Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Nu dricker jag alkohol igen, dock inte som det såg ut under den perioden, utan kan ta en öl eller två när jag ser fotboll, kan dricka ett par glas vin till maten man behöver inte tömma kylen på sprit så fort det finns så att säga.
Blir lite nyfiken nu några år senare. Ligger du fortfarande på en väldigt måttlig konsumtion av alkohol, som du nämner här ovan. I sådant fall vill jag gratulera till att du hittat ett sunt förhållningssätt till alkohol, som håller över tid.
Själv har jag dragit ner drastiskt på alkoholen. Har länge känt att det inte känns bra med alkohol men har aldrig druckit för mycket egentligen, men ändå för mycket för att trivas med det.
Förut blev det cirka tre till fem bärs fredag och lördag och ibland någon enstaka öl i veckan, oftast till mat och så gott som alltid bara en öl vid dom tillfällena. Mer på semestrar, fortfarande måttligt men ofta varje dag under semesterdagarna.
Men sen i januari har jag helt enkelt inte känt för att dricka alkohol som förr och under januari och februari har jag bara druckit varannan helg och då bara en av helgdagarna, på lördagarna. Fortfarande samma mängd, tre till fem bärs och det räcker gott. Känns väldigt bra egentligen att ha fått denna distansen till alkohol och vill inte dricka mer än såhär framöver. Det känns som det helt enkelt har mognat fram, "beslutet" att dricka mindre.