2012-06-21, 23:13
Medlem
Urijahs avatar
Kul att han vann. Han såg bra ut. Synd bara att det var mot en fighter som Rizzo och under M1.

Att han går matcher i en organisation som han själv äger och som sköter hans managment där hans motståndare är handplockade för att Fedor ska kunna vinna är riktigt synd.
Citera
2012-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Kul att han vann. Han såg bra ut. Synd bara att det var mot en fighter som Rizzo och under M1.

Att han går matcher i en organisation som han själv äger och som sköter hans managment där hans motståndare är handplockade för att Fedor ska kunna vinna är riktigt synd.
Satt och tänkte precis samma sak. Riktigt beklämande. Oh well...

Denna fajt fanns hade inget underhållningsvärde eller spänning för mig, jag var säker att han skulle vinna. Jag menar, hur skulle det annars ha sett ut?
Citera
2012-06-22, 10:17
Medlem
Urijahs avatar
http://mmajunkie.com/news/29311/fedo...edro-rizzo.mma

Då var det klart att Fedor lägger handskarna på hyllan.
Citera
2012-06-22, 19:59
Medlem
withnonames avatar
Jag tyckte han saknade lite studs i benen som han normalt brukar ha men det kan vara lika med anpassning till motståndet.Det var ju inte Werdum han var uppe emot precis.
Citera
2012-06-25, 16:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Jag tyckte han saknade lite studs i benen som han normalt brukar ha men det kan vara lika med anpassning till motståndet.Det var ju inte Werdum han var uppe emot precis.

Det är nått som vaknar i mig när fedor börjar veva. Jag kan inte annat än rysa och ställa mig upp när han drar igång väderkvarnen. Fan det är lite trist men nog helt rätt att sluta nu.

En legende som man följt genom hans karriär sen han klev in i pride. Har varit en jävulskt rolig resa, tror aldrig jag kommer uppleva nått liknande med nån annan fighter, mycket troligen för att mma-världen ser lite annorlunda ut nu.

Finns ingen tror jag som kan framkalla känslan såna känslor för mig, när han småstudsande med hård blick kliver in och vevar.. fan jag vad älskar det.
Det var lite samma stil/känsla med Igor Vovchanchyn.

Mer ryssar i mma!
Citera
2012-06-26, 21:29
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Det är nått som vaknar i mig när fedor börjar veva. Jag kan inte annat än rysa och ställa mig upp när han drar igång väderkvarnen. Fan det är lite trist men nog helt rätt att sluta nu.

En legende som man följt genom hans karriär sen han klev in i pride. Har varit en jävulskt rolig resa, tror aldrig jag kommer uppleva nått liknande med nån annan fighter, mycket troligen för att mma-världen ser lite annorlunda ut nu.

Finns ingen tror jag som kan framkalla känslan såna känslor för mig, när han småstudsande med hård blick kliver in och vevar.. fan jag vad älskar det.
Det var lite samma stil/känsla med Igor Vovchanchyn.

Mer ryssar i mma!

Ja jag håller med i allt du skriver.Fedor har haft en fantastisk karriär och varit suverän att följa och framförallt otroligt underhållande som fighter.Den explosiva stilen där han är lätt på fötterna och går lös med nävarna aka.väderkvarnen är fastetsade minnen Jag tror många av dagens MMA-fighters har en hel del att inspireras av när de ser Fedor när han var som bäst i Pride.Igor Vovchancyn likaså...väldigt underhållande och explosiv fighter som jag ofta ser highlights på youtube av än idag.
Han slog som en häst sparkar och var 172 cm lång men fightades som tungviktare/lätt tungviktare.
Citera
2012-07-28, 04:00
Medlem
LexComs avatar
Gick igenom hans record så här i efterhand och han har ju inte mött så många fighters med kvalité tyvärr. Någon GOAT blir ha aldrig!

Nog, Coleman, Cro Cop, Hendo, Werdum är väl dom som man kan räkna med som bra motståndare.

Arlovski, Big Fot, Sylvia är kända namn är inga vidare mma fighters.

Resten är cans...

