2008-09-16, 13:23
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det där var nog det tokigaste hittills. Förstår någon vad hon säger?
Hon glömde förresten att berätta det viktigaste. Det är guds vilja att de flyttar till Knutby för att försörja Kristi Brud.

Här visar Åsa Waldau ännu ett skolexempel på vilken infantil parasit hon är och hur hon har tänkt sig leva sitt parasiterande liv.

Hur hypermån hon är som "förkunnare" av smörjan att den inpräntas i offren så hon kan fortsätta med sitt lata vegeterande liv med gratis tjänstehjon och lakejer.
Citera
2008-09-16, 18:17
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Detta är Guds vilja för det här vi gör nu och så glömmer man ofta bort sig själv så kommer man hem och känner bara oooo Gud gör alltid detta i deras liv då va och så känner man att man faktiskt behöver själv ta ut sin rätt och arbeta vidare för att JAAG ska va på den gröna platsen eller hahe gröna platsen kanske ää rött nä men alltså jag ska va på den plats där JAAG lär känna Herren bättre och kommer ännu mera ut i frihet och därför måste jag arbeta med det.
Kan någon förklara för mig hur nästan etthundra personer kan dyrka en person av den här kalibern?
Citat:
Jag får ägna väldigt mycket tid i en enrum med Herren under en sån här period därför att jag känner att när man samtidigt ger ut så måste man ju samtidigt vaka över sin egen helgelse, helighet och att Herrens härlighet ska ännu mer få fylla mig, förstår ni? Å åå så är det med dig du är likadan fast du inte är förkunnare så är du likadan ååå du måste alla andra måste och så kanske du kommer till din egen vrå och känner, men jag är tom, känner ni igen er? Ni vet vad jag menar.
Stackars Jesus! Ska han behöva lyssna till detta barnsliga svammel i evighet
Citera
2008-09-16, 18:21
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Det är ju så med helgelsen att när man när man blir helgad, när man blir rengjord invärtes så får man så mycket andra sätt att se på saker och ting man man får en helt annan klarhet över vissa saker. Det är ju ganska självklart.
Det är i alla fall definitivt så att knutbysekten hade en alldeles egen syn på "att gå hem"
Citat:
Om du har ett glas som är nedsmutsat och jordigt så så om du tar det och häller vatten i så syns det ju inte klart va. Du ser ju, det blir ju nedsmutsat. Det du fyller glaset med blir ju besmittat av den smutsen självklart. Så även om det kommer rent klart heligt vatten i ditt liv så om du inte är rengjord så grumlas det ju, det ää så. Det blir liksom inte äää överflödet från ditt liv då blir inte rent och klart utan det blir nedsmutsat av det som finns i ditt liv som faktiskt fortfarande inte är under Herren. Det är en ganska, det är också naturlag en självklarhet, om du tänker efter så förstår du att det är så här.

Jag tänker och jag tänker, men inte 17 förstår jag att det är så det hänger ihop
Citera
2008-09-16, 18:31
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Det är i alla fall definitivt så att knutbysekten hade en alldeles egen syn på "att gå hem"

Jag tänker och jag tänker, men inte 17 förstår jag att det är så det hänger ihop

Det där var klurigt......

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa W
Citat:
Om du har ett glas som är nedsmutsat och jordigt så så om du tar det och häller vatten i så syns det ju inte klart va. Du ser ju, det blir ju nedsmutsat. Det du fyller glaset med blir ju besmittat av den smutsen självklart. Så även om det kommer rent klart heligt vatten i ditt liv så om du inte är rengjord så grumlas det ju, det ää så. Det blir liksom inte äää överflödet från ditt liv då blir inte rent och klart utan det blir nedsmutsat av det som finns i ditt liv som faktiskt fortfarande inte är under Herren. Det är en ganska, det är också naturlag en självklarhet, om du tänker efter så förstår du att det är så här.

Klart, rent heligt vatten borde väl klara av att rena lite smuts?
Citera
2008-09-17, 11:25
Medlem
the saints avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Åsa Waldau

