2008-12-02, 16:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
CS är absolut inte bunden till brottsplatsen på något sätt. At indicier kan vara starkare än teknisk bevisning talar ju inte till din fördel i framtida diskussioner. Fint att bli dömd till livstid för du haft ett par VANS-skor i din ägo. Som säkerligen flera hundratusen andra haft för den delen också.
Kan du precisera sida i FUP där man med 100% styrker att CS vart på brottsplats, tack.

Att en TR dömt henne skiter jag fullstädnigt i, dessutom var den jävig. Men tjockis Frieda Gummesson skrattar nog fortfarande. Nu skall det bli kul att se vad det nya vittnet har att tillföra. Om hon inte har något av betydelse kommer HR fria.

Du o jag har helt enkelt totalt olika utgångspunkt då du anser att att CS, trots att hon med största sannolikhet är skyldig inte ska dömas på det du anser är bristande bevisning.

Jag utgår från dagens lagstiftning o nöjer mej med "bortom rimliga tvivel".
Utifrån den utgångspunkten anser jag det både självklart att hon ska dömas o att hon placerats i huset.

I FUP finns inget skrivet utifrån din idé om "bevisning", den använder sig av samma som mej, den rimliga.
2008-12-02, 16:22
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du o jag har helt enkelt totalt olika utgångspunkt då du anser att att CS, trots att hon med största sannolikhet är skyldig inte ska dömas på det du anser är bristande bevisning.

Jag utgår från dagens lagstiftning o nöjer mej med "bortom rimliga tvivel".
Utifrån den utgångspunkten anser jag det både självklart att hon ska dömas o att hon placerats i huset.

I FUP finns inget skrivet utifrån din idé om "bevisning", den använder sig av samma som mej, den rimliga.

Haha men herregud, anser du att det står utom rimligt tvivel att det existerar en annan GM?
Kan du hänvisa till sida i FUP där man styrkt att CS vart på brottsplats, EJ hem. Tack.
2008-12-02, 16:23
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Absolut inte. Däremot är det nog åklagarens starkaste kort. Hon blev dömd på indicier, alltså omständigheter som styrker förmodan.

Det tror inte jag.
Tror det väger tyngre att CS befann sig i Arboga.
2008-12-02, 16:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Haha men herregud, anser du att det står utom rimligt tvivel att det existerar en annan GM?
Kan du hänvisa till sida i FUP där man styrkt att CS vart på brottsplats, EJ hem. Tack.

Ja det anser jag o en enad TR att det är.
Nej, det kan jag inte o har aldrig heller påstått.
Jag har sagt att CS KAN placeras i huset pga Es vittnesmål o skospåret, inte att det står i FUP att det är till 100% bevisat att hon varit i huset, nej.
2008-12-02, 16:30
Medlem
LieDetectors avatar
För er som funderar över det här med att minnas och hjärnans påverkan av truma, så är detta ett inlägg i funderingen.

En svår olycka på Carlottenlunds travbana för en månad sedan;
"Det var i ett lopp på hemmabanan Charlottenlund i Köpenhamn 3 oktober som olyckan inträffade. En häst framför tvärstannade plötsligt 700 meter från mål och kollisionen blev våldsam. Steen Juul, 56, slungades ur sulkyn och slogs medvetslös.
- Jag har inga minnesbilder från olyckan. Det jag minns är från strax innan i loppet och att jag vaknade upp i ambulansen, berättar Steen som fördes i ilfart till sjukhus och fick ligga ett dygn i respirator./ ... /"
2008-12-02, 16:51
Bannlyst
Å vi pratar minne
Så hur klurigt blir detta då, när T säger att E tog bilen med barnen men E säger sig ha gått med barnen.
Enl den fantastiska arboga teorin ljuger ingen av dem och ingen har fel. Båda har bra minne förutom E som har ett världsunikt minne, som överträffar friska testpersoner.
Så hur var det egentligen... Vem ljuger?

edit: Vad jag vill höra är ett svar på vem som ljuger av dessa 2, inte kringfrågor som vill leda bort från denna intressanta fråga...
Senast redigerad av beaver_se 2008-12-02 kl. 17:11.
2008-12-02, 17:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Å vi pratar minne
Så hur klurigt blir detta då, när T säger att E tog bilen med barnen men E säger sig ha gått med barnen.
Enl den fantastiska arboga teorin ljuger ingen av dem och ingen har fel. Båda har bra minne förutom E som har ett världsunikt minne, som överträffar friska testpersoner.
Så hur var det egentligen... Vem ljuger?

Vilka har presenterat denna Arbogateori?
2008-12-02, 17:53
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Nopps, de har olika utförande även om grunden är den samma.

Alltså de olika modellerna är det vi talar om då?
Jag har en generell fråga, är det inte märkligt att man kan mörda någon med ett sådant ursinne utan att lämna ett enda spår efter sig?
2008-12-02, 18:23
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Jag har en generell fråga, är det inte märkligt att man kan mörda någon med ett sådant ursinne utan att lämna ett enda spår efter sig?

Japp, de olika modellerna har olika sulor.

Jag tycker inte att det är så konstigt, efter att ha tittat på bilderna från hallen och hur det ser ut. Det är säkert så att hon lämnat spår efter sig i form av svett, saliv eller sånt, men detta bli rätt omgående kontaminerat av allt blod.
Däremot tycker jag att det är riktigt konstigt att någon kan gå loss på små barn med sådant raseri. Det är onormalt på riktigt!
2008-12-02, 18:34
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Japp, de olika modellerna har olika sulor.

Jag tycker inte att det är så konstigt, efter att ha tittat på bilderna från hallen och hur det ser ut. Det är säkert så att hon lämnat spår efter sig i form av svett, saliv eller sånt, men detta bli rätt omgående kontaminerat av allt blod.
Däremot tycker jag att det är riktigt konstigt att någon kan gå loss på små barn med sådant raseri. Det är onormalt på riktigt!

Men inte ett enda hårstrå tillhörande CS har ju heller aldrig funnits. EJ borde ju på något sätt gjort motstånd i form av knuffar eller så, hårstrån exempelvis faller ju av oerhört enkelt.
2008-12-02, 18:42
Bannlyst
Citat:
Men inte ett enda hårstrå tillhörande CS har ju heller aldrig funnits. EJ borde ju på något sätt gjort motstånd i form av knuffar eller så, hårstrån exempelvis faller ju av oerhört enkelt.
13 personer i huset och kriminaltekniker som jobbar två timmar under mordkvällen innan de åker hem och har ledigt i 15 timmar.
Det känns som ett under att Västmanlandspolisen hittar sina egna rövar. Jag är inte förvånad att man missar spår.
2008-12-02, 18:45
Medlem
Citat:
Enligt SKL är det inte alls konstigt att det saknas DNA spår från gärningsmannen. Och jag tror nog de har bättre koll på vad som är konstigt/inte konstigt än dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in