2009-05-25, 18:38
Moderator
TheLuckys avatar
Fedor ska gå en match i Affliction den 1:a Augusti. Före det så kommer inga förhandlingar att ske. Sedan beror det på vilket avtal Fedor har med Affliction: han kanske är knuten till dem under rätt så lång tid? UFC vägrar skriva kontrakt med någon som också tävlar i Affliction.

Om nu Fedors kontrakt inte sträcker sig längre än till hans nästa match så kan givetvis UFC vara intressant igen. Men UFC betsår av människor och det kan upplevas som en prestigeförlust för dem att kontakta Fedor eftersom det skulle vara ett erkännande av att man misslyckats med att hålla en bra tungvikt.
Senast redigerad av TheLucky 2009-05-25 kl. 18:41.
Citera
2009-05-25, 18:45
Medlem
Gurkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fedor ska gå en match i Affliction den 1:a Augusti. Före det så kommer inga förhandlingar att ske. Sedan beror det på vilket avtal Fedor har med Affliction: han kanske är knuten till dem under rätt så lång tid? UFC vägrar skriva kontrakt med någon som också tävlar i Affliction.

Om nu Fedors kontrakt inte sträcker sig längre än till hans nästa match så kan givetvis UFC vara intressant igen. Men UFC betsår av människor och det kan upplevas som en prestigeförlust för dem att kontakta Fedor eftersom det skulle vara ett erkännande av att man misslyckats med att hålla en bra tungvikt.

Jävligt word på den.

Dessutom så får man inte tävla i någon annan kampsport om man har ett kontrakt med UFC, och det passar inte Fedor eftersom han också tävlar i sambo lite då och då.
Citera
2009-05-25, 18:45
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Jag har för mig han hade ett tre matcher långt kontrakt med Affliction. Har för mig jag hörde det i någon intervju. Och den 1:a augusti är väl den tredje?
Citera
2009-05-25, 18:53
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag har för mig han hade ett tre matcher långt kontrakt med Affliction. Har för mig jag hörde det i någon intervju. Och den 1:a augusti är väl den tredje?

han har väl kontrakt med M1 och M1 samarbetar med Afflication, därför Fedor alltid har så "lite" lön från Afflication för hans matcher.

Är inte helt hundra på detta kan jag också nämna.
Citera
2009-05-25, 19:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
han har väl kontrakt med M1 och M1 samarbetar med Afflication, därför Fedor alltid har så "lite" lön från Afflication för hans matcher.

Är inte helt hundra på detta kan jag också nämna.

Att han är med i M1 kan bekräftas här:
http://www.m-1global.com/en/fighters/fighter/id/8013
Citera
2009-05-25, 19:34
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Någon som vet något om han kommer till UFC?
Har läst på någon sida att det talas om det, men som sagt man ska inte tro allt.

Har kollat en hel del från Pride och, ja han slår rätt hårt
Men det vore roligt att se hur han klarar sig i UFC.

I slutet på det här klippet får du svar på hur det går med signandet av Fedor.
http://www.youtube.com/watch?v=H_I7l...e=channel_page
Citera
2009-05-25, 23:54
Medlem
Chenglis avatar
Vad säger han i slutet?

"Like i don't want to sign fedor." ?
Citera
2009-05-26, 00:57
Medlem
tjock-steffes avatar
Han, Fjodor, har ju själv sagt (flera gånger) att han inte går med på att ge upp Sambo. Tydligt riktat till UFC som inte har tillåtit att han fortsätter tävla i sambo i sina erbjudanden.
Citera
2009-05-26, 01:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjock-steffe
Han, Fjodor, har ju själv sagt (flera gånger) att han inte går med på att ge upp Sambo. Tydligt riktat till UFC som inte har tillåtit att han fortsätter tävla i sambo i sina erbjudanden.

Om affliction går i konkurs så har han väl bara sin Sambo kvar.
Citera
2009-05-26, 01:08
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chengli
Vad säger han i slutet?

"Like i don't want to sign fedor." ?
Ja så säger han nog. Jag trodde han sa "I don't want to sign fedor". Han borde kanske tänka på att inte förolämpa Fedor som han hela tiden gör. Kallar honom fet och överskattad.
Citera
2009-05-26, 01:09
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Om affliction går i konkurs så har han väl bara sin Sambo kvar.
Nej han kan gå till Strike Force eller Dream. UFC är det sista han kommer fightas i så länge Dana står fast vid sina krav.
Citera
2009-05-26, 01:19
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Nej han kan gå till Strike Force eller Dream. UFC är det sista han kommer fightas i så länge Dana står fast vid sina krav.

Exakt. Enkelt svar till denna tråd är att Fedor kommer aldrig gå med på de strikta krav och regler har satt upp för sina fighters(..och framför allt champs) och Dana kommer aldrig lätta på dem heller då han försöker skapa ett imperium likt NFL för amerikansk fotboll.

Så nej, det kommer aldrig ske... och precis som RonaldoUtd skriver så ligger strikeforce nära till hands samt slåss i Japan igen där Fedors marknad är stor och där han är väldigt populär. Strikeforce är för copromotions så ingen behöver vara orolig att Fedor inte hittar ett hem om Affliction går i graven, det man isf kan vara "orolig" över är om han verkligen får några riktiga utmaningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in