Här är en till som skriver upp sig.

Jag vet inte om jag slutar för all evighet eller för bara några månader, men jag tänker hålla mig nykter tills jag märker att min hjärna inte kretsar kring alkohol så fort jag får en ledig stund över.
Jag har druckit på ett negativt sätt i drygt tio år, och i långa perioder röker jag även gräs dagligen. Då och då har jag använt amfetamin, kokain och tabletter också. Nu börjar jag dock bli riktigt trött på min livsstil, och alla de idiotiska saker som man hamnat mitt i när man varit påverkad. Jag har alltid trott att jag kan trappa ner, och att det skulle komma någon magisk insikt som fick mig att börja dricka måttligt, men det har självklart inte skett. Jag har insett att jag behöver låta hjärnan vara ren, och få signalsubstanserna att fungera normalt, innan jag ens KANSKE kan smaka på alkohol igen.
Under de sista månaderna har jag arbetat hemifrån i Spanien, vilket gjort att jag kunna dricka väldigt mycket, och varje dag. Nu har det gått så långt att jag inte kan vara alkoholfri en enda dag, eftersom gårdagens drickande kommer som ett ångestpaket på posten med kallsvettningar och kraftig ångest. Därför har jag bestämt mig för att åka hem, och på allvar ta tag i både mitt gräsrökande och mitt drickande. För några år sedan var jag dock med om något som påminde om delirium, och vill inte vara med om det igen, så nu trappar jag ner, för att vara redo för avgiftning och nykterhet, direkt när jag kliver av planet om en vecka. Hur jobbigt det än är att ligga hemma och låta skiten gå ur kroppen, så är det ju när det är över som det riktigt arbetet börjar.
Under dagen har jag pratat med min mamma, pappa och ett par nära vänner. Jag har inte gjort någon stor sak av det, men talat om för dem att jag nu tänker ta tag i mina problem, och försöka sluta dölja eller hitta på ursäkter för sig själv. Det enda jag är orolig för är att tappa den sociala biten, med trevliga kvällar och annat. Men jag tror att det är något som löser sig, för jag är övertygad om att jag kommer vara så mycket starkare psykiskt, när jag varit nykter ett tag.
Tack för mig.