Citat:
Ursprungligen postat av Acke123
Vet inte om jag hör hemma här men ..
jag är bara 19 bast så är ingen "har-druckit-i-43-år-men-inte-längre"-grabb. På grund av min hårdträning nu så kan jag inte dricka och har inte druckit alkohol på över 2 månader vilket är ganska enligt mig då jag går ut ungefär 3ggr i veckan och alla mina vänner dricker sig stenpackade.
Det beställs ofta flaskor av olika slag in på borden och där sitter man själv med en rutten alkoholri öl nerhävd i ett vanligt ölglas. Jag skulle vilja veta fler alkoholfria alternativ än alkoholfri öl? Gärna inte "tjejdricka" som är söt utan något man kan dricka som ung och "hipp" (förlåt ordvalet

).
Annars vill jag bara säga att jag mår mycket bättre utan att dricka alkohol än när jag gjorde det + att det är minst lika roligt nu när jag lärt mig att gå ut utan att dricka...
Är du på ett helt vanligt ställe så ska bartendrarna kunna blanda till alkoholfria drinkar.
OnT:
Jag försöker att inte dricka så mycket/ofta då det på sista året ungefär har gått sämre med fyllorna.. Först var det kanske 1på10 fyllor som gick lite fel. Nu är det i stort sett varje gång, bråka lite med folk över skitsaker, skämma ut sig, köra bil etc. Så nu känns det som läge att lägga av ett tag..