2008-08-07, 09:27
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Njae, jag kan oxå tycka att åkl. skulle vara tuffare mot CS men eftersom jag inte vet vad som kom fram i den lilla sinnesundersökningen är det svårt att veta varför de kör det race de kör. Dessutom så kom de ganska långt igår, CS lögner o hattande blev mycket tydligt. Eftersom inte jag heller tror på ett erkänande finns det kanske ingen anledning för åkl att ställa frågor hon bara kommer att svara nej på, det får försvaret göra.

Visseligen du har en poäng där..
2008-08-07, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Bara en liten kommentar till ett i övrigt mycket tydligt o klart inlägg:
Du menar "hyrvillan" o inte lägenheten antar jag?
Så klart!
Nu är det editat!
2008-08-07, 09:32
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Som jämförelse, världsrekordet på 100m är någonstans runt 36 km/h. De sprintar alltså bara lite drygt dubbelt så fort som hon promenerar? Wow...

Ytterligare en jämförelse; nuvarande världsbästaresultatet för 20 km gång damer ger en medelhastighet på 14,08 hm/h. Den snabbaste tyskan i år har medelhastigheten 13,38 km/h.
2008-08-07, 09:45
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Ytterligare en jämförelse; nuvarande världsbästaresultatet för 20 km gång damer ger en medelhastighet på 14,08 hm/h. Den snabbaste tyskan i år har medelhastigheten 13,38 km/h.

haha. Flashback när det är som vackrast i sin enkla galenskap. Du fick att le.
Senast redigerad av styrlund 2008-08-07 kl. 10:23.
2008-08-07, 09:47
Medlem
vilken otur C.S måste haft i sitt liv!

Först blir en tidigare pojkvän dödad i en trafikolycka några år innan T kommer in i hennes liv.(stämmer det är det uppkollat eller är det oxå en lögn???)

Hon blir bestulen och tappar bort saker, hon får en cysta som är ett foster, hennes mamma får en HUNDsjukdom, Är i Arboga helt fel dagar och blir misstänkt för mord, trippmätare på hyrbilar som inte stämmer, Sökord och kort på hennes dator som hennes "vänner" kan ha använt, Polistekniker som är inkompetenta...Lögner, skratt, suckar och att man inte ska ta saker som hon sagt i förhör så allvarligt....

Har C.S överhuvudtaget förstått vad det är hon anklagas för?

Det är synd att dessa Köpingsvänner inte verkar vara lika bra vänner med C.S som hon verkar vara med dem, Och Vart har "Adoptions pappan" tagit vägen?

Vart är alla C.S "vänner" när hon skulle behöva dem?

Är den vänskapen (som inte kan va längre än något år då hon vid självmordsförsöket i Mariefred bara kände T i Sverige) viktigare än att hon skulle kunna få alibi och bli rentvådd?

jag kan ju inte gå längre än till mig själv och vad jag skulle göra om jag va i C.S situation...göra allt som stod i min makt att bevisa att jag va oskyldig och inte hitta på massa lögner. Ingen vänskap i världen hade varit viktigare än att bevisa min oskuld.

Vad är det för hemligheter du döljer C.S?
2008-08-07, 10:26
Medlem
BallaLinas avatar
Vad är det som var läskigt?

Vad 17 har hänt med denna minnesexpert? Jag tycker för det första att det är hemskt att man tar en tjej som precis varit med om denna traumatiska händelse, som precis vaknat upp o är allmänt omtöcknad o förvirrad o sätter henne med en främmande man som ska fråga ut henne ensam i ett rum!!!!

Man kan ju tänka sig hur otrygg hon måste ha känt sig.....fyyy!

Expressen idag:
"09.40
- Det är fruktansvärt det som har hänt. Men det som är viktigt nu - särskilt för Emma - är att den som har gjort det här blir dömd.
Fredborg ställer nu frågor om det skyddade boendet i Västerås. Hon frågar om en minnesforskare som Emma träffat på boendet.
- Emma var väldigt tagen av att ha träffat honom. Efteråt berättade hon att hon var livrädd för honom. På kvällen fick hon fruktansvärd migrän och sov i ett dygn mer eller mindre, säger han.
Roland berättar att Emma inte kände igen familjen."
2008-08-07, 10:35
Medlem
Soppas avatar
Ang. punkt 5 på din lista.
På vlt.se's redogörelse för förhöret igår står det att "break your neck" är skrivet på en bild/foto av huset på Verktygsgatan. Se förhöret kl 17.25
Är det vlt. som snurrat till det och det skall egentligen vara på den där lappen med adressen nedklottrad?
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
"Roade" mig med att skriva ner några punkter som säger varför jag tror att hon är skyldig. Personliga funderingar och slutsatser, tillsammans med fakta, ligger bakom.

2008-08-07, 10:42
Medlem
Gravid?

Hej, jag undrar over en sak, gar det inte att bevisa "gynekologiskt" att en kvinna har varit gravid o fott ett barn?
2008-08-07, 10:44
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vincent.v
Hej, jag undrar over en sak, gar det inte att bevisa "gynekologiskt" att en kvinna har varit gravid o fott ett barn?
Jag ska inte vara otrevlig, men det hjälper att läsa tråden.

Frågan är ställd ett otal gånger och försök till svar har avgivits.

Soppa: Mycket möjligt. Jag ska kolla upp det.
2008-08-07, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleudemar
Först blir en tidigare pojkvän dödad i en trafikolycka några år innan T kommer in i hennes liv.(stämmer det är det uppkollat eller är det oxå en lögn???)

Hon blir bestulen och tappar bort saker, hon får en cysta som är ett foster, hennes mamma får en HUNDsjukdom, Är i Arboga helt fel dagar och blir misstänkt för mord, trippmätare på hyrbilar som inte stämmer, Sökord och kort på hennes dator som hennes "vänner" kan ha använt, Polistekniker som är inkompetenta...Lögner, skratt, suckar och att man inte ska ta saker som hon sagt i förhör så allvarligt....

Har C.S överhuvudtaget förstått vad det är hon anklagas för?

Det är synd att dessa Köpingsvänner inte verkar vara lika bra vänner med C.S som hon verkar vara med dem, Och Vart har "Adoptions pappan" tagit vägen?

Vart är alla C.S "vänner" när hon skulle behöva dem?

Är den vänskapen (som inte kan va längre än något år då hon vid självmordsförsöket i Mariefred bara kände T i Sverige) viktigare än att hon skulle kunna få alibi och bli rentvådd?

jag kan ju inte gå längre än till mig själv och vad jag skulle göra om jag va i C.S situation...göra allt som stod i min makt att bevisa att jag va oskyldig och inte hitta på massa lögner. Ingen vänskap i världen hade varit viktigare än att bevisa min oskuld.

Vad är det för hemligheter du döljer C.S?

– I dagsläget kan jag inte säga att det blir en fällande dom. Den här rättegången kan svänga många gånger innan den är slut, säger han.

Han säger även att kvinnan kan ha en anledning till att lämna oriktiga uppgifter, men att hon i så fall måste förklara sig.

– Men tänk om hon är oskyldig. Det måste vara den mest absurda situationen hon befunnit sig i i hela sitt liv. Människor som är i en sådan situation måste ha rätt till att inte vara under full kontroll, säger Leif Silbersky.
2008-08-07, 10:50
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Jo, en läkare kan göra det. Ta fanskapet till en gynekolog!
2008-08-07, 10:50
Bannlyst
Citat:

Beskriv gärna hur du menar att om hon varit gravid eller inte på något sätt styrker att hon är skyldig.

Gäller samma om det handlar om en utdragen visdomstand?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in