2008-08-29, 21:23
Medlem
Qwertysans avatar
Ändrat något?

Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Åsa Waldau som ledare är ansvarig för vad hon har sagt antingen det är 1999 eller 2008. Skulle hon varit en kasperdocka före 2004 kanske.
Hon är den som har varit och är den huvusakliga ledaren. Något hon själv sagt många gånger.
Håller med om att en person är ansvarig för vad han/hon sagt oavsett om det är för ca 10 år sedan.
Det jag är nyfiken/intresserad av är att försöka förstå om "knutbysekten" har ändrat sitt budskap/åsikt/undervisning/predkningar eller är det samma som det var tidigare.
Har "knutbysekten" ändrat något efter all uppmärksamhet som varit?
mvh
Citera
2008-08-29, 21:39
Medlem
Qwertysans avatar
En fråga till

Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Håller med om att en person är ansvarig för vad han/hon sagt oavsett om det är för ca 10 år sedan.
Det jag är nyfiken/intresserad av är att försöka förstå om "knutbysekten" har ändrat sitt budskap/åsikt/undervisning/predkningar eller är det samma som det var tidigare.
Har "knutbysekten" ändrat något efter all uppmärksamhet som varit?
mvh
Hej igen!
Vad är det i predikan/undervisning/läran som är skillnaden mellan "knutbysekten" och en "vanlig" frikyrkoförsamling?
Kristibrudköret verkar de ha slutat med eller?
mvh
Citera
2008-08-30, 10:32
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Hej igen!
Vad är det i predikan/undervisning/läran som är skillnaden mellan "knutbysekten" och en "vanlig" frikyrkoförsamling?

Bra fråga, har du flera?

Citat:
Kristibrudköret verkar de ha slutat med eller?
mvh
Fråga dem!

Jag fortsätter med Kristi Bruds Träningsskola så kan väl du ta reda på svaren och återkomma eller har du andra ambitioner?
Citera
2008-08-30, 10:38
Medlem
GustafKroons avatar
Nu blir det blixt och dunder i Kristi Bruds Träningsskola:

Citat:
Det kommer att blixtra och det kommer att dundra ganska bra i det här landet när Guds rättfärdighet konfronterar den orättfärdighet som har fått styra och kontrollera Sverige. Det kommer att kännas och måtte du och jag ha rätt vapen i vår hand så att änglarna får göra det dom är kallade att göra. Förstår du? Och det är ingenting du ska göra, du ska inte springa till riksdan och härja loss nu profetera hej vilt utan du ska fortsätta och helga dig så Guds makt kan bli upprest i det här landet.

Jag fick en förfrågan om hur hon låter och i avvaktan på att mitt kopieringsprogram börjar fungera, hänger jag in en favorit i repris. Fem fascinerande minuter av ren stollighet.
http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3
Citera
2008-08-30, 10:43
Medlem
GustafKroons avatar
Kristi Brud påminner sina lärjungar om allvaret i det hon lär ut:

Citat:
Du sitter inte ner här för att ditt liv inte ska bära någon andlig frukt utan du är här fyra veckor har du lagt ,den här tiden har du lagt för att Herren ska göra något i ditt liv och du måste sikta så högt att du ska ha en frukt utav det i ditt liv. Och det är upp till dig liksom att låta Gud få lägga det i din jord. Är ni me?

Det här utspelade sig för några år sedan och jag undrar hur lärjungarna i dag ser på den månad de slösade bort i Knutby.
Citera
2008-08-30, 10:48
Medlem
GustafKroons avatar
Jag undrar om inte Kristi Brud här talar om att det finns sublima budskap i hennes undervisning.

Citat:
därför ber jag att du ska va vaken du ska va lyhörd därför att det är mycket mer än vad du uppfattar med dina öron som går ut. Är du med på det? Alltså det finns mycket mer än vad du uppfattar med dina öron som går ut. Det finns en andlig poäng hela tiden som du måste uppfatta med din andliga människa.

