2016-06-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
ja absolut, som ett stort fedor fan ångrar jag att jag såg matchen, han måste glömma bort sporten och fokusera på något annat, var fruktansvärt att beskåda, domarn som gav fedor 10-9 i första måste fått dollars !!! men finns en förklaring till att han vann.

Jag håller helt med dig, om att jag önskar att jag aldrig sett matchen
Citera
2016-06-18, 14:22
Bannlyst
Patetisk match, patetiskt land och patetiska domare.

Bara i Ryssland kan Fedor tilldömas en vinst. Till och med i Brasilien hade det åtminstone blivit en draw.
Det är sällan man ser en rond vara så ensidig och en 10-7 var inte helt galet att sätta.

Fedor är slut och överskattad.
Citera
2016-06-18, 20:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Patetisk match, patetiskt land och patetiska domare.

Bara i Ryssland kan Fedor tilldömas en vinst. Till och med i Brasilien hade det åtminstone blivit en draw.
Det är sällan man ser en rond vara så ensidig och en 10-7 var inte helt galet att sätta.

Fedor är slut och överskattad.

Från att ha varit den mest respekterade och omtyckta fighters till att bli den i särklass mest patetiska fightern i mma:s historia är fan i mig en bedrift i sig.
Citera
2016-06-18, 20:35
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Från att ha varit den mest respekterade och omtyckta fighters till att bli den i särklass mest patetiska fightern i mma:s historia är fan i mig en bedrift i sig.

Ta inte i så du skiter ner dig. Det blir bara löjlig nivå på inläggen när du överdriver så förbannat.
Citera
2016-06-18, 21:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ta inte i så du skiter ner dig. Det blir bara löjlig nivå på inläggen när du överdriver så förbannat.

Det kan hända att jag överdriver. Skitmycket! Men Fedor hade en status som ingen annan, och kanske ingen annan får, men som nu är helt borta p.g.a. onödiga felsatsningar. Inte beroende på att han blivit äldre och inte kan prestera mot bättre motståndare, utan för att han som en gång den bäste är respektlös mot utvecklingen. Och därmed fansen.

För mig och många andra är det uppenbart varför UFC tog över Pride. Sport är Showbusiness. Långt ner på andra plats är sporten i sig. Att kolla på Jon Jones är inte bara på honom som utövare utan även hela konceptet i sig. Med allt vad det innebär. Bisping förstår detta och är mästare trots att han inte borde vara det. Med rätt timing av match, med svajig mästare och top coaching kan en top 6 ta segern. Det fokuseras för mycket på lucky punch. Så enkelt är det inte. UFC som organisation köper naturligtvis detta och satsar därefter. Det måste alltså se äkta ut. Om ufc hade fått sköta Fedors fight hade rätt motståndare utsetts och vinsten hade sett rimlig ut. Efter två matcher till inom ufc hade han kanske valts in in i UFC:s hall of fame. Så stor potential hade han. Vem får sådana chanser?

Men allt sumpas. Till förmån för skitmatcher. Och vadå liksom? Till och med Kimbo Slice har skött sitt varumärke bättre.
Citera
2016-06-18, 21:42
Medlem
Joe Blows avatar
Nästa fight mot Bob Sapp iförda clownnäsor och med hundra kilo bananskal på golvet? Alla skulle titta. Pengarna skulle strömma in som aldrig förr. Skriv på kontrakten nu pojkar. Glöm inte att göra grymma grimaser vid invägningen och nästan börja slåss.
Citera
2016-06-19, 00:21
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Men Fedor hade en status som ingen annan, och kanske ingen annan får, men som nu är helt borta p.g.a. onödiga felsatsningar.

Det är ju lite vad man gör det till. Själv anser jag inte man kan ta bort det han har gjort tidigare bara för att det inte går lika bra nu.

För mig är han lika stor legend även om det inte går lika bra nu, hans tidigare insatser blir inte ogjorda. Säger såklart inte att det är bra det han gör nu. Men det påverkar inte historien.

Om man anser att allt han gjort innan är bortblåst, ja då lever man bara i nuet och är historielös.
Citera
2016-06-19, 21:23
Medlem
Jagerbys avatar
Nån som vet var man kan se eller ladda ner Fedor vs Maldonado?
Har googlat utan framgång, kanske för dåligt?
Citera
2016-06-19, 21:28
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Nån som vet var man kan se eller ladda ner Fedor vs Maldonado?
Har googlat utan framgång, kanske för dåligt?
UFC Fight Pass!

Eller torrent.
Citera
2016-06-19, 21:41
Medlem
pludos avatar
https://www.facebook.com/13929352291...3838367790792/
Citera
2016-08-21, 18:35
Fedor är grym. Hoppas han möter lite bättre motstånd och verkligen visar att han är hungrig och vill visa vad han kan och utmana sig sälv. Inte bara göra matcher mot sämre motstånd för pengar.
Citera
2016-10-12, 23:32
Medlem
mmas avatar
http://www.mmamania.com/2016/10/12/1...kid-fights-mma

Citat:
Former PRIDE FC Heavyweight Champion, Fedor Emelianenko, was appalled at the recent kids vs. kids fights (video) put forth by Akhmat Fight Club: "Grand Prix Akhmat 2016 Finals" last week from inside Sport Hall Coliseum in Grozny, Russia.

So he took to his Instagram account to complain about it.

That didn’t sit well with supporters of child violence, who figured the best way to silence “The Last Emperor” was to go after his family. Sure, it’s cowardly, but I would imagine they had trouble recruiting volunteers to ambush the combat sambo world champion.

As a result, Emelianenko’s 16-year-old daughter was hospitalized at Research Institute of Children's Emergency Surgery and Traumatology with "contusion of the chest and abdomen,” according to a report from MKRU (via Bloody Elbow).

Alltså jag skulle nog inte vilja ha en arg Fedor efter mig.

Det är bara släppa ut hans lillebror och låta bröderna gå bananas på dom skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in