Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
CS är absolut inte bunden till brottsplatsen på något sätt. At indicier kan vara starkare än teknisk bevisning talar ju inte till din fördel i framtida diskussioner. Fint att bli dömd till livstid för du haft ett par VANS-skor i din ägo. Som säkerligen flera hundratusen andra haft för den delen också.
Kan du precisera sida i FUP där man med 100% styrker att CS vart på brottsplats, tack.
Att en TR dömt henne skiter jag fullstädnigt i, dessutom var den jävig. Men tjockis Frieda Gummesson skrattar nog fortfarande. Nu skall det bli kul att se vad det nya vittnet har att tillföra. Om hon inte har något av betydelse kommer HR fria.
Du o jag har helt enkelt totalt olika utgångspunkt då du anser att att CS, trots att hon med största sannolikhet är skyldig inte ska dömas på det du anser är bristande bevisning.
Jag utgår från dagens lagstiftning o nöjer mej med "bortom rimliga tvivel".
Utifrån den utgångspunkten anser jag det både självklart att hon ska dömas o att hon placerats i huset.
I FUP finns inget skrivet utifrån din idé om "bevisning", den använder sig av samma som mej, den rimliga.