2008-08-05, 21:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Inte heller rätten kommer att finna CS förklaring rimlig, men det blir för den skull ändå inte ett "bevis" utan hennes (osannolika) berättelse måste tolkas i en sammanvägd bedömning av samtliga omständigheter.

Följande faktorer är av vikt:

1) CS har motiv
2) CS har varit i Arboga vid tiden för morden
3) Skoavtryck som överensstämer med den typ av skor som CS ägt/äger, och som nu inte kan återfinnas, har säkrats på mordplatsen
4) EJ:s utpekande
5) Eventuell övrig vittnesbevisning

Sedan tillkommer naturligtvis bilderna från Arboga station. Bilderna är dessvärre av mycket dålig kvalitet och det är tveksamt om man överhuvudtaget kan sluta sig till något utifrån dessa.

Vad tänker du på angående 5)?
2008-08-05, 21:52
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Punkt 4 kan du glömma. E:s utpekande kommer rätten inte att ta i beaktande.

Jo, det kommer dom att göra. Frågan är bara vad beaktandet kommer att utmynna i.
2008-08-05, 21:53
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Grannarna som påstått sig sett en "man" på 1.80?
2008-08-05, 21:54
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:

Jag tänker främst på vad man kan göra av de vittnesmål som nämner att en person smugit omkring i det aktuella villakvarteret. Det verkar dock svårt att få någon starkare koppling till att det skulle vara CS.
2008-08-05, 21:56
Medlem
Lyssnat på ljudfilen på aftonbladet när T förhörs. Han låter som han läser ur en bok, det han säger låter så inlärt.
2008-08-05, 21:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Grannarna som påstått sig sett en "man" på 1.80?

Jag tolkade (eventuellt felaktigt) det som att muffin man punktade upp omständigheter som talade för att hon är skyldig. Att grannar säger sig ha sett en man pekar inte åt det hållet.
2008-08-05, 21:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag tänker främst på vad man kan göra av de vittnesmål som nämner att en person smugit omkring i det aktuella villakvarteret. Det verkar dock svårt att få någon starkare koppling till att det skulle vara CS.

Den som smygit omkring är ju med viss sannolikhet mördaren, men det verkar inte som några vittnen påstår med säkerhet att det var CS. Men där kan jag ha fel.
2008-08-05, 21:59
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Jo, det kommer dom att göra.

Jaså? Vad grundar du det antagandet på? Enligt alla juridiska experter som utallat sig i fallet kommer rätten inte att göra det.
2008-08-05, 22:00
Medlem
airbags avatar
Vilka är de 56 vittnena som skall höras? Alla kan väl inte vara grannar??
2008-08-05, 22:01
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Den som smygit omkring är ju med viss sannolikhet mördaren, men det verkar inte som några vittnen påstår med säkerhet att det var CS. Men där kan jag ha fel.

Givetvis har du rätt - men med sannolikhet så har de sett personen från ett visst avstånd vilket gör könet även diffust, speciellt om gm är platt som CS.
2008-08-05, 22:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Saken är att Arboga är en håla i mitten av Sverige där inte speciellt mycket händer och om man bor i Stockholm så lär man knappast behöva åka dit för att fixa majja - men visst, att bara befunnit sig i Arboga är inte en stark incident nog. Men det finns en hel del andra incidenter mot CS som pekar mot henne.

Hon är från Tyskland. Kanske inte känner någon som har röka i Stockholm. Men i Arboga känner hon någon som har? Jag tycker inte alls att det vore så konstigt.

Finns folk som gjort längre resor.

Att hon snurrar till det med fornminnen mm. i förhör skulle kunna vara ett sätt för att undvika att gola på den hon köpt av.

Tycker ej att det räcker med indicier för att bli dömd.
2008-08-05, 22:06
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Vilka är de 56 vittnena som skall höras? Alla kan väl inte vara grannar??

Bland annat: T:s polare, E:s polare och familj, tyskans polare, tyskans hyresvärd, grannar m.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in