2008-08-06, 21:59
Medlem
Soppas avatar
Att skriva ner namn på låtar..

..jo det kan jag också göra. Kanske hör man ngt på radion och fattar penna och närmsta papperslapp för att skriva ner titeln. Inget konstigt med det.
Men när CS greppar närmsta papperslapp så råkar det vara en bild på E och T´s hus. Vart hade hon fått den ifrån om hon nu som hon säger inte har sökt info på internet om adress, eller om E?
Var den utskriven eller har hon gjort anteckningen i datorn?
Känner mig lite förvirrad....
2008-08-06, 22:02
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är väldigt svårt att dra slutsatser om hammaren när man läser FUP.
Två i personalen har hört att kollegor diskuterat om en kvinna som lämnat en hammare, eftersom det var ovanligt. Vid enskilda förhör säger dock alla att de inte avvisiterat någon kvinna med hammare överhuvudtaget. Undantaget är en J, som inte vet, eftersom hon "omformaterar hjärnan" varje gång hon lämnar jobbet.
Så antingen har två i personalen ljugit för polisen för att göra sig märkvärdiga, eller så har två i personalen ljugit för att exempelvis inte bli inblandade.

För övrigt var det ju mycket diskussioner om en tunna med en massa hammare. I verkligheten fanns det tre hammare i tunnan. Förutom den beslagtagna var det en kulhammare och en leksakshammare.
Ja, utöver det så finns det någon/några hammare hämtad från teknikerförrådet på Skavsta. Någon som beslagtagit en hammare, men inte då CS åkte. Koll med andra passagerare före och efter CS i säkerhetskontrollen om jag inte missminner mig.
2008-08-06, 22:03
Medlem
troubledstars avatar
men CS samtal till Emma, kan de ha handlat om att kolla om de var hemma? så att hon planerade att utföra dådet redan då?
2008-08-06, 22:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är väldigt svårt att dra slutsatser om hammaren när man läser FUP.// Vid enskilda förhör säger dock alla att de inte avvisiterat någon kvinna med hammare överhuvudtaget.

Precis. Hammaren åkte med henne till Tyskland. Idag säger CS att hon bara hittade på att hon blev fråntagen en hammare på flygplatsen. Det som står i FUP är en story hon drog för en vän för att slippa prata om mer personliga problem, som mammans sjukdom. Jag tror att hon hade med sig hammaren på flyget till Tyskland, och dumpade den där.
2008-08-06, 22:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Hammaren åkte med henne till Tyskland. Idag säger CS att hon bara hittade på att hon blev fråntagen en hammare på flygplatsen. Det som står i FUP är en story hon drog för en vän för att slippa prata om mer personliga problem, som mammans sjukdom. Jag tror att hon hade med sig hammaren på flyget till Tyskland, och dumpade den där.
Hon åkte endast med handbagage.
Hade hon fått med sig hammare i planet så bör man strama åt säkerhetskontrollen i Skavsta.
2008-08-06, 22:11
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag undrar det. Det har talats mycket om överdragskläder och annat förut. Ett snabbt ombyte kan ha skett. Eller så var det blod som inte syntes mot mörka kläder, vilket också diskuterats förut. Blod på ansiktet vet jag inte om det är nödvändigt.

Efter tågresan tar CS mycket lång tid på sig för att komma hem på kvällen. Därefter går det ytterligare dagar då hon i lugn och ro kan göra sig av med saker.

Är det klartlagt vad hon gjorde på vägen hem?
2008-08-06, 22:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Är det klartlagt vad hon gjorde på vägen hem?

Hon tog en långpromenad.
2008-08-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Ok jag håller med om att hon tar väldigt lång tid på sig för att komma hem, och det skulle kunna vara p.g.a. hon gör sig av med kläderna. Men om du tänker dig in i situationen, och har läst FUP och kanske sett brottsplatsen, så är det högst osannolikt att hon inte skulle ha fått blod på sig i ansiktet, och givetvis på kläderna. Om hon haft mörka kläder så kanske blodet inte synts så bra, och om hon haft luva så kanske hon inte har fått något i ansiktet. Men hur som helst, även om man har mörka kläder, måste hon ha fått en hel del blod på sig, och, för att ta en kanske dum jämförelse, om man petar sig i näsan och får blod på fingrarna så känns den speciella doften i luften, och då har hon fått på sig lite mer än det. Bara en reflektion.

Ja oavsett vem som gjorde detta måste denne fått en massa blod på sig.
Hur kommer man därifrån osedd?
Måste funnits en bil.
Om det är tyskan måste hon ha hyrt den eller lånat den eller haft en medhjälpare..
2008-08-06, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Kan det inte vara så att hon menar att hon hittat hammare i väskan som av misstag glidit ner, och att hon skoja med sin vän typ "tänk om jag fastnat i tullen med den"

Å visst händer det att man skojar med en del som inte fattar det och tolkar ens ord på allvar, i de lägena orkar man inte rätta dem. Men skumt att flyget inte har ordning på sina grejer, för visst skall det rapporteras om de tar en hammare eller? Kul att de tillomed tar barnleksaker,,, undra om den ungen var glad sen.
2008-08-06, 22:15
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja oavsett vem som gjorde detta måste denne fått en massa blod på sig.

Jag tror inte nödvändigtvis att hon har fått en "massa" blod på sig - blodstänk, ja, men inte tonvis med blod eftersom hon inte "tog" i dom efter dådet.
2008-08-06, 22:16
Medlem
Långt

Om jag förstår det hela rätt så säger hon att hon ska ha åkt tåget till Arboga på morddagen ca kl 15.30, eller snarare 16.00

Då skulle hon vara framme runt 17.30 eller? Jag vet inte hur lång tid det tar från Sthlm till Arboga så någon kanske kan fylla in. hur eller hur, det som förvånar mig är att inte åklagaren hårdare trycker på osannolikheten att hon skulle kunna gå 18,5 km, vara där i en timme, gå 18,5 km tillbaka och vara med på tåget 19.32.

Man går 5 km/h i rask takt.
Senast redigerad av millo666 2008-08-06 kl. 22:19.
2008-08-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror inte nödvändigtvis att hon har fått en "massa" blod på sig - blodstänk, ja, men inte tonvis med blod eftersom hon inte "tog" i dom efter dådet.

Titta på väggarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in