2008-11-21, 02:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
I rättergången vitnet hyresvädinnan at CS brukte lång tid på badet

Detta står inte i fup, men andre kan vertifisera at så er tilfellet. Det har stått i tidningar som referat från rettegången. Hon var på kjøket og brukte vel god til på badrommet

Derför jag tidligt irriterte mig över at detta dusjforhäng ved badkaret inte blev tatt i beslag med tanke på DNA
Men Leila har inte under alla förhör nämnt något om att CS tagit en lång dusch.
CS har inte heller nämt något om detta utan berättat att hon först åt och sen packade. Likaså har Leila sagt något liknande i förhör.
Så man kan undra varför hyresvärdinnan L kom med helt nya uppgifter i rättegången.
2008-11-21, 03:16
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men Leila har inte under alla förhör nämnt något om att CS tagit en lång dusch.
CS har inte heller nämt något om detta utan berättat att hon först åt och sen packade. Likaså har Leila sagt något liknande i förhör.
Så man kan undra varför hyresvärdinnan L kom med helt nya uppgifter i rättegången.

Vi kan seja så här, at om det inte medførde riktighet hva L sa i TR, så ville CS sine advokater ha motgått detta. L hadde dårligt syn på denna tid..och låg i sin säng, men hörde at CS var innom kjøket och badrommet. Hon ville sova och var inte glad för at CS inte kom sig i säng raskt.... CS smålöp forbi L til sitt rom.. Kl. 0300 på natten våknet ochså L av ljud som at nogot slogs mot golvet innanfrån CS rom....
2008-11-21, 03:56
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vad har du för bevis att detta stämmer med verkligheten? Att det var just CS och ingen annan?

Tror inte vi tänkar det samma om bevis. Jag pröver likevel, men sko och CS er det tråder i fleng om. Men du fetmarkerer at jag skrivar CS sine vans på brottsplassen.

Jag menar CS har hatt sådanna van skor intill dagen innan hon levnade Sverige, til Tyskland.

Skor hon ville skulle forvekslas som sina vans 2 dagar efter morden:

Hon talade inte sant om när hon lemnade Mr. Black den dagen hon melde sig för polisen. Hon levnade iflg. Black hans leigenhet kl. 11.00 för at resa til sin mor. Inte på eftermiddagen, som CS påstod....ca Kl. 14.00 var hon beviselig inne på nettet och las om Arbogafallet.....

Sin mor hadde hon tlf.kontakt med. Hvor var CS? Hon levnade sig til polisen på kvelden. Hon blev samma kveld fört til rättsläkaren. Der var hon iført helt nya svarta skor med en hvit rand som var aldeles för små for henne. (str. 40)

Hon kunne inte lenger ha de på för det gjorde så ont. Analyser av skorne viser at de inte er brukt til å spasere noen mil. De luktet, nye, var inte brukt många timar. osv....

Dessa skor ljuger hon en hel roman om!!! Jag anser at van skorna som er borta ( str 41-42) blev ärstattet med dessa svarta nyinnkjöpta skor med hvit rand efter hon levnade Black. Hon "gikk skorne inn" för hon levnade sig över til tysk polis. Det var dessa skor CS plasserte på sig själv på sina runstenturar i Arboga och på morddagen. Det er lov at tänka varför, Prinsessan............gjör du inte det?

Konkllusjon: Nok et indisiuim som logisk forklarar at hennes vans var på brottsplatsen. Derför ljuger hon, och derför kjöpte hon liknandes skor. Varför dessa lögnar og forsök på at få plassert de sorte nya skor på sig själv den 17 mars?? Och detta från först stund hon blev efterlyst......

Hur många män brukar str. 41? och hur många kvinnor?

Det går självklart inte at jamføra skor som er borta, men ser en på det helhetliga så lemnar det ingen tvil hos mig....

Och ser en på den totala helheten av indisier så kan jag inte minnas et fall som pekar så rakt och tydligt mot en person som GM.... Forhör av CS sejer mycket tross hennes lögnar....
2008-11-21, 07:49
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate
Det var nog detta jag tänkte på (FUP s. 1401)

Christine Schürrer har av KOK (kriminaloberkommissar) Sandvoss och undertecknad
upplysts om vad hon är misstänkt för samt också upplysts om sina rättigheter som misstänkt.
Sedan den misstänkta under ett inledande samtal informerats om att hennes mobiltelefon har
pejlats till närheten av brottsplatsen

Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Då får vi hoppas att det blivit något fel i översättningen för någon pejling har mig veterligen inte förekommit. Antagligen är det uppkopplingen till en mast när hon kollade saldot under tågresan de far efter.

Kan hända det är något översättningfel, jag vet inte.
Kan också vara så att de tyska poliserna ansåg CS varit i närheten av brottsplatsen då hon kollade saldot, även om hon i verkligheten var en bit i från.
Sådana saker ser man i bland i media, när en journalist ska beskriva var något har hänt.
Det lilla samhälle där jag bor har vid något tilfälle beskrivits ligga i utkanten av Oslo, även fast det ligger några mil i från den norsk huvudstaden :-)

Allt är relativt :-)
2008-11-21, 07:57
Medlem
miapetters avatar
Något jag funderat en del över o skulle vilja veta mer om är det "erkännande" den tyska polisen trodde sig få höra i inledningsskedet o som sedan dementerades.
Vad tror ni om det?
2008-11-21, 08:02
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Vi kan seja så här, at om det inte medførde riktighet hva L sa i TR, så ville CS sine advokater ha motgått detta.