Jag vill återigen framhålla att Åsa bör avhålla sig att tala om vad som är naturlagar. Hennes vetenskapliga kunskaper ligger på ungefär samma nivå som en daggmasks, vilket vi många gånger tidigare kunnat konstatera.
Citera
2008-09-17, 12:08
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Jag vill återigen framhålla att Åsa bör avhålla sig att tala om vad som är naturlagar. Hennes vetenskapliga kunskaper ligger på ungefär samma nivå som en daggmasks, vilket vi många gånger tidigare kunnat konstatera.
Det där var inte snällt mot daggmasken
Citera
2008-09-17, 12:40
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ja du kommer att vara med om det när du lever med Herren. Om du går på stan och så och människor ffvv aahm schhh va ää det där liksom och det är människor som har väldigt tydliga orena andar, sen kommer du också va med om det i i sammanhang där människor faktiskt kallar sig kristna, men som ännu inte är befriade att dom kommer reagera på dig, på ett otäckt sätt
Den här typen av kursledare borde kvalitetsdeklareras som något mellan dyngspridare och blådåre.
Citat:
Se till att det blir konfrontation där du går fram så att du kan befria andra. Det är mycket bättre än att det bara är som en ljum fis, där du går, ä ni mä? Det finns så många ljumma fisar i det här landet som bara går omkring och väcker ingen reaktion ingenting händer, ingenting är vare sig höger eller vänster så händer det nånting.
Citera
2008-09-17, 12:44
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
jag menar tänk er, det ä det är alltså klara demoner som man man talar om här som som är synliga, märkbara och som vet som t.o.m. skriker: ÖÖÖÖÖH Du är den levande Gudens son. Dom skriker i högan sky när Jesus kommer och dom hade så lite makt så dom inte ens kunde hålla sig från Jesus.
Det var tur att inte Kristi Brud hade inflytande i Bibelkommissionen.
Citat:
Tro mig, när jag säger detta, den kommer när Guds folk har börjat helga sig, när Guds folk har börjat leva i helighet så kommer den här vååågen över landet att saker och ting kommer uppenbaras. Sanning och rätt kommer uppenbaras på ett annat sätt och det måste först ske i Herrens eget hus eller hur?
Det uppenbarades i alla fall en hel del i Herrens ögonstens hus, skulle man kunna säga
Citat:
Vi har flera stycken i vår församling som som faktiskt bara får av Herren en en sorg en smärta en djup nöd och som bara ber till Gud om förvandling för Sverige och det är ingenting man har tagit på sig själv utan det är någonting som Gud bara lägger över människor som en tung börda över situationen.
Citera
2008-09-17, 17:32
Medlem
iakttagares avatar
En önskedröm

Medlemmarna i Knutby filadelfia skulle vara tvingade att sätta sig ner och läsa ÅW:s helgelseundervisning. Det hade säkert gett en och annan vettig tanke.
Citera
2008-09-18, 10:46
Medlem
GustafKroons avatar
Kristi Brud föreläser om Jonas öde

Nu har jag nått slutet av ännu en resa genom kristendomens unknaste träskmarker. Detta blir sista inlägget om Kristi Bruds träningsskola för en lång tid framåt. Senare kommer färska predikningar som tyder på att de kvasireligiösa tokigheterna bara blir värre

