2008-08-31, 20:59
Medlem
Ler

Såg på kvällens Kalla Fakta, en stark kvinna Arboga-mamman är.

Men varför är det så många som ler hela tiden?

xpna
2008-08-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En sak jag funderat lite på är att CS erkänt sina Arbogaresor utan att egentligen varit överbevisad om dem. Ändå har hon haft för avsikt att dölja resorna genom att köpa biljetterna kontant.
Kom hon på efteråt att mobiler gick att spåra eller hur kan hon ha tänkt egentligen?
Kan ju vara så att hon trodde någon sett henne på tågen! Hon visste ju att det var flertalet vittnen kallad till TR men inte vad det gällde.
2008-08-31, 21:02
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Jag såg en kvinna i djup chock. Vad annat var att förvänta, tänker jag. Jag tittade mer på Emma än jag lyssnade till hennes ord. Det som gläder mig är att hon har så många kärleksfulla människor runt sig i denna så svåra stund.

Semestern blir bra för dem alla så de får tanka lite energi inför en lång höst.

Emma har troligen ännu inte förstått, rent känslomässigt detta med att hennes barn är borta, mördade. Det var gripande att se henne. Hennes pappa höll igen för att inte brista. Någon skrev om hans leende. Det var inte ett leende jag såg, jag såg en man i svåra plågor.

Det känns bra att se och att förstå att Emma har varma goa människor runt sig och jag tycker det är fantastiskt detta med att hon inte känner hat mot "tyskan" och att Emma gav en sån optimistisk bild. Hoppas denna optimism är förankrad i henne så det inte bara är ett skydd mot den oerhötda smärtan hon känner. Vart har ilskan tagit vägen?
2008-08-31, 21:07
Medlem
RoSannaHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Emma har troligen ännu inte förstått, rent känslomässigt detta med att hennes barn är borta, mördade. Det var gripande att se henne. Hennes pappa höll igen för att inte brista. Någon skrev om hans leende. Det var inte ett leende jag såg, jag såg en man i svåra plågor.

Det känns bra att se och att förstå att Emma har varma goa människor runt sig och jag tycker det är fantastiskt detta med att hon inte känner hat mot "tyskan" och att Emma gav en sån optimistisk bild. Hoppas denna optimism är förankrad i henne så det inte bara är ett skydd mot den oerhötda smärtan hon känner. Vart har ilskan tagit vägen?

Reportern i Kalla Fakta chattar just nu på tv4:s sida och svarar så här på frågan om Emmas icke-hat:

Fråga: Hon sa att hon inte kunde hata denna kvinnan. Hata hon inte ens kvinnan när hon grät i rätten? Jasmine

Svar: jag kan bara säga så här: Jag uppfattar inte Emma som någon naiv person som är oförmögen att hata. Men det är i mina ögon beundransvärt att hon väljer att FÖRSÖKA bekämpa sitt hat. Magnus
2008-08-31, 21:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Du kanske svarar på din egen fråga (se rad 1)... Om E inte ännu förstått rent emotionellt att hennes barn är döda, så kanske hennes positiva sätt kan förklaras med att hon - just - ännu inte förstått rent känslomässigt vad som hänt hennes barn; intellektuellt, men inte emotionellt? Det kanske är därför också som hon (ännu?) inte kan känna hat/iska mot gärningsmannen.
2008-08-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Tittar på dokumentären nu. Jag får dålig smak i munnen när man hör mammans förklaringar på sitt växande minne. även hennes pappas flin när han svara om han har påverkat sin dotters minne stör.
men hur dum får man vara? Om du då mår så dåligt så föreslår jag att du inte tittar!! DU får acceptera att E ställer upp på detta. För övrigt så tycker jag du kan fråga dig själv VARFÖR det är så viktigt att E samt hennes nära ska bete sig på det sätt DU tycker? Respektlöst till tusen är vad du är nu!
Vad vet du om deras "flin"? känner du någon av dem? nä det gör du inte!
Var vänlig & bespara alla dina dumma inlägg i denna stil!
2008-08-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpna
Såg på kvällens Kalla Fakta, en stark kvinna Arboga-mamman är.

Men varför är det så många som ler hela tiden?

xpna
Kanske pappan ler för att han är nervös! som jag förstod det så ler E för att hon bara har ljusa minnen om barnen & så vill hon fortsätta ha det som hon sa! Vi får också komma ihåg att nu på slutet av filmen så är det 4-5 mån sedan brottet begicks! kanske den värsta sorgen lagt sig!?? vet inte om det är så men kan tro det iaf!
2008-08-31, 21:16
Medlem
Citat:

Jag håller med dig i alla dina ord. Emma landar inte känslomässigt förrän kamerorna stängs av.....
Ilskan du efterlyser får inte plats i sorgen helt enkelt. Det kommer kanske ilska längre fram i livet men då hytter man näven mot skyn och undrar varför världen var så ond mot just mig.
2008-08-31, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Kanske pappan ler för att han är nervös! som jag förstod det så ler E för att hon bara har ljusa minnen om barnen & så vill hon fortsätta ha det som hon sa! Vi får också komma ihåg att nu på slutet av filmen så är det 4-5 mån sedan brottet begicks! kanske den värsta sorgen lagt sig!?? vet inte om det är så men kan tro det iaf!

Som jag skrev nyss är det inte ett leende man ser. Det är ett krystat ansiktsuttryck från en människa som fått sitt liv förstört.
Vanliga människor är inte mediatränade.
2008-08-31, 21:23
Medlem
zugfahrers avatar
Jag tycker det är olustigt att folk koncentrerar sig på att hitta fel hos Emma och hennes familj. Att behöva begrava sina barn är väl det sista en förälder önskar sig. En människa som drabbats av en sådan här tragedi skall väl ha rätten till att kunna le och känna glädje igen? Alla har sina olika sätt att utföra sorgearbete på men det är fantastiskt hur vissa som inte råkat utför något sådant här är experter inom området.
2008-08-31, 21:24
Medlem
Citat:
Som jag skrev nyss är det inte ett leende man ser. Det är ett krystat ansiktsuttryck från en människa som fått sitt liv förstört.
Vanliga människor är inte mediatränade.
Ja visst kan det även vara så! jag skrev kanske eftersom ingen av oss vet!
Emma var jätte duktig & stark iaf!
2008-08-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoSannaH
Reportern i Kalla Fakta chattar just nu på tv4:s sida och svarar så här på frågan om Emmas icke-hat:

Fråga: Hon sa att hon inte kunde hata denna kvinnan. Hata hon inte ens kvinnan när hon grät i rätten? Jasmine

Svar: jag kan bara säga så här: Jag uppfattar inte Emma som någon naiv person som är oförmögen att hata. Men det är i mina ögon beundransvärt att hon väljer att FÖRSÖKA bekämpa sitt hat. Magnus

Här finns hela chatten
http://81.92.65.176/tv4chat/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in