2008-08-30, 16:06
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"Det kommer att blixtra och det kommer att dundra ganska bra i det här landet när Guds rättfärdighet konfronterar den orättfärdighet som har fått styra och kontrollera Sverige. Det kommer att kännas och måtte du och jag ha rätt vapen i vår hand så att änglarna får göra det dom är kallade att göra. Förstår du? Och det är ingenting du ska göra, du ska inte springa till riksdan och härja loss nu profetera hej vilt utan du ska fortsätta och helga dig så Guds makt kan bli upprest i det här landet."

Det är kusligt att läsa vad ”profeten” Åsa profeterar några veckor efter sin förlovning med ”dodjadid/jesus” Vi vet idag också att hon så småningom kommer att tala Helene till rätta. Gud kommer ta hem dig om du inte lyder.

Javisst profeterar hon sant, det kommer att blixtra och dundra på Kullen, MEN här har du fel Åsa. Det är inte Guds rättfärdighet som konfronterar orättfärdigheten.

”måtte du och jag ha rätt vapen i vår hand så att änglarna får göra det dom är kallade att göra”

Brrrrrrr Visst är det kusligt!

”….du ska fortsätta och helga dig” Böj dig! Böj dig! Böj dig!
Citera
2008-08-30, 16:20
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
"därför ber jag att du ska va vaken du ska va lyhörd därför att det är mycket mer än vad du uppfattar med dina öron som går ut. Är du med på det? Alltså det finns mycket mer än vad du uppfattar med dina öron som går ut. Det finns en andlig poäng hela tiden som du måste uppfatta med din andliga människa"

För att den andliga människan också ska ta in allt hennes dravel, måste deltagarna vara i tysthet och begrunda Tirsas undervisning.
Dom får inte lämna Knutby och komma utanför det andliga beskyddet.
Citera
2008-08-30, 16:23
Medlem
IngeIssas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Citat:
"Det kommer att blixtra och det kommer att dundra ganska bra i det här landet när Guds rättfärdighet konfronterar den orättfärdighet som har fått styra och kontrollera Sverige. Det kommer att kännas och måtte du och jag ha rätt vapen i vår hand så att änglarna får göra det dom är kallade att göra. Förstår du? Och det är ingenting du ska göra, du ska inte springa till riksdan och härja loss nu profetera hej vilt utan du ska fortsätta och helga dig så Guds makt kan bli upprest i det här landet."

Det är kusligt att läsa vad ”profeten” Åsa profeterar några veckor efter sin förlovning med ”dodjadid/jesus” Vi vet idag också att hon så småningom kommer att tala Helene till rätta. Gud kommer ta hem dig om du inte lyder.

Javisst profeterar hon sant, det kommer att blixtra och dundra på Kullen, MEN här har du fel Åsa. Det är inte Guds rättfärdighet som konfronterar orättfärdigheten.

”måtte du och jag ha rätt vapen i vår hand så att änglarna får göra det dom är kallade att göra”

Brrrrrrr Visst är det kusligt!

”….du ska fortsätta och helga dig” Böj dig! Böj dig! Böj dig!

Kusligt är bara förnamnet på den morbida donnan. Åsas mordänglar skall göra det de är kallade att göra? Facit finns, Helene Fossmo togs hem. Vem kom med förslaget, vilka var inblandade?
Hur mår den som såg till att Helene Åsas morbida profetia uppfylldes? Kan det väntas psykbryt i form av en fullt utblommad psykos för de som rände i Fossmokåken morddagen?

Har aldrig läst nått så sjukt som Åsas gallimatias.
Citera
2008-08-30, 18:57
Medlem
GustafKroons avatar
Det är en fascinerande föreläsning och jag undrar om lärjungarna efter kursen försökte sprida Kristi Bruds budskap vidare ut till Folket.
Citat:
Det är en väldig skillnad på dig och dom som bara lever utan att helgas inför Gud. Förstår du det här? Försök förstå det här. Där du går fram kommer skillnaden att vara total om du är helgad av Herren.
Lyckas lärjungarna uppnå helgelsen under kursen eller måste de flytta till Knutby för att bli helgade?
Citat:
Då kommer det att vara så tydligt då kommer människor runt omkring dig och säger: Vem tror du att du ää? Stick inte upp och tro inte att du mer än andlig än mig och varför ska du va så andlig för.
Jag skulle nog ta i lite mera om jag bearbetades av en apostel från träningsskolan.
Citat:
Dom som har ödmjuka hjärtan dom kommer att följa dig och DU kommer att kunna leda människor ut i frihet.
Halleluja!
Citera
2008-08-30, 19:04
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Du tycker kanske detta är ett ödestal och det är det. Därför det är en allvarlig tid vi lever i. Det finns inte många år att spela på

Jag ser framför mig den klassiska bilden av en nedstämd figur som bär på en sandwish-skylt där det står; "Vänd om undergången är nära!"