Ljudfavorit i repris

http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3

Citat:
Näää, orent folk äää orent folk he ååååå Jona gör den där dumma grejen va att han flyr ifrån Gud, vicken idiot hehe. Ja du är också en Jona i många många många sammanhang, tro inte att du är bättre än Jona, din idiot he alltså det är ju så va. Du flyr också från Gud, nämen inte jaaag nej nej nej jag vill inte göra det oj oj oj. Då kommer ju folk att tycka att jag äää ääää shhh har orenat mig för jag har gått i den staden osv. osv. och han flyr så kapitalt. Sätter sig på en båt ha he troor att han ska komma undan Gud liksom, åker iväg där. Var det till Spanien dom skulle? Ja det var det hehehi, han tänkte väl att jag kan tjäna Gud i Spanien hehe jamenvisst, bli missionär istället där och Jona mår säkert väldigt dåligt. Han ligger där nere i sin koj och mår illa inte bara för att det är sjögång utan för att han har vart olydig mot Gud. Ni kan bara tänka oooh vilken känsla han måste ha haft. Det var ju inget kul haha och sen så blev det katastrofsjögång och elände och och dom på skeppet: Aaaaa vicken gud är emot oss säger dom ,för dom tror ju på alla möjliga gudar och Jona bara ligger - - - jaaa vicken gud kan det vara. Åååå det blev katastrof och dom dom vad ska vi göra? Be till gudarna och så kommer Jona upp lite blek och tanig. Jag jag vet varför det är så här eländigt på havet nu. Va vadå vad vet du? Ja och så bekänna detta elände då, jag har varit olydig mot Gud därför drabbas hela det här skeppet av ett en storm och han säger: Kasta mig överbord, men hur kändes det för skepparn och hela gänget va. Va ä det här för idiot hehe en sån där hmhmm överdriven ja, men Jona visste väl att jaja jag må hellre dö än att va olydig mot Gud. Kasta mig överbord. Han kastar sig överbord och där kommer en stor fin fisk hihihi och sväljer honom hehe men vicken känsla haha jamen tänk när du hamnar i fisken (osäkert skratt) för att du har varit olydig mot Gud, du måste gå igenom den här rensningen då va. In i en valfisks buk, hur kul ä de? Hähähä va luktar ju jätteäckligt hehe och allt det där va liksom bara för att han har varit olydig mot Gud. Bara för att han inte har böjt sig för Gud så får han gå igenom den här enorma fiskfabriken och du ha så du kommer få jobba på sillmakeri utanför Marstrand he. Det luktar likadant. Det är i alla fall en pina för Jona. I den här magen så ber han förmodlingen till Gud väldigt mycke hehehe. Vad tänker han där va? Ska jag sitta här resten av livet hehe nej, hehe jag menar ska jag dö nu hehe och så kommer det in mat schhhhhuj oj en stor våg, men hur kunde han leva där nere? Det är ju helt otroligt, va? Ååå sannerligen så gick han igenom syndanöd. Jag är övertygad om (väser) Gud ta mig var som helst hehehe . Ta mig bara ur det här haha liksom, då gjordes han beredd att gå Guds väg och när han väl kom ut ur den här buken, slemmig och illaluktande och våt hahaja då kände han bara schaaah ska aldrig mer va olydig mot Gud hehe eller hur? Åoooh tack och lov vicken åhhh vicken ingen kommer å tro mig vicken pärs hehehe jag liksom hahahahaha……jamän tänk er. Han kommer där liksom heehhahahaha jag har varit i en fisk i tre dagar hehehe nänänä mentalsjukhuset är där borta. Åååå i alla fall så har ju mött Gud naturligtvis för annars skulle han inte kunna resa sig efter den pärsen och och så hoppas att han byter om. Han skyndar sig i alla fall till Nineve och talar Guds ord till den staden. Han varnar dom för att Gud kommer att låta undergång komma om dom inte omvänder sig till Gud hääh ja lyssna nu. Jona köttnissen har alltså gått igenom den här pärsen och märker att Gud faktiskt skonar staden för att staden omvänder sig, då blir Jona suuur, därför all den straff som han hade varnat dom här. Han hade liksom laddat där i tre dagar i i i buken och sen hade han kommit upp och klätt om sig och så hade han gått dit och så kom han med svärdet då. (barnsligt argt) Ni kommer att gå under om inte ni omvänder er till Gud, och då var han redo aa att dom inte skulle omvända sig för det var han övertygad om. Han hade inte tro för deras omvändelse äää det var ju den staden va Nineve och det va ju sånt där orent folk. Så Jona kom kom dit med liksom, wah nu ska jag profetera och sen får jag springa härifrån för sen kommer säkert undergången haha och han går ut och märker att folket tar emot och omvänder sig och Jona går och sätter sig och surar. Vad ska dom nu tro om mig? Ingenting händer av det jag talade ut hehe (skratt) Va, ja men läs va det står. Han sätter sig och tjurar och Gud blir irriterad på honom. Nämen det är en helt abnorm historia och och han borde ju bli glad över att människorna faktiskt omvände sig där och dom lydde Gud på en gång där. Men han sitter och tänker: Nu fick ju inte jag, jag skulle ju va den store profeten när allting hände, när jag sa det. Han fick ju tala varningens ord men på grund av att dom omvände sig så hände inte det han talade ut, men hade dom inte omvänt sig så hade det ju skett, så fick Gud gå till rätta med Jona igen. Han fick han förklarade genom en risinbuske och så där att Gud kunde göra vad som helst, när som helst och så där. Ni kan läsa historien själv, men du ääär väldigt lik honom i många sammanhang och jag tänker så här hehe. Vi måste ju bli mer villiga att lyda Gud än att han ska behöva föra oss genom en valfisk, eller att han ska behöva trösta oss efter att vi har profeterat sanning, behöva sitta och och och lirka med vårt kött va he. Vi måste ju bli bli mycket liksom mera villiga att böja oss för Gud du och jag. Och nu säger jag det här därför att förmodligen kommer du att komma in i nån kallelse som Herren vill ha dig till hehe och då är det så att du kan välja att gå direkt eller gå den långa omvägen via båten, via sjön, via buken, och via stranden där du blir uppspottad osv. va.
Amen och Halleluja!
Citera
2008-09-18, 11:13
Medlem
the saints avatar
Citat:
Nu har jag nått slutet av ännu en resa genom kristendomens unknaste träskmarker. Detta blir sista inlägget om Kristi Bruds träningsskola för en lång tid framåt. Senare kommer färska predikningar som tyder på att de kvasireligiösa tokigheterna bara blir värre

Ljudfavorit i repris

http://esnips.com/doc/d39d955f-3fbc-4192-8d52-e6b1fc22507a/KristiBrud.mp3

Amen och Halleluja!

Citat:
Ursprungligen postat av Kristi Brud
Vad tänker han där va? Ska jag sitta här resten av livet hehe nej, hehe jag menar ska jag dö nu hehe och så kommer det in mat schhhhhuj oj en stor våg, men hur kunde han leva där nere? Det är ju helt otroligt, va?

Det verkar som om hon på fullt allvar refererar en verklig händelse.
Hon tror att detta har hänt precis som hon refererar!!!!
Inne i "valfisken".
Absolut ingen distans till att det rör sig om en uppenbar fabel.
Citera
2008-09-18, 12:58
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Det verkar som om hon på fullt allvar refererar en verklig händelse.
Hon tror att detta har hänt precis som hon refererar!!!!
Inne i "valfisken".
Absolut ingen distans till att det rör sig om en uppenbar fabel.
Mitt i prick
De där mupparna tror att allt i Bibeln återspeglar en verklighet. De lever med sina bisarra rollspel och skapar en egen verklighet där allt är tillåtet, bortsett från lydnadsbrott mot Kristi Brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in