2015-03-01, 09:49
Medlem
Ännu en till som skriver upp sig på listan, nu har bägarn runnit över när man än en gång vaknar på ett ställe man inte har nån aning hur man hamnat där. Har alldeles för mycket att förlora för att kunna fortsätta supa som jag gör, dricker inte så ofta men när jag väl gör det blir jag sådär psykfull, där jag mer eller mindre pratar med mig själv och hamnar i en helt annan värld. Nog är nog!
Citera
2015-03-02, 04:25
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu dricker jag alkohol igen, dock inte som det såg ut under den perioden, utan kan ta en öl eller två när jag ser fotboll, kan dricka ett par glas vin till maten man behöver inte tömma kylen på sprit så fort det finns så att säga.
Blir lite nyfiken nu några år senare. Ligger du fortfarande på en väldigt måttlig konsumtion av alkohol, som du nämner här ovan. I sådant fall vill jag gratulera till att du hittat ett sunt förhållningssätt till alkohol, som håller över tid.

Själv har jag dragit ner drastiskt på alkoholen. Har länge känt att det inte känns bra med alkohol men har aldrig druckit för mycket egentligen, men ändå för mycket för att trivas med det.

Förut blev det cirka tre till fem bärs fredag och lördag och ibland någon enstaka öl i veckan, oftast till mat och så gott som alltid bara en öl vid dom tillfällena. Mer på semestrar, fortfarande måttligt men ofta varje dag under semesterdagarna.

Men sen i januari har jag helt enkelt inte känt för att dricka alkohol som förr och under januari och februari har jag bara druckit varannan helg och då bara en av helgdagarna, på lördagarna. Fortfarande samma mängd, tre till fem bärs och det räcker gott. Känns väldigt bra egentligen att ha fått denna distansen till alkohol och vill inte dricka mer än såhär framöver. Det känns som det helt enkelt har mognat fram, "beslutet" att dricka mindre.
Citera
2015-04-01, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pishz
Ännu en till som skriver upp sig på listan, nu har bägarn runnit över när man än en gång vaknar på ett ställe man inte har nån aning hur man hamnat där. Har alldeles för mycket att förlora för att kunna fortsätta supa som jag gör, dricker inte så ofta men när jag väl gör det blir jag sådär psykfull, där jag mer eller mindre pratar med mig själv och hamnar i en helt annan värld. Nog är nog!
Inte för att gå in alldeles för personligt men; tar du mediciner?
Citera
2015-05-24, 18:37
Medlem
ansås avatar
Många som skriver i den här tråden verkar gå från hög konsumtion till noll. Själv har jag börjat tröttna på alkohol eftersom den där sköna känslan man fick tidigare totalt försvunnit, den där skönt varma pirrande känslan att ta ett par öl eller ett glas vin på fredagen. Det enda man känner nu för tiden är att man blir lite bedövad eller trött.

Har inte missbrukat eller blivit beroende. Dricker mindre och mindre. Ingen tjusning längre att gå ut på klubb eller dricka sig riktigt full. Dock har man druckit lite till någon middag. Men inte heller det känns längre meningsfullt. Det har i stort sett tappat sin tjusning totalt att dricka. Det enda som får mig att fortsätta är ett socialt tryck. Hur hanterar ni det?
Citera
2015-05-25, 09:11
Medlem
Doktorphils avatar
Hur har det gått?

Citat:
Ursprungligen postat av Train
Jag är 28 år

Skriver mest detta för att själv kunna gå tillbaka och läsa när suget blir för stort.

