2008-08-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så jag kan inte hänvisa till en vetenskaplig undersökning, utan istället ska jag gå på din historia när du nämner dig själv som ett exempel på en man med dåligt lokalsinne? Din hjärna kanske är abnorm.

Dina tankar angående generaliseringar kan gott skickas hit:
Dr Matthias W. Riepe, Department of Neurology, University of Ulm, Steinhövelstr 1, D-89075 Ulm, Germany. E-mail matthias.riepe@medizin.uni-ulm.de

Du är inte klok. Slå upp ordet vetenskaplighet.

Det jag menar är, återigen. om du orkar lyssna, att det inte kan överföras på hela populationen. Undersökning eller ej, generaliseringen som du gör/gjorde var att säga att ALLA kvinnor har dåligt lokalsinne. Det är där felet ligger. Capisce?
Senast redigerad av millo666 2008-08-09 kl. 18:33.
2008-08-09, 18:34
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Varför skulle det vara ovidkommande? Gm kan ju ha haft vilken modell av Vans som helst på sina svettiga fötter. Vans TNT II Mid, kanske? Och sen bör ju tilläggas att även om så CS hade haft träskor på bilderna, så skulle du ju tro att hon är gm.

Om dom hittar skorna ska du nog se att teknikerna kan avgöra om det är rätt par med hjälp av slitningen på sulan. Om dom inte hittar skorna är det en mycket försvårande omständighet för CS (framför allt som hon har ändrat den skohistorien 4 gånger), och då kommer den pusselbiten att läggas till alla andra pusselbitar som består av suspekta uttalanden, lögner och logiska vurpor. Förresten, är du en av alla Mållgans?
2008-08-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Om dom hittar skorna ska du nog se att teknikerna kan avgöra om det är rätt par med hjälp av slitningen på sulan. Om dom inte hittar skorna är det en mycket försvårande omständighet för CS (framför allt som hon har ändrat den skohistorien 4 gånger), och då kommer den pusselbiten att läggas till alla andra pusselbitar som består av suspekta uttalanden, lögner och logiska vurpor. Förresten, är du en av alla Mållgans?

Det finns en fyra-fem Mållgans som argumenterar här, och de gör det febrilt, och använder allt till CS fördel på alla möjliga sätt oavsett om det finns en miljon indicier.

Jag tror inte det finns någon här inne som vill döma en oskyldig, och jag tror inte någon har sagt att de vill att en oskyldig döms. Det de flesta menar, så också jag, är att allt pekar på CS, och att alla indicier, enligt mig väger tungt.
2008-08-09, 18:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Detta är ju inget att hänga upp sig på, men jag kan nog säga med minegen vetenskaplighet att jag har aldrig varit tillsammans med en kvinna som har haft bättre lokalsinne än jag själv.
Detta gäller även kartläsning och det finns vetenskapliga belägg för detta.
Men du har rätt i att det gäller inte alla kvinnor.
Men jag kan fråga chans på CS och ta reda på vilket om du vill.

Vore det inte bättre om du lät bli att fråga chans o ägnade dej åt pudelns kärna istället? Dvs frågade om CS har lokalsinne! Tyvärr tror jag att du skulle få flera olika svar beroende av vad hon tror du är ute efter...

Eftersom detta är ganska lätt att hitta allehanda mer eller mindre vetenskapliga rapporter som visar si eller så generellt o vi redan slagit fast att CS står lite utöver det generella ramarna rent generellt så borde väl hon, rent generellt tillhöra den kategorin kvinnor med utmärkt lokalsinne, eller?
2008-08-09, 18:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Du är inte klok. Slå upp ordet vetenskaplighet.

Det jag menar är, återigen. om du orkar lyssna, att det inte kan överföras på hela populationen. Undersökning eller ej, generaliseringen som du gör/gjorde var att säga att ALLA kvinnor har dåligt lokalsinne. Det är där felet ligger. Capisce?

"Navigation activated the medial occipital gyri, lateral and medial parietal regions, posterior cingulate and parahippocampal gyri as well as the right hippocampus proper. Gender-specific group analysis revealed distinct activation of the left hippocampus in males, whereas females consistently recruited right parietal and right prefrontal cortex. Thus we demonstrate a neural substrate of well established human gender differences in spatial-cognition performance."

Så dessa fantastiska kvinnor med gott lokalsinne som du t ex hänvisade till tidigare använder på något sätt andra delar av hjärnan jämfört med andra kvinnor? Underbart.
2008-08-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vore det inte bättre om du lät bli att fråga chans o ägnade dej åt pudelns kärna istället? Dvs frågade om CS har lokalsinne! Tyvärr tror jag att du skulle få flera olika svar beroende av vad hon tror du är ute efter...

