2008-08-25, 02:29
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan du hänvisa till sidan i FUP så ska jag kolla på det.
Sidan 601 i tilläggsprotokollet.
Citat:
Resultaten talar med visshet för att DNA:t kommer från en och samma person (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från nära släktingar. Köns-kromosombestämningen visar det normala för en kvinna.
2008-08-25, 02:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Sidan 601 i tilläggsprotokollet.
Läser man vidare på sidan så verkar det vara Es eget hår utan rötter.
Nu är jag trött men ska kika vidare på det imorgon.
Natti, natti på dig.
2008-08-25, 03:58
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet inte hur det är med er andra men jag pratar såklart mycket om det fallet med anhöriga, vänner kollegor osv..nästan alla tvivlar på att CS gjort detta även om de tycker indicierna är många och besvärande. Alla tycker att det finns saker som KAN betyda att någon annat gjort det och att de borde fria henne. När så många tvivlar? varför ska domarna då vara så hundra på att hon verkligen gjort det? Jag tänker på den här artikeln att det inte får finnas några tvivel.

Där har du fel, jag pratar också med folk, vänner, släkt, arbetskamrater och de tror då att tyskan har gjort dessa fasansfulla brott.
Och när man sitter här och läser om alla som tror att hon är oskyldig och sitter här och kastar skit på Arboga borna så mår man jävligt illa. Och jag är inte från Arboga, men jag har läst hela FU:n.
En människa som sitter och skrattar och ljuger kan ju alltså inte vara riktigt frisk och det måste väl rätten också inse.
För hur kan hon sitta och skratta åt detta hemska om hon är normal
Never in my life.
2008-08-25, 04:59
Medlem
belaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
Där har du fel, jag pratar också med folk, vänner, släkt, arbetskamrater och de tror då att tyskan har gjort dessa fasansfulla brott.
Och när man sitter här och läser om alla som tror att hon är oskyldig och sitter här och kastar skit på Arboga borna så mår man jävligt illa. Och jag är inte från Arboga, men jag har läst hela FU:n.
En människa som sitter och skrattar och ljuger kan ju alltså inte vara riktigt frisk och det måste väl rätten också inse.
Never in my life.
Det har sagts många gånger men tål att sägas igen. Att man skrattar betyder inte ett smack. Det kan man göra för att man är nervös. Det kan man också göra som en överslagshandling beroende på allvaret i situationen.
2008-08-25, 05:01
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag hittar bara uppgift om okända kvinnliga hårstrån i tilläggsprotokollet. Borde inte "dina" hårstrån vara upptagna som okända utan nån koppling till man eller kvinna?

På side 541 i tillegget står det noe om 2 hårstrå. Det ene er ikke fra familien (E-M-S og T) Det eneste som de på daværende tidspunkt kunne si, var at det var fra en mann.

Det andre hårstrået var ikke mulig å få nok info ut av...

Kanskje det var dette media skrev om?

Dette funnet svekker ikke CS som GM. Det kan tilhøre tidl. beboere, hjelpere etc. Det svekker ikke oppbyggingen av beviser mot den som sitter tiltalt, etter mitt syn.....

Offrene har har ikke bodd lenge i huset.....

Har lest et annet sted i fup ang. hårstrå som kommer fra mann/gutt, men husker ikke hvor.....
2008-08-25, 05:18
Medlem
miapetters avatar
Smålandstintin o Stefan....
Kan inte låta bli att lägga mej i er nattliga diskussion:
Den ursprungliga FUP innehöll 3 protokoll, ett tillägg o slasken.
Jag känner till den men har inte tagit del av den men jag antar att det är den som finns i rättssalen o som nämndemäånnen kan använda som uppslagsverk.

Redan när jag fick FUP i mina händer insåg jag att det saknas ganska mycket, en del av de sakerna borde rimligtvis finnas i originalFUP.

Bara som en liten upplysning ang. material som inte offentliggjorts!

BoISaren: Vad jag förstått har det hittats ETT manligt hårstrå på brottsplatsen som inte kunnat knytas till Max.
Ett frågetecken, liksom fingeravtrycket i trappen o det på hammaren i datorrummet (SOM INTE ÄR MORDVAPNET!!)
Några av de frågetecken jag inte begriper varför FG låtit passera just som frågetecken?
http://www.expressen.se/kronikorer/larslindstrom/1.1276395/lindstrom-ratten-far-inte-tvivla

GigantSuperman: PIE är tyskans advokat, förkortning av Per-Ivar Ekblad.
Senast redigerad av miapetter 2008-08-25 kl. 05:26.
2008-08-25, 06:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
Never in my life.

Fel? Nej, jag har inte hört fel. Och jag har ingen lust att försöka tvinga någon att ändra åsikt eller kalla dom dumma i huvudet för att de tror att pappan kan vara inblandad i detta och att han lejt någon. Jag respekterar andras åsikt.
Ta fram ett inlägg där jag kastat skit på Arbogaborna så jag förstår vad du menar..
2008-08-25, 06:58
Medlem
miapetters avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3171721.ab
http://www.aftonbladet.se/multimedia/archive/00716/expert_716281w.jpg
http://www.magazin24.se/arboga/2008/08/24/rattegangens-sista-dag
http://vlt.se/artikelmall.asp?version=802208

Jag "mobbar" inte Expressen men deras artikel är sedan igår...
Senast redigerad av miapetter 2008-08-25 kl. 07:03.
2008-08-25, 07:23
Medlem
runkeballes avatar
En undran här har de frågat CS rakt ut i rättsalen om hon mördat de två små och skadat emma?
2008-08-25, 07:33
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
En undran här har de frågat CS rakt ut i rättsalen om hon mördat de två små och skadat emma?

Nope! Tror jag inte, åklagaren undviker en fråga hon kan vara säker på att få ett NEJ till svar på! Eftersom den tekniska bevisningen inte direkt binder henne till huset så finns det få motargument...
2008-08-25, 07:36
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nope! Tror jag inte, åklagaren undviker en fråga hon kan vara säker på att få ett NEJ till svar på! Eftersom den tekniska bevisningen inte direkt binder henne till huset så finns det få motargument...

Hmm..okej tack för infon
2008-08-25, 07:48
Medlem
Allt annat än ett frikännande av den utpekade tyskan är en rättsskandal och ett grovt underkännande av hennes advokats arbete.

Det går för en åklagare alltid att bygga indiciekedjor mot personer som inte har perfekta alibin, om utredarna anstränger sig tillräckligt mycket. Det är just därför oskyldiga personer sitter i fängelse.

Jag vet inte om tyskan är skyldig. Men skäl till tvivel finns - de mystiska hårstråna till exempel - och då måste hon frikännas.

Vilket säkerligen en hovrätt, med enbart juristdomare, eventuellt senare också kommer att komma fram till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in