2008-10-17, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Hur sjutton får du det där citatet till ett utpekande av tyskan?!?!?

Jadu, blanda ett x antal droger så kan du säkert i ren förvirring koppla det till ett utpekande. Nu säger jag inte att Caramia tar något, observera detta.
2008-10-17, 16:32
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej!

Min inbox är full - ett inlägg till går dock bra. Men du kan väl svara på vad du menar med detta här, helt kort: (Eftersom jag aldrig medvetet ändrat/konstruerat ihop något citat). Alltså, vad menar du med "konstruerade citat"?

Kallix:
Angående metodfrågan, är det en ny vetenskaplig metod att använda konstruerade citat? Jag är glad att jag inte är opponent längre.

Om jag får blanda mig i detta...
tror Kallix menar att du ändrat hennes citat i ditt innlägg nr 10716, utan att förklara att du gjort det.
Kan se ut som om Kallix har skrivit det du lagt dit
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13253165&postcount=10716
2008-10-17, 16:34
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej!

Min inbox är full - ett inlägg till går dock bra. Men du kan väl svara på vad du menar med detta här, helt kort: (Eftersom jag aldrig medvetet ändrat/konstruerat ihop något citat). Alltså, vad menar du med "konstruerade citat"?

Kallix:
Angående metodfrågan, är det en ny vetenskaplig metod att använda konstruerade citat? Jag är glad att jag inte är opponent längre.

Min fetmarkering.
Töm den då, alternativt läs mitt förra svar en gång till.
2008-10-17, 16:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Om jag får blanda mig i detta...
tror Kallix menar att du ändrat hennes citat i ditt innlägg nr 10716, utan att förklara att du gjort det.
Kan se ut som om Kallix har skrivit det du lagt dit
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13253165&postcount=10716

OK, då förstår jag! Jag trodde att det framgick att det var mina kommentarer till hans svar...

Tack för att du ville klargöra det, när Kallix själv inte vill, varken i PM (skrev att jag har plats för ett till inlägg) eller här i tråden.

Men då vet jag och behöver inte undra vad han menade, längre.

Edit: lade till ett komma
2008-10-17, 17:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Ni ljuger båda två!
E babblade redan den 17/5 om tyskan till Aftonbladet.

Båda två är chockade över uppgifterna om att den misstänkta tyskan vid flera tillfällen befunnit sig i Arboga.
– Det känns olustigt att andra har sett henne i Arboga utan att vi vetat om det. Jag hade bara sett henne på kort tidigare, jag tror inte att jag skulle ha känt igen henne på stan, säger Emma.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2490515.ab

Är detta ett utpekande?
Här kommenterar Emma den misstänkte EFTER att hon fått veta att CS är misstänkt utan är säja:
-Det var den jäveln som dödade mina barn!!!
2008-10-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Ni ljuger båda två!
E babblade redan den 17/5 om tyskan till Aftonbladet.

Båda två är chockade över uppgifterna om att den misstänkta tyskan vid flera tillfällen befunnit sig i Arboga.
– Det känns olustigt att andra har sett henne i Arboga utan att vi vetat om det. Jag hade bara sett henne på kort tidigare, jag tror inte att jag skulle ha känt igen henne på stan, säger Emma.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2490515.ab

Ett mycket bra exempel på din och de andra hjonens vansinnigt svaga läsförståelse och extremt goda fantasi, bra jobbat fröken

Vill du utveckla hur det du citerar är att betrakta som ett utpekande utav gärningsman eller inser du ditt "misstag" och skäms nu för din egen idioti?
2008-10-17, 17:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ett mycket bra exempel på din och de andra hjonens vansinnigt svaga läsförståelse och extremt goda fantasi, bra jobbat fröken

Vill du utveckla hur det du citerar är att betrakta som ett utpekande utav gärningsman eller inser du ditt "misstag" och skäms nu för din egen idioti?
Här kommer det iallafall fram att E har sett kort tidigare på CS, vilket hon lite slingrande förnekar i förhör.
2008-10-17, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Här kommer det iallafall fram att E har sett kort tidigare på CS, vilket hon lite slingrande förnekar i förhör.

och artikeln är från vilket datum? och förhören gjordes vilka datum?

Logiskt tänkande är inte din starka sida va?
2008-10-17, 18:06
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
och artikeln är från vilket datum? och förhören gjordes vilka datum?

Logiskt tänkande är inte din starka sida va?

Nu blir jag osäker på vilken logik du är ute efter. Utveckla gärna.
2008-10-17, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nu blir jag osäker på vilken logik du är ute efter. Utveckla gärna.

Det framkom under förhören att hon med stor sannolikhet hade sett kort på CS, dessa gjordes långt innan intervjun i tidningen, så talibanpernillas "jättescoop" att E minsann erkänner att hon sett kort på CS under intervjun är intressant som en stor gäspning och självklart, hon har ju redan medhållit om detta under förhör.

Logiken som talibanpernilla saknar är att hon sätter allt i ett samband oavsett när det händer, ungefär som med sidnumrering i FUP går enligt henne före beslagsnummer och tidsmässiga aspekter.
2008-10-17, 20:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det framkom under förhören att hon med stor sannolikhet hade sett kort på CS, dessa gjordes långt innan intervjun i tidningen, så talibanpernillas "jättescoop" att E minsann erkänner att hon sett kort på CS under intervjun är intressant som en stor gäspning och självklart, hon har ju redan medhållit om detta under förhör.

Logiken som talibanpernilla saknar är att hon sätter allt i ett samband oavsett när det händer, ungefär som med sidnumrering i FUP går enligt henne före beslagsnummer och tidsmässiga aspekter.

Nu kan jag ha fattat det hela fel men min uppfattning var att Emma, förståligt nog, från början var osäker på om hon sett kort på CS, därav "slingrandet", ju längre tiden går minns hon (inte bara det) att hon HAR sett kort! Rätta mej gärna!
2008-10-17, 20:52
Medlem
eloges avatar
Domen

I domen konstaterar tingsrätten att åtalet bygger på fyra Hörnpelare.
Citat:
Som framgår av åldagarens bevisuppgift har åberopats en mycket omfattande både
skriftlig och muntlig bevisning till stöd för åtalet mot Christine Schärrer. Åklagaren
kan sägas ha byggt upp bevisningen på fyra hörnpelare.
1) Utpekande av Christine Schiirrer från målsägarens sida.
2) Christine Schtirrer har befunnit sig i Arboga vid tiden för brotten, om än hon
inte med DNA-spår, fingeravtryck eller annan teknisk bevisning har kunnat
knytas direkt till brottsplatsen inne i huset.
3) Christine Schiirrer har haft ett motiv för att utföra brotten.
4) Det saknas enligt åldagaren annan tänkbar gärningsman.

1. Den hörnpelaren tar TR bort helt.

2. Det får anses bevisat. Tilsammans med X tusen andra människor.

3. Det anser TR bevisat, men konstaterar samtidigt att det är ingen hörnpelare utan mer ett stödjeben.

4. Här blir TR riktigt flummig och hänvisar till att "Det finns mot bakgrund av bevisningen inte utrymme för någon alternativ gärningsman." Vad de kan hänvisa till här är att de två statistiskt mest troliga gärningsmännen är uteslutna enligt utredningen, men utöver det finns det inget resonemang för slutsatsen.

Så vad finns kvar?
En pelare som kan gälla för tusentals människor.
Ett stödjeben.
En pelare som endast har en statistisk giltighet.

Det är ett synnerligen ostabilt bygge TR lämnar ifrån sig till HR granskning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in