2008-12-04, 18:32
Bannlyst
Saxat ur Expressen:

Cs förberett sig noga.
Inför hovrättsförhandlingen har hon haft mängder av möten och telefonsamtal med sin advokat Per-Ingvar Ekblad. Förberedelserna inför förhandlingen har varit noggranna.
– Vi har haft kontakt med varandra dagligen. Häktet ligger bara tre
minuter från mitt kontor så det är enkelt, säger Per-Ingvar Ekblad.
– Hon var förberedd
inför tingsrättsförhandlingen och hon är lika förberedd nu. Vi ser båda fram med tillförsikt mot det här och vi är båda positiva. Åklagarens bevisning räcker inte till.
Senast redigerad av Beccasin 2008-12-04 kl. 18:36.
2008-12-04, 18:35
Medlem
Farmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Men om en person ljuger i rätten, är det ett bevis för att hon begått gärningen? Är inte hela vitsen med en rättegång att Rätt person skall bli dömd eller friad oavsett om man ljuger eller inte?

1. Nej givetvis inte.
2. Jo, precis så är det. För fällande dom måste rätten finna det ställt utom rimligt tvivel att den åtalade begått den/de åtalade gärningen/gärningarna. Detta underlättas väsentligt om det (i tillägg till indicierna) finns trovärdig vittnesbevisning. (E:s vittnesmål i detta fall)
2008-12-04, 19:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Det var hennes dödsjuka mamma som sa till henne att hon skulle ordna upp det här. Då gick hon till en polisbil. Hon hade redan läst i DN att de hade tagit pappan så det var ju ganska ofarligt. Se fup
Och vänner... hon hade inte många nära vänner. De flesta ställde inte ens "närgångna frågor" de visste att hon inte svarade på det.

Det var någon vän som hade regerat på att hon, när hon besökte vännen, satt på en stol i ett par timmar. Stirrade på ingenting och bara teg. Konstigt beteende när man besöker någon.

Vidare har vi ju självmordsförsöket på sjukhustoaletten. Det stämmer nog att hon inte hade nära vänner kring sig, men vi kan väl säga bekanta då.

Läkaren som hon umgicks med tyckte väl också att hon betedde sig lite underligt emellanåt, har jag för mig.

Detta var från början ett svar från mig till Beccasin som menade att hennes vänner borde ha märkt att hon var konstig. Med mitt svar ville jag visa att det fanns reaktioner bland hennes vänner, eller bekanta.
2008-12-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Saxat ur Expressen:

Cs förberett sig noga.
Inför hovrättsförhandlingen har hon haft mängder av möten och telefonsamtal med sin advokat Per-Ingvar Ekblad. Förberedelserna inför förhandlingen har varit noggranna.
– Vi har haft kontakt med varandra dagligen. Häktet ligger bara tre
minuter från mitt kontor så det är enkelt, säger Per-Ingvar Ekblad.
– Hon var förberedd
inför tingsrättsförhandlingen och hon är lika förberedd nu. Vi ser båda fram med tillförsikt mot det här och vi är båda positiva. Åklagarens bevisning räcker inte till.

Förstår inte vad det intressanta är?
2008-12-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det var någon vän som hade regerat på att hon, när hon besökte vännen, satt på en stol i ett par timmar. Stirrade på ingenting och bara teg. Konstigt beteende när man besöker någon.

Vidare har vi ju självmordsförsöket på sjukhustoaletten. Det stämmer nog att hon inte hade nära vänner kring sig, men vi kan väl säga bekanta då.

Läkaren som hon umgicks med tyckte väl också att hon betedde sig lite underligt emellanåt, har jag för mig.

Detta var från början ett svar från mig till Beccasin som menade att hennes vänner borde ha märkt att hon var konstig. Med mitt svar ville jag visa att det fanns reaktioner bland hennes vänner, eller bekanta.

Hon väntade då på en annan person. Hon kanske inte hade lust att prata med den personen som fanns i rummet/ lägenheten.
2008-12-04, 19:44
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hon väntade då på en annan person. Hon kanske inte hade lust att prata med den personen som fanns i rummet/ lägenheten.