Nog ifrågasatte PIE Ls vittnesmål. Han drog upp henne i slutpläderingen till och med.

tillägg: Kom att tänka på den här tråden och svaren att polisen självklart inte tar brottplatsfoton på levande offer tidigare, när jag återigen ser att polis gör det i andra FUP. Esa Ranobilder har visats både i TV och tidningar de senaste dagarna, ifall någon har missat. Foton på akut livräddning. I Arboga togs inga alls? Inomhus och trång hall har inte stoppat polis tidigare. Har bilderna sekretessbelagts?
Senast redigerad av Tuesday 2008-11-21 kl. 08:21.
2008-11-21, 09:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Något jag funderat en del över o skulle vilja veta mer om är det "erkännande" den tyska polisen trodde sig få höra i inledningsskedet o som sedan dementerades.
Vad tror ni om det?

Ja, det har jag också funderat mycket på.

Om hon där och då, i just det ögonblicket, hade pressats lite så kanske det hade kommit ett erkännande. I det läget hade hon kanske inte tänkt igenom hela situationen ordentligt, utan var ganska chockad av att hon faktiskt hade gjort det. Hon hade genomfört det.

De skulle ha huggit direkt när hon nickade eller sade ja på kommentaren. Om jag minns rätt sade polisen (eller var det läkaren?) något i stil med att "man kan ju verkligen tro att du är skyldig till detta". Någon som minns?

Sedan samlade hon sig mer och mer, och har man väl börjat förneka så fortsätter man.

Detta är bara spekulationer och tankar jag har, jag säger inte att det var som jag beskriver. Bäst att skriva det, annars blir det nog genast kommentarer såsom; "jaså, var du där", "källa på att du är psykolog, tack".
2008-11-21, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Nä, just det, och eftersom hon såg sig själv i nämnda hus, inte E, så gjorde hon slag i saken. Bort, bort, bort!

Det blir verkligen extra tydligt, när du uttrycker dej på det sättet, hur helt baserad på tyckande och åsikter , motivbilden är.
Jag menar ser ni inte att det där är inga som helst fakta , det är bara spekulationer?
Hela TRs dom bygger ju på motivet som ska vara sjuklig svartsjuka eller besatthet, men det föll ju iom den rättspsykiatriska utredningen, som visade att CS var frisk.

Det är ju här som det går snett i mina ögon, man kan ,anser jag, inte döma någon för mord på basis av ett ANTAGANDE om den åtalade, när sedan det antagandet visar sej felaktigt (friskförklarad) , då faller ju hela domen som ett korthus.

Är det nån som vet när fallet kommer upp i hovrätten?
Ska bli intressant att se hur de ser på saken och hur de resonerar kring åklagarens motivbild , som hon har byggt fallet på.
Senast redigerad av majrim 2008-11-21 kl. 10:48.
2008-11-21, 10:51
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Det blir verkligen extra tydligt, när du uttrycker dej på det sättet, hur helt baserad på tyckande och åsikter , motivbilden är.
Jag menar ser ni inte att det där är inga som helst fakta , det är bara spekulationer?
Hela TRs dom bygger ju på motivet som ska vara sjuklig svartsjuka eller besatthet, men det föll ju iom den rättspsykiatriska utredningen, som visade att CS var frisk.

Det är ju här som det går snett i mina ögon, man kan ,anser jag, inte döma någon för mord på basis av ett ANTAGANDE om den åtalade, när sedan det antagandet visar sej felaktigt (friskförklarad) , då faller ju hela domen som ett korthus.

Ska bli intressant att se hur de ser på saken och hur de resonerar kring åklagarens motivbild , som hon har byggt fallet på.

Ofan har CS blivit friskförklarad? Ja där ser man
2008-11-21, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ofan har CS blivit friskförklarad? Ja där ser man
"Christine Schürrer vägrade medverka under den rättspsykiatriska undersökningen i protest mot Västmanlands tingsrätts utslag. Efter bara ett par veckor friskförklarades hon."

http://www.gt.se/Nyheter/1.1333398/tyskan-doms-tilll-livstid
2008-11-21, 11:03
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Men du, CS medverkade inte när hon hade chansen, därför blev det ingen psykutredning. Hon valde att inte prata om känsliga saker utan höll sig till fotboll och vadagliga saker. Undrar du inte varför?
Det är långt ifrån den friskförklaring du säger ha blivit resultatet av vistelsen på rättspsyk.

Jag anser inte att det är "antaganden" då det finns stöd i utredningen för alla delar i dessa "antaganden". Att vi tolkar skriven text olika, det kan vi vara överens om, men det viktiga är hur rätten tolkar förundersökningen. Tingsrätten satte ner foten och slog fast att CS var gärningsmannen, samma gärningsman som E pekat ut. Att döma någon på indicier när kedjan är hur lång som helst, det är inte precis ovanligt. Det har hänt förr och kommer att hända igen. Precis så som man dömde misstänkta innan DNA-tekniken fanns ...

Du får skilja på "frisk" och frisk, det som gör en människa frisk i rättens mening och ur din och min synvinkel, det är två skilda saker det.
2008-11-21, 11:05
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
"Christine Schürrer vägrade medverka under den rättspsykiatriska undersökningen i protest mot Västmanlands tingsrätts utslag. Efter bara ett par veckor friskförklarades hon."

http://www.gt.se/Nyheter/1.1333398/tyskan-doms-tilll-livstid

Ja men det kan nog tolkas lite olika, och kan även betyda fler än en sak.
Friskförklarad från psykisk sjukdom helt plötsligt bara så där, eller frisk förklarad för att kunna få ett fängelse straff är två olika saker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in