Eftersom detta är ganska lätt att hitta allehanda mer eller mindre vetenskapliga rapporter som visar si eller så generellt o vi redan slagit fast att CS står lite utöver det generella ramarna rent generellt så borde väl hon, rent generellt tillhöra den kategorin kvinnor med utmärkt lokalsinne, eller?

Absolut Miapetter, om det gagnar henne ett ha bra lokalsinne då har hon nog det.
2008-08-09, 18:48
Medlem
Citat:
"Navigation activated the medial occipital gyri, lateral and medial parietal regions, posterior cingulate and parahippocampal gyri as well as the right hippocampus proper. Gender-specific group analysis revealed distinct activation of the left hippocampus in males, whereas females consistently recruited right parietal and right prefrontal cortex. Thus we demonstrate a neural substrate of well established human gender differences in spatial-cognition performance."

Så dessa fantastiska kvinnor med gott lokalsinne som du t ex hänvisade till tidigare använder på något sätt andra delar av hjärnan jämfört med andra kvinnor? Underbart.

Du orkar inte läsa vad? Du har inte läst/förstått många vetenskapliga publikationer då du tar alla undersökningar för den ultimata sanningen. Geez.
2008-08-09, 18:50
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:

Ja, men jag tror att du har rätt där, tanten.
CS är definitivt inget dumhuvud och jag tror att hon ser rättegången som en del i hennes sjuka spel. Psykopatiska drag med sin oövervinnerlighet, hon skulle aldrig kunna vara så kaxig i rätten annars.
Hon driver med rätten när hon svarar som hon gör, ljuger, tar tillbaka, ändrar och gör allt för att förvilla. Fullständigt ologisk och nyckfull som få.
2008-08-09, 18:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja, men jag tror att du har rätt där, tanten.
CS är definitivt inget dumhuvud och jag tror att hon ser rättegången som en del i hennes sjuka spel. Psykopatiska drag med sin oövervinnerlighet, hon skulle aldrig kunna vara så kaxig i rätten annars.
Hon driver med rätten när hon svarar som hon gör, ljuger, tar tillbaka, ändrar och gör allt för att förvilla. Fullständigt ologisk och nyckfull som få.

Jag är inte beredd att hålla med dej om de psykologiska bitarna men helt klart tror även jag att det till synes meningslösa svamlande o slingrandet innehåller en röd tråd som CS själv har bra koll på! Hennes intellekt vad gäller inlärning fick vi se i en länk några sidor bakåt i ett utdrag från en tysk tidning där hennes högskoleexamen tillhörde "elit-nivå", vilket rimmar illa med den CS vi hör i rätten o vilket jag tror är hennes mening...
2008-08-09, 18:57
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Jag är inte beredd att hålla med dej om de psykologiska bitarna men helt klart tror även jag att det till synes meningslösa svamlande o slingrandet innehåller en röd tråd som CS själv har bra koll på! Hennes intellekt vad gäller inlärning fick vi se i en länk några sidor bakåt i ett utdrag från en tysk tidning där hennes högskoleexamen tillhörde "elit-nivå", vilket rimmar illa med den CS vi hör i rätten o vilket jag tror är hennes mening...
Ja? Stämmer inte min egenhändigt skapade psykoanalys dårå?
Skulle CS gå igenom ett rättspsykiatriskt test så skulle hon inte befinnas psyksjuk. Jag tror att hennes sjuka hjärna skulle klara det galant.
Senast redigerad av Skrik & Panik 2008-08-09 kl. 19:00.
2008-08-09, 19:02
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
så om jag åkt runt i Falun och Umeå och träffat folk, så bör jag hitta tillbaka till det där lilla fiket i stockholm jag inte hitta första gången...(Till fots)

Om du varit till Arboga till runstenen och är oerhört intresserad av runstenar så bör du hitta dit, oavsett om du är kvinna eller man.
2008-08-09, 19:05
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja? Stämmer inte min egenhändigt skapade psykoanalys dårå?
Skulle CS gå igenom ett rättspsykiatriskt test så skulle hon inte befinnas psyksjuk. Jag tror att hennes sjuka hjärna skulle klara det galant.

Jag skulle ha skrivit att jag inte var beredd att hålla med om din psykoanalys ÄN... Jag anser fortfarande att vi vet för lite om CS för att med säkerhet säja det ena eller det andra o hon övergår i det här läget mina erfarenheter.

Däremot är det faktiskt så att CS INTE klarade av den lilla rättspsykundersökningen galant...vi vet ännu inte varför men blir det en fällande dom blir det garanterat en större psykundersökning.
Just denna självmordsbenägenhet hon har tycker i alla fall jag rimmar illa med psykopati?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in