Det minns inte jag från FUP, det var ett tag sedan jag läste den. Har inte tillgång till den just nu. För tillfället tar jag tillbaka det jag skrev, du kanske har rätt.
2008-12-04, 19:46
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Det minns inte jag från FUP, det var ett tag sedan jag läste den. Har inte tillgång till den just nu. För tillfället tar jag tillbaka det jag skrev, du kanske har rätt.

Hur det än låg till med den saken, så var det ju iaf uppenbarligen så att man reagerade på hennes beteende. Så man kan ju anta att det var en smula udda i vilket fall som helst
2008-12-04, 19:52
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag misstänker starkt att de tre nya vittnenas namn kommer från CS -och även uppgiften om att de kan vara svåra att få tag på...

Till skillnad från de påstådda vännerna i Köping har dessa tre vittnen namn. Det är nog snarare PIEs advokatkontor som har haft svårt att få fatt i dem på en dag. De har inte riktigt samma resurser som åklagare och polis. Folkbokföring och ratsit etc fungerar ej som här, i Grekland. De kan även ha flyttat under de sexton månader som har gått.

Var det turkiska Siroz Dimiti talade om?

http://travelingluck.com/Asia/Turkey/Ayd%C4%B1n/_300637_Siroz.html#local_map
2008-12-04, 19:53
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:

fup 1150
Citat:
Linda berättar om ett tillfälle då Christine gick hem till Lindas pojkvän Andreas och skulle
vänta på Linda där. Christine satt då bara och tittade rakt framför sig i två-tre timmar medan
Andreas satt och arbetade. Christine sa inget, läste inget, tittade inte på TV utan satt bara rakt
upp och ner och tittade.

Jag kom ihåg var...

Andy var ju en kompis till henne, så det beteendet är lite mysko. Det var Andy som var med på promenaden den 16 mars. Han var även med på skärgårdstrippen.
(Att jag svarar med ditt inlägg är för att jag tycker det passar ihop )
Senast redigerad av Tantalora 2008-12-04 kl. 20:00.
2008-12-04, 20:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Till skillnad från de påstådda vännerna i Köping har dessa tre vittnen namn. Det är nog snarare PIEs advokatkontor som har haft svårt att få fatt i dem på en dag. De har inte riktigt samma resurser som åklagare och polis. Folkbokföring och ratsit etc fungerar ej som här, i Grekland. De kan även ha flyttat under de sexton månader som har gått.

Namn hade även "adoptionspappan"....
Vi får se om de dyker upp!
2008-12-04, 20:03
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

fup 1001
Citat:
Det blev som så att han erbjöd Christine att följa med på
den här resan och när väl resan blev av så stannade man i 20 dagar i Grekland. Resan gjordes
över månadsskiftet juli – augusti och Dimitrios kan troligtvis plocka fram exakta datum för
resan.
Han beskriver att man träffade släkt tillsammans och att Christine till en början verkade glad
och normal i början. Därefter så åkte man ut till en ö som heter Siroz, där en vän hade hus
och man bodde hos honom. I det här skedet så verkade Christine vara ganska ledsen och hon
verkade inte heller trivas.

En ö i Grekland. Inte Turkiet
2008-12-04, 20:19
Moderator
blomvattnares avatar
fup 1150
Citat:
Linda berättar om ett tillfälle då Christine gick hem till Lindas pojkvän Andreas och skulle
vänta på Linda där. Christine satt då bara och tittade rakt framför sig i två-tre timmar medan
Andreas satt och arbetade. Christine sa inget, läste inget, tittade inte på TV utan satt bara rakt
upp och ner och tittade.

Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
fup 1150

Jag kom ihåg var...

Andy var ju en kompis till henne, så det beteendet är lite mysko. Det var Andy som var med på promenaden den 16 mars. Han var även med på skärgårdstrippen.
(Att jag svarar med ditt inlägg är för att jag tycker det passar ihop )

Tack, och nu återtar mitt återtagande om det jag skrev..
Det är ett märkligt beteende. Jag hade reagerat ordentligt om någon vän till min sambo hade betett sig så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in