. Åsa Waldau sjunger bäst! Inte konkurrerar man med Kristi Brud. Malin G inbillade sig att hon var bra på att sjunga och spela.

Citat:
"Ja jag ibland får göra så som ledare att jag befaller en del människor att inte agera framifrån t. ex. därför jag upplever Andens finkänsliga maningar att dom inte ska stå framme nu för nu måste dom göra en process i sitt liv som inte passar sig att dom står och ger nånting till andra."

ÅW kände Andens finkänsliga maningar och satte Malin i tukt
Citera
2008-09-14, 11:46
Medlem
GustafKroons avatar
Det är söndag och i Sveriges vackra ljusa kyrkorum läser prästerna texter med budskap om medmänsklig kärlek och omsorg.

I de mörka sektrummen förbereder cyniska kvasireligiösa och outbildade så kallade pastorer de eftermiddagssamlingar, där de med budskap baserade på härskarteknik, ska befästa sektmaktordningen.
Där finns ingen empati, bara egenkärlek.
Där finns ingen generositet, bara girighet.
Bänkutfyllnaden ska förmås att ge mera till ledaren.

Här följer mera från Kristi Bruds träningsskola i Knutby:
Citat:
Det är ett helt annat tänkande därför kan Gud få vara Gud här, därför dom människor som har samlats här har samlats kring en sak, vi vill möta Gud vi vill möta Gud, vi vill leva med Herren och ingenting annat och och må Gud få vara Gud och och därför kan Guds uppenbarelser råda här, vilket resulterar i att du får uppleva det du har gjort under den här månaden, nämligen att Herren pekar på saker i ditt liv som faktiskt känns både jobbigt och det blottläggs saker, därför att Herrens uppenbarelser råder och där Herrens uppenbarelser råder där kommer saker och ting fram i ljuset och därför är det så utan undantag är det så här hehehe

Lärjungarna som satt under fyra veckor och lyssnade till detta förvirrade pladder, borde ha analyserat vad hon sade i stället för hur hon sade det. Hennes försåtliga "Änimää?" och "Eller hur?", som väldigt ofta återkommer, är bedrägliga fällor. Om man inte protesterar då, är man ju med.
Citat:
och det kan jag säga till dig du som vet att Herren kallar dig att flytta hit efter den här träningsskolan nu och då ska jag bara varna dig hur ditt liv kommer att bli det närmaste året. Hehehehe så här är det utan undantag är det så här att Herren tar dig i sitt förvar och han sätter dig inte in i en funktion där du får plötsligt börja tjäna honom. Nu ska jag hmmmhmm komma med det stora genombrottet utan han sätter dig under en press där han trampar på dig tills du blir krossad, så att oljan får liksom komma fram. Det är så man får fram olja ur oliver, man trampar på dom, krossar fram så det bästa kommer fram va
Trampa på och krossa, är vad det handlar om i alla sekter. Den här är i det avseendet inget undantag. Det som gör Knutbysekten speciell, är att den leds av en person med nolltolerans mot självrannsakan.
Citera
2008-09-14, 11:49
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Herren är vääärd det, eller hur? Han är ju väääärd att ha äääää aaaa ää bröder och systrar som är värdiga hans rike. Han är värd att inte vi går och fibblar till det och gör en massa dumheter hela tiden. Han är värd att inte vi klumpar till det så att hans namn inte blir förhärligat. Han är ju värd att vi är äää äää växter planteringar som faktiskt förhärligar hans namn. Det är Herren värd och därför är det så att du kommer precis som alla andra som har kommit hit, få stå under en press där allt i ditt liv faktiskt möbleras om.
Möbleras om var ordet sa bill
Ordet var garderobsröjning sa Bull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in