Baksidan av myntet är väl att tillgången på bra tungviktare under hans prime var låg!

(möjligen har detta tagits upp i tråden tidigare, då kan Mod ta bort inlägget )

Citera
2012-07-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Gick igenom hans record så här i efterhand och han har ju inte mött så många fighters med kvalité tyvärr. Någon GOAT blir ha aldrig!

Nog, Coleman, Cro Cop, Hendo, Werdum är väl dom som man kan räkna med som bra motståndare.

Resten är cans...

Baksidan av myntet är väl att tillgången på bra tungviktare under hans prime var låg!

Vad mer kan man begära än att han mötte dom bästa i sin prime? Han slogs och vann mot exakt allt dom slängde in mot han, allt ifrån freakshows mot killar som väger MYCKET mer än han själv till top5 i hans viktklass. Det är exakt likadant i nästan alla sporter, dom utvecklas hela tiden.

Det faktum att han var liten för sin viktklass och alltid gjorde underhållande matcher, oavsett var matchen utspelar sig har han gått för avslut och fightats underhållande. Han var extremt allround i sin prime, låg många år före alla andra i sporten och slogs stående mot dom bäst stående fighters, slogs på marken mot dom bästa ground fightersen. osv osv. Gör att han absolut kan räknas som GOAT.

edit : Tar vi och går igenom recorden någon av dom UFC champs som dominerat under många år. 5-10 år efter deras prime kommer även dom ha många okända "cans" i sina record.

edit 2 : Tar vi t.ex och går igenom vilka Anderson Silva har vunnit mot. Vilka av dom kommer ses som riktigt top notch material och inte mediokra eller cans när vi kollar tillbaka om 5+år? Min gissning är dom 5 jag fetmarkerat.

Chael Sonnen
Yushin Okami
Vitor Belfort
Demian Maia
Forrest Griffin
Thales Leites
Patrick Cote
James Irvin
Dan Henderson
Rich Franklin
Nate Marquardt
Travis Lutter
Chris Leben
Senast redigerad av 19861986 2012-07-28 kl. 17:45.
Citera
2012-07-28, 18:51
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom

Resten är cans...

Jämfört med idag så var det så klart så.
Men han körde över alla de bästa på den tiden. Oftast slog han motståndarna i deras eget game.
Arlovski var tveklöst tvåa i världen när de möttes.
Citera
2012-07-29, 00:07
Medlem
Zapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19861986
Vad mer kan man begära än att han mötte dom bästa i sin prime?
Förutom att han inte gjorde det. Han mötte några top10 2003-2005. Efter det så har han gömt sig i M1 och inte mött värdiga contenders.

Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Jämfört med idag så var det så klart så.
Men han körde över alla de bästa på den tiden. Oftast slog han motståndarna i deras eget game.
Arlovski var tveklöst tvåa i världen när de möttes.
Nej det var han inte. Han hade förlorat mot Tim Sylvia och sedan vunnit mot några up an comers. Han var nog rankad top 10, men inte mycket mer. Jag vet att du har en mancrush på Fedor, men du behöver inte skriva om historien för att få din älskling att se bättre ut än vad han var.
Citera
2012-07-29, 00:28
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapp
Förutom att han inte gjorde det. Han mötte några top10 2003-2005. Efter det så har han gömt sig i M1 och inte mött värdiga contenders.

Det var ju under pridetiden han var bäst. Och under den tiden tror jag ingen i ufc hade nått att hämta då dom hade en ganska svag division. Den han skulle mött på den tiden var Barnett, men trots att han inte gjort det tycker jag man utan problem kan säga att han var den bästa under sin pride-era. Men det är en åsikt så bra/dålig som nån annans.
Citera
2012-07-29, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapp

Nej det var han inte. Han hade förlorat mot Tim Sylvia och sedan vunnit mot några up an comers. Han var nog rankad top 10, men inte mycket mer. Jag vet att du har en mancrush på Fedor, men du behöver inte skriva om historien för att få din älskling att se bättre ut än vad han var.

Random snubbe på FB eller Sherdog, svårt val? Nej.
http://www.sherdog.com/news/articles...yweights-35201
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in