Citat:
Får be om en högre humorstandard hehe. Ja, vi fortsätter med ämnet. Bli heliga bli heliga. Det är Gud som helgar, det är Jesus som helgar men du låter dig helgas genom att lyda sanningen. Vi läser ifrån 1 Petr.brev 1
Ibland är det lite så där klurit när vi undervisar om vartannat och inte vet vad vi ska säga för vi brukar ta varandras ord och så. Det ää bra. Det vittnar om enhet.

Det där var djupt
Citera
2008-08-30, 19:11
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det är inte bara så att man automatiskt lever i full frihet för att man är frälst är ni mä ok nu är jag frälst jag är friköpt från syndens och dödens lag. Jag lever i andens nya liv åååå då sker allting automatiskt och så går allting som på räls. Det är inte så det fungerar utan genom att lyda sanningen så lever vi i sanningen då va . Ä ni mä? Ok å därför är det så att du och jag är kallade att vara lydnadens barn.
Vem är sanningens uttolkare tror ni?
Citat:
Det är alltså ingen automatik i frälsningen i helgelsen utan det är nånting som kommer utifrån det att du lyyyder
Det är mycket om lydnad i budskapen från Kullen.
Citat:
Det är bara nåd nåd nåd det är nånting som Jesus har betalat nånting han inte behövde göra men han gjorde det därför att redan från begynnelsen av skapelsen hade planerat att friköpa sitt folk

Nåden var något vi hörde mycket om när den tuktade barnflickan redogjorde för sina motiv i rättegången.
Citera
2008-08-31, 12:45
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det är en fascinerande föreläsning och jag undrar om lärjungarna efter kursen försökte sprida Kristi Bruds budskap vidare ut till Folket.

Lyckas lärjungarna uppnå helgelsen under kursen eller måste de flytta till Knutby för att bli helgade?

Javisst har dom försökt sprida sitt budskap till syskon, kusiner, bekanta osv. Det är ju i Knutby människor äntligen får möta Jesus. Åsa berättar för dom vilka UNDERBARA människor dom är, så älskade av Jesus, dom är så andliga och vackra människor, MEN det dröjer inte länge förrän helgelsen börjar då Åsa och ledarna ser det ena efter det andra som måste korrigeras i kärlek. Älska dom mycket ju hårdare kan dom tillrättavisas enligt Åsa. Åsa är den som leder det arbetet allt enligt henne själv.
Medlemmarna vittnar i den interna tidningen Inblick om hur dom äntligen fått möta Jesus i en församling som lever BARA för Jesus.
Hade varit bättre om dom haft utblick.
Självklart är det allra allra bästa att flytta till Knutby. Tiden är sååå kort och det är bäst att vara i en församling som lever ett heligt liv, där dom får rätt sorts andlig spis och blir helgade och får lära sig att böja sig.
Citera
2008-09-01, 09:23
Medlem
GustafKroons avatar
Nu har helgen passerat i frid och harmoni för de flesta, men i sekterna har helgen inneburit en påminnelse om att Guds nåd endast kan erhållas via sektledaren.

Kristi Bruds sektskola fortsätter och jag kan glädja den intresserade, med att det snart blir möjligt att lyssna till lite av det jag skriver.

Hittills har jag bara låtit dessa mycket avslöjande fem minuter vara ert örongodis:
http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3

Här kommer en helgelseförklaring:

Citat:
Du är mycket mer förvärldsligad än avprogramerad och helgad åt Herren. Därför kan inte du se Gud som du ska se Gud som du är kallad att göra och det är därför är det så viktigt att du tar dig igenom det vi håller på med nu och kommer ut i helighet. Att vara helig betyder att vara avskild från denna världen att vara tagen ur denna världen.

