2008-08-06, 18:01
Medlem
airbags avatar
Om hon nu hade fem telefoner och tre simkort undrar man varför ena kortet låg i plånboken (som så lämpligt försvann). Man har ju bättre användning för det i en av telefonerna.
2008-08-06, 18:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det var tagit ur sitt sammanhang. Hela biten, enligt magazin24:

"Jag vill bidra till mitt försvar. Men jag har en gräns så det är svårt att berätta om det. Du måste sätta dig in i min situation. Jag är den enda som vet att den personen som begick de här morden är på fri fot. Jag vet inte motivet till det. Men du måste förstå att jag inte kan hjälpa dig, jag är rädd om min familj och mina vänner."
Hon har väl ingen familj? Hon har en mamma som är död och en syster och en pappa som hon inte har träffat på evigheter.
2008-08-06, 18:04
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Här diskuteras rättegången.
Det finns en annan tråd där alternativa gärningmän diskuteras.

Stick dit.

Inlägget var väl relevant? CS hävdar ju själv att gm är på fri fot. Om man diskuterar rättegången kan man väl inte hoppa över hennes uttalande?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Eftersom du tipsar andra om att åka till rättegången och tala om vad de vet, så tipsar jag dig om samma sak. Du verkar ju veta med säkerhet att hon är oskyldig, så varför bidrar inte du med din info där den hör hemma som bäst då?

Sen tycker man ju att det ingår i sunt förnuft att inte sätta sig och skratta vid såna tillfällen, oavsett om det är för att man pratar med sin advokat. Om hon själv inte fattar hur illa det ser ut, så kanske hennes advokat skulle ha upplyst henne om det.

håller med
skrämmande många här på flashback som saknar empati och förmåga att läsa av människor/situationer.

allt tyskan gör ska ständigt bortförklaras. slump att hon just befinner sig i arboga dagen då E och barnen attackeras? please.
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ja det satte det ju faktikst i en annan dagar, läste det själv på magazin24 strax innan jag såg ditt inlägg. Dock ännu fundersam på vilka hon vill skydda såpass att hon hellre riskerar att dömas för detta..än att sjunga ut.

Jag tolkar det som att hon anser att hon inte kan hjälpa till att hitta den riktiga mördaren, därför prioriterar hon att skydda nära och kära.

Men om hon bidrog till att avskriva sig själv skulle hon hjälpa till ganska mycket. Om hon nu är oskyldig som hon hävdar slösar hon bara polisens och rättens tid med att inte tala sanning.
Medlem
Efter jag läste FUP var jag helt säker på CS hade gjort det. Men har funderat lite på det efter dessa rättegångsdagar och jag är inte lika säker längre. Jag tycker det vore stor skandal om hon blev dömd på de klena bevis som finns. Men jag tror nog att hon är skyldig.

Anledning att hon ljuger tror jag att hon har stor respekt för sina vänner, samt att hon är en princip människa. Det är nog väldigt viktigt för henne. Eller så kan hon ljuga av sig som fan för att hon är mördaren. Mycket pekar på det då hon ljuger om allt möjligt + de viktiga frågorna eller vägrar svara. Men det känns att det även är mycket som saknas för att få henne till mördaren.

Jag menar det räcker inte att vara svartsjuk, olyckligt kär, självmordsbenägen,halv galen tjej samt vara i samma stad för att bli fälld. CS gjorde inte ens detta dåd mot T som hade varit det mest logiska enligt mig utan mot barnen ? + sambon. Vilket enligt mig är rätt udda.. även om de har varit ivägen för henne.. Det är ju väldigt många som är olyckligt kära och förbannade på obesvarade kärleken.

Men det som pekar på henne är VANS Skorna som hon äger/ägde.. de är enligt mig triumkortet. Dock så har hon dem inte kvar enligt henne samt inte heller på morddagen, samt ingen har sett henne med dem på morddagen, utan att de finns nere i Tyskland.

Jag tror inte ett skit på E's berättelse utan tror att hon har läst/sett här och på andra ställen bilder och blivit informerad av hennes släktningar/vänner om CS. Det är rätt självklart enligt mig. Jag menar vem skulle inte berätta om hon frågar ?

Well time will tell om hon är skyldig eller ej.. har inte fastställt min sida än. Det enda jag tycker är att det är väldigt synd om hon blir dömd på bevisen som finns just nu mot henne. Dådet är jävligt sjukt att mörda 2 oskyldiga barn, de krävs mycket för det. Frågan är om hon är kapabel till något sånt om hon ogillar blod. Ogillar man blod mycket så kan man absolut inte göra ett sånt här dåd enligt mig. (egen erfarenhet av personer som blir förskräckt av blod)

Mvh
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1980
och du tror henne? hon skrattar vid flera tillfällen då hon inte talar med sin tolk.

är du en av hennes mystiska vänner?

Jag dömer bara inte någon i förhand.
2008-08-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Om hon nu hade fem telefoner och tre simkort undrar man varför ena kortet låg i plånboken (som så lämpligt försvann). Man har ju bättre användning för det i en av telefonerna.

Om hon hade 5 telefoner och 3 simkort (vem vet homn kan ha haft flera)är det ett tecken på ljusskygga aktiviteter.

Om hon nu skulle planerat dessa mord och var van att laborera med olika telefoner och simkort skulle hon troligen lagt upp det hela på ett annat sätt än att avslöja sin teletrafik på det här sättet.
Hon är för smart för det.
2008-08-06, 18:07
Medlem
Kan hon haft en sjuk medhjälpare från tex tyskland som hon mött upp i arboga eller dyl? som skulle "märka" E och av bara farten åkte barnen med?
Och att E verkligen sett tyskan vid dörren men en annan GM som kom in efter?

Har följt detta fall ända sen jag var på akuten på USÖ den aktuella kvällen när barnen kom in.
Riktigt olustigt,

Allt pekar åt tyskan ,men VARFÖR får känslan att det nåt som inte stämmer här!
2008-08-06, 18:07
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att hon anser att hon inte kan hjälpa till att hitta den riktiga mördaren, därför prioriterar hon att skydda nära och kära.

Men om hon bidrog till att avskriva sig själv skulle hon hjälpa till ganska mycket. Om hon nu är oskyldig som hon hävdar slösar hon bara polisens och rättens tid med att inte tala sanning.

vilka nära och kära? den enda hon bryr sig om är hon själv. oerhört fixerad vid sig själv. en psykiskt sjuk egoistisk mytoman.
2008-08-06, 18:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ja det satte det ju faktikst i en annan dagar, läste det själv på magazin24 strax innan jag såg ditt inlägg. Dock ännu fundersam på vilka hon vill skydda såpass att hon hellre riskerar att dömas för detta..än att sjunga ut.

Fundersam, menar du att du tror på det? Jag är övertygad om att det inte är sant, alltså att det inte är obekanta vänner i Köping som ska skyddas, som gett henne telefonnummer och adresser...

Men varför obekanta vänner i Köping nu plötsligt dras in och skjutsar till Fornborgar ( inte heller mycket att fundera över, troligast osanning) är underligt. Vad skulle denna historia 'bidraga' med?
2008-08-06, 18:09
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Ja hon snurrar ju till det rejält genom att ljuga och vägra att svara på frågor. Nog kan jag förstå om man vill skydda nära och kära, men förutom den biten så kunde man väl ändå vara lite mer tillmötesgående. Idag har vi väl dock fått se lite prov på att vara känslosam. Men känslorna har hon inte visat när det talats om te x barnen, utan känslorna har kommit i samband med att man pratat om hennes relation till T.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in