2008-08-15, 02:14
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vet vi om gm hade med sig hammaren. Jag har flera hammare hemma hos mig. Eftersom E har svårt med minnet så är det ju bara gm som vet vad det var som urartade. Ingen annan vet. Vi kan tro olika saker men gm vet.
Själv tycker jag att det är ologiskt att ta med sig en hammare som mordvapen som man vet ägaren kommer att sakna.

Nu är ju tack och lov alla mördare inte logiska och förhoppningsvis kan just detta fälla gm. Att skadorna osv orsakats av hammare är konstaterat. Gm har rört sig i hall och ev. arbetsrummet. En hammare hittades i arbetsrummet tillhörandes familjen J. På denna fanns fingeravtryck från bla. T och även annan okänd/oidentifierad person. Någon annan hammare har inte upphittats i huset och därför är det inte så konstigt/ologiskt att slutsatsen dras att mordvapnet inte finns kvar på brottsplatsen. Lägg ihop dessa fakta med "slumpen" att hammare från lägenheten CS bodde i saknas och att CS enligt egen utsago fick lämna ifrån sig en hammare på Skavsta. You get the picture?
2008-08-15, 02:16
Bannlyst
Jag skall ge er en ny grej att spåna på under natten. Ut och in vändning av kläder. Finns jackor som har olika färg på ut o insida, ja de är gjorda så man kan ha vilken som utåt. Då behövs inge ombyte eller extrakläder.
2008-08-15, 02:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
När bävern skrev om det så var det för att påvisa hur kall T var. Han ifrågasatte hur han kunde ta sig tiden till att bry sig om något sådant när hans familj låg så skadade i hallen. Precis samma sak som när T flyttade bilen. Sök dig lite bakåt i tråden så ser du själv. Vad andra har haft för anledningar till att ta upp den biten, spekulerar jag inte i.

OK, jag tror jag kommer ihåg hans inlägg. Men jag uppfattade det som ironi eftersom jag tolkade det hela som att beaver spekulerade i T som gm.

Jag menar att även om CS är skyldig så är det anmärkningsvärt att T lyckats undvika allt blod på väg in i datarummet.
2008-08-15, 02:19
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Mycket snack om dubbla kläder för att det ska passa in på CS. Likadant med längden. Konstiga ideer att E sett CS ett trappsteg lägre o.s.v.
Men faktum kvarstår. Inget DNA eller fingeravtryck från CS på brottsplatsen. Däremot finns okända avtryck mm som man bortsett från.
Du har rätt i att det finns en annan tråd med alternativ gm.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=716940

Ja men ett okänt fingeravtryck? Det har ingen större betydelse. Det kan vara Jehovas vittnen som har varit och ringt på. Det kan vara vem fan som helst. Kom och ta fingeravtryck utanför min dörr, satan vad du skulle få fullt upp.
Och jag undrar fortfarande varför "din" gm skulle ta med sig en hammare?
2008-08-15, 02:23
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag skall ge er en ny grej att spåna på under natten. Ut och in vändning av kläder. Finns jackor som har olika färg på ut o insida, ja de är gjorda så man kan ha vilken som utåt. Då behövs inge ombyte eller extrakläder.

Men om man inte har med sig extrakläder, får blod på jackan som man sen vänder ut och in, hamnar ju blodet på de kläder man har under! Jag vet inte riktigt vart du vill komma med detta? Om det handlar om att gm vände utochin på jackan för att inte väcka uppmärksamhet med blodfläckar på tåget så är det ett intressant inlägg, men om blodet då istället hamnar på de kläder gm har under jackan kvarstår ju problemet med att göra sig av med kläderna och har h*n inget ombyte med sig blir ju det knepigt. Kan du utveckla ditt tankesätt?
2008-08-15, 02:23
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
OK, jag tror jag kommer ihåg hans inlägg. Men jag uppfattade det som ironi eftersom jag tolkade det hela som att beaver spekulerade i T som gm.

Jag menar att även om CS är skyldig så är det anmärkningsvärt att T lyckats undvika allt blod på väg in i datarummet.

Ja han spekulerade i om T kunde vara GM, och just av den enkla anledning så såg jag hans utspel som allt annat än ironi. Det följde samma eviga mönster som resterande av hans klena inlägg.

Själv så har jag inte särskilt mycket tankar i varför han inte har trampat i blodet. Det känns inte så relevant om jag ska vara ärlig. Fan vet om ens T själv vet vad som snurrade i hans skalle just där och då. Jag har dock svårt att tro att det handlade särskilt mycket om att undvika blodpölar. Det är säkert något som kan ske reflexmässigt också..ungefär som att du utan att tänka kliver över en vattenpöl.
2008-08-15, 02:27
Bannlyst
Pratar man om att vara kall, så pratar man inte om sig själv när man sitter bredvid en som nyss försökt ta sitt liv, och bara gnyr om hur jobbigt det skulle blivit för han. Även om det var en fejk från c sida.
I mina ögon ett svinigt beteende och egoistiskt.
2008-08-15, 02:29
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Edit; Ang. din sista mening i inlägget så skälvklart har man jämfört det oidentifierade fingeravtrycket på trappräcket med både familjemedlemmar, vänner, polis och ambulanspersonal samt med C.S. Som någon nämnde tidigare så kan det ju vara ett väldigt gammalt fingeravtryck från hantverkare, andra besökare, tidigare husägare eller vad som helst.

Har man kollat alla vänner då? Även gamla ex mm. Någonstans har man väl dragit en gräns? Finns det någon uppgift på detta?

Lite konstigt är det ju med bara ett okänt fingeravtryck? Bara ett avtryck från en gammal hantverkare t.ex. Jag tycker att det borde varit fler.

Börjar bli sent nu. Gäääääsp!
2008-08-15, 02:31
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pratar man om att vara kall, så pratar man inte om sig själv när man sitter bredvid en som nyss försökt ta sitt liv, och bara gnyr om hur jobbigt det skulle blivit för han. Även om det var en fejk från c sida.
I mina ögon ett svinigt beteende och egoistiskt.

Lämna T nu! Det är INTE han som står åtalad, det är CS! Håll dig till ämnet eller försvinn härifrån!
2008-08-15, 02:32
Bannlyst
Citat:
Har man kollat alla vänner då? Även gamla ex mm. Någonstans har man väl dragit en gräns? Finns det någon uppgift på detta?

Lite konstigt är det ju med bara ett okänt fingeravtryck? Bara ett avtryck från en gammal hantverkare t.ex. Jag tycker att det borde varit fler.

Börjar bli sent nu. Gäääääsp!

om det var old fingeravtryck, så har hammaren i rummet legat där länge...
2008-08-15, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ja han spekulerade i om T kunde vara GM, och just av den enkla anledning så såg jag hans utspel som allt annat än ironi. Det följde samma eviga mönster som resterande av hans klena inlägg.

Själv så har jag inte särskilt mycket tankar i varför han inte har trampat i blodet. Det känns inte så relevant om jag ska vara ärlig. Fan vet om ens T själv vet vad som snurrade i hans skalle just där och då. Jag har dock svårt att tro att det handlade särskilt mycket om att undvika blodpölar. Det är säkert något som kan ske reflexmässigt också..ungefär som att du utan att tänka kliver över en vattenpöl.

Jag skulle iallafall undvika att klampa i mina barns blod och min sambos om det var i min situation. Det tycker jag inte är ett dugg konstigt från T:s sida.
2008-08-15, 02:33
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Tack! Kunde inte sagt det bättre själv och nu slapp jag ens försöka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in