2008-10-25, 14:00
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Finns E:s och T:s bloggar bevarade och tillgängliga någonstans?

Något finns ju i FUP, men jeg vet inte om det är alt
2008-10-25, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Något finns ju i FUP, men jeg vet inte om det är alt

Det är inte allt
2008-10-25, 14:03
Medlem
johanbtks avatar
Jag förstår.
Finns CS:s facebook bevarad någonstans?
2008-10-25, 14:57
Bannlyst
Citat:
Jag förstår.
Finns CS:s facebook bevarad någonstans?

Du får samma svar på det som tidigare, nej.
2008-10-25, 19:28
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Nej, rättegången i HovR kommer varken att pågå i elva dagar eller ha runt 60 vittnen (56 + några sentillkomna). Tack och lov.

Har PIE filat klart på överklagan nu?
Frågar er som vet. Har det någon betydelse hur PIE utformar sin överklagan? Är det endast de slutsatser i tingsrättsdomen han opponerar sig emot som kommer att prövas? Kan anta att han är nöjd med att Emma i sin utsaga betraktades som trovärdig men inte tillförlitlig av tingsrätten. Så kommer hovrätten att pröva tillförlitligheten i Emmas utsagor?
2008-10-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Japp! Så illa är det...
Jättejobbigt för dem men det är meningen att i framtiden ska förhör o dyl i TR filmas just för att användas i HR så de inblandade slipper dra det hela en vända till. Är et inte en(?) TR som redan börjat med detta?
Och, JA! PIE (tyskans advokat) har redan talat om att han tänker överklaga så det kan vi räkna med!

Ok. Tackar för svaret. Fy va jobbigt för dem.
Har du ngn aning om när den rättegången kan tänkas hållas isf?
2008-10-25, 19:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Ok. Tackar för svaret. Fy va jobbigt för dem.
Har du ngn aning om när den rättegången kan tänkas hållas isf?

Han har väl någon vecka kvar på sig att överklaga o sedan tar det ett tag till, i december tror jag det kan bli aktuellt?
2008-10-25, 21:37
Medlem
limahas avatar
Citat:
Finns E:s och T:s bloggar bevarade och tillgängliga någonstans?

Om du har tilgang på fup så finner du bloggene som tidsmessig har interresse for denne saken. Både T og E sine blogger. Om du leser bloggene og CS brev og notater opp mot disse, og ikke løsrevet, så ser du kanskje den røde tråden som for meg kan forklare motiv og drivkraften til CS.

Eks: Etter knivskåret seg selv, hadde CS kontakter med psykolog etter utskrivning fra sykehus. Hun så ut til ha kommet seg litt. I kontakten med psykolog den 2 nov. opplyser CS hun har vært på biblioteket og lest. Den 11. nov. ringer derimot, CS opp sin psykolog for hun føler seg meget dårlig denne dagen. (ikke timavtalt) Hun sier hun nettopp har lest på bloggen til sin ekskjæreste om forholdet til E.

Hun har tidl. fortalt psykologen at T har et forhold til en kvinne med barn. Så hva er det som gjør at CS føler seg så dårlig denne dagen? Den røde tråden i blogger og CS notater og brev er selve nøkkelen til å forstå hennes følelser og at hun ikke var kommet over bruddet med T.

Videre skriver hun brev i slutten av jan.08. Hun ringer sin rivals faste telefon samme tid som de skal flytte til Verktygt. osv...
Senast redigerad av limaha 2008-10-25 kl. 21:41.
2008-10-25, 22:25
Medlem
Steppvargens avatar
Ber om ursäkt för om detta avhandlas i tråden förut ( Knappast otänkbart och jag följer tråden, men kan ändå ha missat det). Vill ändå ge min syn på saken. Jag tycker det är ynkligt att man i domen knappt lyckats stava den dömdes namn rätt en enda gång. Det ger ett oseriöst och icke trovärdigt intryck. Det finns ju stavningskontroll numera. Kunde man inte bemödat sig med att använda den när domen handlar om livstidsfängelse?
2008-10-25, 23:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Ber om ursäkt för om detta avhandlas i tråden förut ( Knappast otänkbart och jag följer tråden, men kan ändå ha missat det). Vill ändå ge min syn på saken. Jag tycker det är ynkligt att man i domen knappt lyckats stava den dömdes namn rätt en enda gång. Det ger ett oseriöst och icke trovärdigt intryck. Det finns ju stavningskontroll numera. Kunde man inte bemödat sig med att använda den när domen handlar om livstidsfängelse?
Jag ser ingen felstavning på det första 6 sidorna. Hur ska hennes namn stavas menar du?
2008-10-26, 00:01
Medlem
Steppvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag ser ingen felstavning på det första 6 sidorna. Hur ska hennes namn stavas menar du?

Domen är ju på ett antal sidor och jag rekommenderar dig därför att gå igenom den i sin helhet. Hur hennes namn ska stavas? Tja, Schuerrer går bra. Liksom att byta ut ue mot ett u med prickar ovan (vet ärligt talat inte hur man får fram det, men som sagt ue har samma innebörd).
2008-10-26, 00:06
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Domen är ju på ett antal sidor och jag rekommenderar dig därför att gå igenom den i sin helhet. Hur hennes namn ska stavas? Tja, Schuerrer går bra. Liksom att byta ut ue mot ett u med prickar ovan (vet ärligt talat inte hur man får fram det, men som sagt ue har samma innebörd).

Vad pratar du om? Jag tittar på sida efter sida, och det är rätt stavat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in