Är det så att Gud använder Kristi Bruds tal som bärvåg för sina meddelanden till oss?
Senast redigerad av GustafKroon 2008-08-30 kl. 10:56.
Citera
2008-08-30, 10:55
Medlem
GustafKroons avatar
Jag minns inte om "eller hur" och "Ä ni mä" finns med på den här ljudsnutten, men hon upprepar detta i ett mycket strängt tonläge ideligen som tics.

http://user.tninet.se/~fxg297r/nep_tourettes_syndrom_tics.htm

Citat:
Mitt ämne är hehe vadå.... och så tar vi det lite lättsamt helgelse och helighet och det är ju det lättaste ämnet eller hur? Helgelse och helighet halleluja och det är alltid så. Jag tycker det är jättekul hehe att jämt när jag undervisar dom här ämnena så får jag såna stora ovationer. Folk står upp och jublar

Det var inte många som jublade när hon gästföreläste i andra församlingar.

Citat:
Helgelsen måste komma till vårt land och helgelsen är nåt mycket mycket större och starkare och viktigare än bara ordet helgelse.
Citera
2008-08-30, 11:20
Medlem
Qwertysans avatar
Kontakter?

Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Bra fråga, har du flera?

Fråga dem!

Jag fortsätter med Kristi Bruds Träningsskola så kan väl du ta reda på svaren och återkomma eller har du andra ambitioner?
Det verkar som om du har betydligt bättre tillgång till vad de gör,säger och tycker än vad jag har.
mvh
Citera
2008-08-30, 12:14
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Nu blir det blixt och dunder i Kristi Bruds Träningsskola:

Jag fick en förfrågan om hur hon låter och i avvaktan på att mitt kopieringsprogram börjar fungera, hänger jag in en favorit i repris. Fem fascinerande minuter av ren stollighet.

Tack Gustaf för du låter oss ta del av Åsa M Waldaus dårskap.

Hoppas du eller någon kan fixa lite bra ljudfiler på den galna pastorn i Knutby.
Citera
2008-08-30, 12:18
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det verkar som om du har betydligt bättre tillgång till vad de gör,säger och tycker än vad jag har.mvh
Det kan jag inte avgöra, men jag tycker att du, om du känner det så och vill öka din kunskapsmassa, ska börja träna genom att läsa alla knutbyinlägg. Du får en intressant inblick i religionernas mörka bakgård.
Läs alla arkiverade knutbytrådar så blir du expert på knutbysekten.
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=172
Första sidan
https://www.flashback.org/showthread.php?t=103292

För min del fortsätter jag med presentationen av Kristi Bruds träningsskola.
Senast redigerad av GustafKroon 2008-08-30 kl. 12:47. Anledning: fångade in ett litet "l" som försökte smita
Citera
2008-08-30, 12:21
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Tack Gustaf för du låter oss ta del av Åsa M Waldaus dårskap.

Hoppas du eller någon kan fixa lite bra ljudfiler på den galna pastorn i Knutby.
Du är en bra inspirationskälla Megan

Jag vill inte lägga ut hela predikningar. I stället har jag tänkt mig att klippa ur särskilt intressanta stycken, men jag har störningar i kopieringssystemet just nu och hoppas att någon annan av alla som har tillgång till tokerierna, kan gripa in.
Citera
2008-08-30, 12:29
Medlem
GustafKroons avatar
Nu kommer det suck och klagan över att Guds talespersoner bland människorna, inte får tillbörlig uppskattning:

Citat:
svenskarna är ju sådana att dom inte vill böja sig för Guds auktoritet genom människor, det äää ju så va.

Den som inte böjer sig för KB är ogudaktig

Citat:
Det här är ett problem för församlingarna idag att man inte har respekt för att en del människor är sända av Gud en del människor är ledare satta av Gud att leda församlingen. Man förvanskar man behandlar pastorer man behandlar äää ledare mycke lågt

Om KB är sänd av en utommänsklig kraft, tror jag att det handlar om en annan potentat än Gud.

Citat:
Man har inte respekt för för att att t.ex pastorn ska va satt av Gud, man lägger på pastorn schhh allt jobb som finns i jord världen att göra va allt ska pastorn göra och så knäcker man dom successivt steg för steg hela tiden.

Var det efter denna föreläsning som KB fick assistenter till städning och matlagnig samt mediekontakter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in