Får man ett garantibevis efter kursen?
Pengarna tillbaka om inte helgelsen fungerar.
Citera
2008-09-01, 09:38
Medlem
GustafKroons avatar
Här avslöjar kommandoran vem som har koll

Citat:
Dom alla flesta i vår församling går dagligen och ständigt igenom en djup helgelseprocess och jag vet det därför att jag hehehe leder det arbetet hehehe så jag vet vad nästan alla i församlingen går igenom hela tiden därför vågar jag säga så är det. Det är en dödsprocess hos var och en en medveten handling en medveten aktiv process

Jojo! Nog blev det en aktiv dödsprocess, men det är i sekter som i trafiken. Inte så många dödade, men de som skadas för livet, är smärtsamt många.
Citera
2008-09-01, 09:46
Medlem
GustafKroons avatar
En sektledare måste ha full kontroll!
Citat:
så finns det väktare i församlingen som vakar över att sanning och rätt ska råda så att vi vakar över varandra i kärlek
Man kan undra över vems sanning och rätt det vakas över
Citat:
hela tiden tränar äääää upp människor som ska vaka över varandra därför det är lärljungaskap och när församlingen lever i äkta lärljungaskap då är det så att i varje bönegrupp i varje äää barngrupp i varje område där vi arbetar så fungerar det så att ledare står och vakar över Guds verk Är ni mä?
En speciell ledare ser sig som väktare över Guds verk. De övriga lyder order.
Citat:
Vi vakar över varandra i kärlek inte i makt och auktoritet på ett felaktigt sätt utan i kärlek och omsorg. Och det handlar äääaaja jag skulle kunna undervisa om det här mycke som helst därför det här är nånting man inte bara kan ta på en lektion det är nånting man lever i.
Somliga dör av det och de flesta får skador för livet.
Citera
2008-09-01, 10:27
Medlem
the saints avatar
Citat:
så finns det väktare i församlingen som vakar över att sanning och rätt ska råda

Citat:
hela tiden tränar äääää upp människor som ska vaka över varandra

Kan det sägas tydligare? "Väktare i församlingen" associerar till förhållandena i Iran och liknande ställen med islamistiska extremister som håller järnkoll på medborgarna. Vem är det då som definierar "sanning och rätt" i Knutby? Korrekt, Åsa förstås.

Citat:
Vi vakar över varandra i kärlek inte i makt och auktoritet på ett felaktigt sätt utan i kärlek och omsorg.
Yeah, right!
Citera
2008-09-01, 16:20
Medlem
nabos avatar
Håkan Arenius gjorde i Dagen 2008-08-28 en skarpsinnig sammanfattning av hur en församling glider mot sekt. Han talar om Kingdom Center men analysen gäller lika mycket för Knutby Filadelfia:

”[…] Trosrörelsen målade [på 1980-talet] med breda penseldrag i svartvita färger. En ung, teologiskt oskolad person med stor längtan efter att få vara använd av Gud som hamnade mitt i krigstungotal, andeutdrivning och förbön under fysiskt och andligt tryck hade inte mycket att sätta emot. Lägg därtill tal om närmast obegränsad framgång för den som tror och ett tryck att gå ut och praktisera det man lärt, och det är lätt att tappa kontakten med verkligheten.
Men verkligheten kommer alltid i kapp. När det sker kan ledaren välja att se den i vitögat eller att klamra sig fast vid den kartbild han själv ritat. Om insatsen varit stor och tonläget högt ska det ofta till större mod att erkänna verkligheten än att hävda kartan. En sekt är född.
De som varit med på resan binds samman av en gemensam världsbild - nu är det vi mot världen. Kraven på underkastelse tar sig med de små stegens tyranni allt mer sublima uttryck, och den som inte gått i medlemmarnas mockasiner ska nog vara försiktig med att förfasa sig över deras godtrogenhet. Den som var förövare i går är offer i dag. Alla snärjs gradvis in i erfarenheter som alla har intresse av att lägga locket på. Rädsla råder. För att bli avslöjad, för att hamna utanför, för obestämda makter och för straff.
Ledarens brist på utbildning förvärrar processen. En god teologisk utbildning ger fundament och verktyg för ledarskap, och det ger studiekamrater att bolla erfarenheter med i framtiden. Solouppvisningen bryts. […]”
http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157060
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in