2008-10-31, 20:08
Bannlyst
...

Jag har aldrig börjat röja/snusa/dricka
Citera
2008-11-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acke123
Vet inte om jag hör hemma här men ..

jag är bara 19 bast så är ingen "har-druckit-i-43-år-men-inte-längre"-grabb. På grund av min hårdträning nu så kan jag inte dricka och har inte druckit alkohol på över 2 månader vilket är ganska enligt mig då jag går ut ungefär 3ggr i veckan och alla mina vänner dricker sig stenpackade.

Det beställs ofta flaskor av olika slag in på borden och där sitter man själv med en rutten alkoholri öl nerhävd i ett vanligt ölglas. Jag skulle vilja veta fler alkoholfria alternativ än alkoholfri öl? Gärna inte "tjejdricka" som är söt utan något man kan dricka som ung och "hipp" (förlåt ordvalet ).

Annars vill jag bara säga att jag mår mycket bättre utan att dricka alkohol än när jag gjorde det + att det är minst lika roligt nu när jag lärt mig att gå ut utan att dricka...

Är du på ett helt vanligt ställe så ska bartendrarna kunna blanda till alkoholfria drinkar.

OnT:
Jag försöker att inte dricka så mycket/ofta då det på sista året ungefär har gått sämre med fyllorna.. Först var det kanske 1på10 fyllor som gick lite fel. Nu är det i stort sett varje gång, bråka lite med folk över skitsaker, skämma ut sig, köra bil etc. Så nu känns det som läge att lägga av ett tag..
Citera
2008-11-03, 01:18
Medlem
Apspektakels avatar
Har tänkt försöka mig på en vit månad nu.
Har varit på tok för mycket supande den senaste tiden.
Faktumet att det är supa för supandets skull skrämmer mig lite.
Det värsta med att supa flera gånger i veckan (alltså mer än fredag / lördag) är att det blir fan inte ett skit gjort.

Så ja, från och med i morgon så ska jag hålla mig nykter i en månad (minst).
Förra försöket klarade jag mig bara i 5 dagar...
Citera
2008-11-04, 15:53
Medlem
Har tänkt att dra ner på drickandet alternativt avstå helt ett tag men det går inte! Jag går från att ena dagen grym ångest och må för jävligt rent fysiskt till att jag går och längtar hela dagen tills jag kan sätta mig och dricka öl och whisky med kompisar. Ägnar fan halva veckan åt att ligga bakfull eller i alla fall ha ågren istället för att t ex skriva mitt ex-jobb. Känner mig som en jävla loser som inte bara kan ta tag i mig själv. Min ekonomi är på väg att gå åt helvete pga allt supande. Har inte tränat ordentligt på flera månader. Jag vill också ta en vit månad eller två och komma på rätt köl igen.
Citera
2008-11-04, 22:12
Medlem
Jag slutade dricka för ett år sedan.
Drack 2dgr/per vecka tidigare och hade sjuka baksmällor.
Idag önskar jag att jag tagit beslutet tidigare. Känner mig betydligt mer skärpt, kreativ och har blivit av med mina depressioner.
Det är en fröjd att komma till jobbet på måndagar full av energi och veta att det är pest o pina för alla andra.

Kan erkänna att processen med att sluta underlättades med att jag blev farsa.
Citera
2008-11-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acne32
Känner mig betydligt mer skärpt, kreativ och har blivit av med mina depressioner.

Låter inte helt fel, grattis. Funderar seriöst på att följa ditt exempel (minus barn).
Citera
2008-11-06, 08:13
Bannlyst
Avstå från alkohol, vad är det ?
Skoja bara. För att vara alkis så dricker jag väldigt lite, typ 2-3 folköl under veckan och 5-8 starköl under helgen(ofta mindre än så), har försökt att avstå helt och även gjort så en lördagkväll och det kändes verkligen inte bra, hela veckan vart konstig och rubbad.

Jag har förvisso dragit ner kraftigt, från att vara svinfull fredag lördag, lullig söndag, nykter måndag tisdag. 1 folkis på onsdag lite halvfull på torsdag osv. Detta resulterade såklart i ångest varje måndag och ett heligt löfte att aldrig mera dricka alkohol, 6 år sedan sista söndagsfyllan.

Jag funderar ständigt på alkohol även om det inte är så att jag vill vara full jämt. Jag drömde inatt till exempel att jag provsmakade dyr fin wiskey, den 32åriga smakade dock hallonlikör fyfan, det beror nog på att jag har 2,5 liter sprit hemma nu som jag har fått gratis som jag samtidigt vill och inte vill dricka.

Jag anser att jag är psykiskt beroende men eftersom det inte är en skadlig mängd så orkar jag inte ta tag i det och faktiskt låta bli att dricka.
Så ville bara skriva av mej lite....
Citera
2008-11-06, 15:34
Moderator
^Eazs avatar
Som ovan talare skrev så känner man sig mycket mer skärpt osv under veckan också.

3 Månader utan en droppe för mig nu, vilket är mycket. Så här länge har jag nog inte hållt upp sen man var 15 år.
Och sen jag flyttade till Irland så är nog det längsta 5dagar, och det var om man var sjuk, annars blev det någon pint varje dag iaf.

Ska ut med några kollegor nästa vecka, första gången med "okända" människor ute, dvs människor som inte man inte varit ute med förrut. Ska bli kul att se hur de reagerar.

De är alla irländska för övrigt, så de kommer ju självklart dricka.
Citera
2008-11-07, 12:13
Medlem
Kosstaskens avatar
Jag ska satsa på en vit lördag denna helgen...ikväll blir det nog några öl men en vit lördag är en bra start. Har i stortsett vart krök varje fredag/lördag plus nån vecka vid medelhavet samt nån torsdag och söndag då å då sen i vintras.

Vikten håller jag i schack trots jag sitter vid datorn annars..får tacka mina föräldrar för bra gener i det avseendet.

Men beroendet och rastlösheten de kvällar man inte har något att göra känner jag igen och igår föll jag offer för en burk starköl vid 2330 tiden..
Gick iofs å la mig strax efter men det kliar i fingrarna när man ser locket..

Det främsta argumentet för mig att dricka mindre är pengar. Får ångest över att se beloppen man spenderat på alkohol...

Den andra argumentet är min fysik, inte för att jag ser ut som en pösmunk men lite bättre skulle man kunna fixa om kom iväg till gymmet. Sen att man har så kass kondition att man knappt orkar knulla är inte så kul heller..
Citera
2008-11-07, 15:01
Medlem
Apspektakels avatar
Nu kommer den riktiga prövningen. Den första nyktra helgen på 8 år.
Har druckit 2 öl under veckan, men det anser jag inte förstör min vita månad då jag anser att man faktiskt kan dricka för att det är GOTT.
Wish me luck...
Citera
2008-11-07, 18:35
Medlem
Sju månader och sju dagar sedan det blev ambulansen till psyk pga alkoholen. Inte en dropp sen dess.

Fast man är ju lite avundsjuk på de som får slippa verkligheten ibland.

Ingen som har tips på hur man kan bli mindre rastlös?
Citera
2008-11-07, 21:58
Medlem
TotenEngels avatar
Har druckit en hel del genom åren. Började som för de flesta, kul att parta. För en 8-9 år sen började det eskalera. Fredag-lördag party party.
Fick diagnostiserat panikångest för 5 år sedan. Drack mer för att kunna va bland folk. Och så har det fortsatt, självmedicienering via alkohol. Nu ska jag börja med antabus och benzo för att stävja drickandet/ångesten. Vi får väl se hur det går....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in