Drack min sista droppe sprit i gårkväll på obestämd tid. Har helgkrökat sista året minst både fredag/lördag (även om jag suttit hemma själv) och jag tror detta beror på att jag vill döva någonting som jag inte kan sätta fingret på men som jag måste ta tag i, kan känna redan i början på veckan ett sug till helgen, och då inte bara för att vara ledig och göra roliga saker utan mest längtar jag till krökat. Det sjuka är att jag mår alltid skit dagen efter och har ångest för saker jag gjort och sagt, kan helt enkelt inte kontrollera mig när jag är full, men jag mår ju så jävla bra när jag är full och vill att känslan ska stanna kvar för evigt, den där frihetskänslan.

idag är ångesten total, mår verkligen för jävligt, har allt, hus, fru som jag älskar och som är fantastisk men gör besviken på fyllan hela tiden, hund, stabilt jobb med bra betalt, familj som älskar mig osv.

Det får vara bra nu.
Citera
2015-06-16, 08:59
Medlem
talgtrolls avatar
Jaha så snubblade man in i "det fina vädret vill dricka varje dag" som det brukar bli på sommarhalvåret.
Tänker varje morgon att idag blir det nyktert för att varje kväll inse att så blev det ju inte.
Det sjuka är ju att jag är inte ute efter någon karatefylla utan det räcker med att sitta och bälja i sig en flaska rödtjut på kvällen sen är det bra.
Lägger mig alltid före 21:00 och går upp vid 6:00, pigg och glad.
Så här håller det på Maj-Sept ungefär sen avtar drickandet och under vintern blir det oftast Fredag-Lördag samt ibland någon bonusdag när man känner för det.
Men visst fan är det för mycket och jag vill dra ner på det, någon som sitter på några bra tips som kan få mig att avstå ikväll, oerhört tacksam i så fall.
Citera
2015-06-16, 09:07
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Jaha så snubblade man in i "det fina vädret vill dricka varje dag" som det brukar bli på sommarhalvåret.
Tänker varje morgon att idag blir det nyktert för att varje kväll inse att så blev det ju inte.
Det sjuka är ju att jag är inte ute efter någon karatefylla utan det räcker med att sitta och bälja i sig en flaska rödtjut på kvällen sen är det bra.
Lägger mig alltid före 21:00 och går upp vid 6:00, pigg och glad.
Så här håller det på Maj-Sept ungefär sen avtar drickandet och under vintern blir det oftast Fredag-Lördag samt ibland någon bonusdag när man känner för det.
Men visst fan är det för mycket och jag vill dra ner på det, någon som sitter på några bra tips som kan få mig att avstå ikväll, oerhört tacksam i så fall.

Du är en högkonsument som inte får några särskilt negativa konsekvenser men har börjat fundera kring ditt drickande. Ett tecken på att du är riskkonsument.
Gör lite enkla begränsningar och se hur det fungerar. Om du inte fixar att ta en vit dag eller kompensationsdricker nästa dag är du på tunn is.
Citera
2015-06-16, 09:39
Medlem
talgtrolls avatar
Japp så är det, måste ta tag i detta nu innan det blir trubbel.
Har ett bra jobb som bla kräver körkort, och visst får sig psyket en knäck i mellan åt.
Man funderar ju en hel del kring det här med alkohol, mitt största problem tror jag är att jag blir sittandes efter jobbet, och då är det ju fan så mycket roligare med ett vinglas framför sig.
Citera
2015-06-16, 13:23
Medlem
GusFrings avatar
Såg nyligen ett skönt avsnitt av Family Guy (från S11) som handlade om drickande och alkoholism där svaret var att man skulle dricka lagom. . Rekommenderas.
Citera
2015-06-16, 14:54
Medlem
talgtrolls avatar
Tack!!!
Inte kunde man tro att lösningen var så enkel😁
Citera
2015-06-17, 09:59
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Såg nyligen ett skönt avsnitt av Family Guy (från S11) som handlade om drickande och alkoholism där svaret var att man skulle dricka lagom. . Rekommenderas.

Finns det någon länk till det klippet
Citera
2015-06-17, 10:44
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det någon länk till det klippet

Tydligen säsong 9. Måste stått fel på den sidan jag kollade på.

https://en.wikipedia.org/wiki/Friends_of_Peter_G.

http://www.imdb.com/title/tt1795201/?ref_=ttep_ep10

S09E10 iaf, du kan nog finna nån länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in